Tjena, jag brjade spela mitt gamla xbox hromdagen och jag undrar om de finns ngot script till XBMC s man kan trycka ner t.ex. 4 knappar nr man spelar s man tervnder till XBMC?
Har fr mig att de ndas gr om man har ett chip som stdjer detta, om detta r fallet skulle man mjligtvis kunna f tag p en sn funktion genom att uppdatera BIOS p chippet?
Senast redigerad av LaZi3b0y 2008-05-15 kl. 22:18.
Om du trycker ner start, back, L och R s startar du om xboxet och kommer till evox menyn om du anvnder det... men jag har aldrig hrt talas om att man kan komma till xbox media center frn ett spel
Om du trycker ner start, back, L och R s startar du om xboxet och kommer till evox menyn om du anvnder det... men jag har aldrig hrt talas om att man kan komma till xbox media center frn ett spel
Japp har EvoX men de fungerade inte Ingen annan som har nn ide?
Det gr ju att gra s att XBMC bootar fre alla andra dashboards(t.ex. EvoX). Och d kommer man ju till XBMC direkt. Men d gller det ju att start+back+R+L fungerar. Lter skumt att det inte skulle fungera.
Jo, det dr med reset frn handkontrollen hnger p ditt chip eller bios, minns ej vilket. Men testa att uppdatera bioset som sagt.
Och samtidigt som du gr det kan du passa p att "hacka" den nya biosen du slnger p, s den laddar xbmc som dashboard om du nu vill det. Bara att peka om skvgarna. Detta grs med frdel mha EVTool eller XBtool.
Jo, det dr med reset frn handkontrollen hnger p ditt chip eller bios, minns ej vilket. Men testa att uppdatera bioset som sagt.
Och samtidigt som du gr det kan du passa p att "hacka" den nya biosen du slnger p, s den laddar xbmc som dashboard om du nu vill det. Bara att peka om skvgarna. Detta grs med frdel mha EVTool eller XBtool.
Ok! Tack s mycket fr svaret.
Ska testa och se om jag har ngon framgng.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!