2008-05-15, 23:53
Medlem
Finns det?

Säg att jag har en hel bildserie eller tv-serie med namnen i en still jag inte gillar och vill då döpa om dom till ex "Tv-serienamn 1x**" och vart de är ** ska de då stå rätt nummerföljd.
Citera
2008-05-16, 00:03
Medlem
Finns Multi-Rename Tool i Total Commander som du kan testa om det klarar av vad du är ute efter. Det är annars också ett väldigt trevligt filhanteringsprogram.
Citera
2008-05-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletzturra
Finns Multi-Rename Tool i Total Commander som du kan testa om det klarar av vad du är ute efter. Det är annars också ett väldigt trevligt filhanteringsprogram.

Ah tackar, visade sig att jag redan hade det programet, hade fått med det när jag tog hem ngt annat.
Citera
2008-05-16, 00:27
Medlem
Ondkvists avatar
Eller så kan man markera alla filer (W2k och XP) och högerklicka och döpa om dem med lämpligt grundnamn. Alla markerade filer får namnet plus en nuffra. Första filen i listan får dock ett CP-namn.
Citera
2008-05-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Eller så kan man markera alla filer (W2k och XP) och högerklicka och döpa om dem med lämpligt grundnamn. Alla markerade filer får namnet plus en nuffra. Första filen i listan får dock ett CP-namn.

Kör Vista, kanske funkar där med, men nu funkat Tcommander så pass bra så arbetet är redan gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in