2008-05-15, 21:14
Medlem
Hejsan!

Alright, har under rens gng laddat ner en hel del filer som varit uppdelade i rarfiler (fil.r001, fil.r002 osv) och vet hur man gr tillvga fr att packa upp filen.

Jag frskte idag ladda ner Visma Enskild Firma 2008.
Det kommer uppdelat i rarfiler. Nr man packar upp dessa fr man en till rarfil, som sjlva installationsfilen ligger i.

Allts:
1. En massa rarfiler
1.1 En Zipfil
1.1.1 En installationsfil

Problemet r bara att nr jag frsker packa upp zipfilen s fr jag fram en dialogruta dr winrar frvntar letar efter zipfilen.001, som ju inte finns d rarfilerna bara packade upp en fil.

Det konstiga r dock att det finns flera som lyckats packa upp och installerat programmet helt utan problem. Vad gr jag fr fel?

Tack fr att ni tagit er tid att lsa om mitt problem =)
MVh Featherweight
Citera
2008-05-15, 22:27
Medlem
hm, sg att du har 5 rar filer frn brjan..

packa upp alla dom en och en... sen s packar du upp dom 5 nya filerna som man brukar gra och det ska nog d fungera
Citera
2008-05-15, 22:59
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Featherweight
Problemet r bara att nr jag frsker packa upp zipfilen s fr jag fram en dialogruta dr winrar frvntar letar efter zipfilen.001, som ju inte finns d rarfilerna bara packade upp en fil.

Det konstiga r dock att det finns flera som lyckats packa upp och installerat programmet helt utan problem. Vad gr jag fr fel?

Markera ALLA .zip-filer och vlj packa upp.
Nr den frgar om du villl skriva ver *.nfo/*.diz klickar du i "ja, gr detta fr alla filer i fortsttningen" ( eller liknande )
S slipper du ta dem en och en.
Citera
2008-05-16, 09:58
Medlem
Tack s galet mycket!

Puuh! Jag som var pvg att kpa programmet...gud s pinsamt =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in