Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-15, 21:14
Medlem
Hejsan!

Alright, har under årens gång laddat ner en hel del filer som varit uppdelade i rarfiler (fil.r001, fil.r002 osv) och vet hur man går tillväga för att packa upp filen.

Jag försökte idag ladda ner Visma Enskild Firma 2008.
Det kommer uppdelat i rarfiler. När man packar upp dessa får man en till rarfil, som själva installationsfilen ligger i.

Alltså:
1. En massa rarfiler
1.1 En Zipfil
1.1.1 En installationsfil

Problemet är bara att när jag försöker packa upp zipfilen så får jag fram en dialogruta där winrar förväntar letar efter zipfilen.001, som ju inte finns då rarfilerna bara packade upp en fil.

Det konstiga är dock att det finns flera som lyckats packa upp och installerat programmet helt utan problem. Vad gör jag för fel?

Tack för att ni tagit er tid att läsa om mitt problem =)
MVh Featherweight
Citera
2008-05-15, 22:27
Medlem
hm, säg att du har 5 rar filer från början..

packa upp alla dom en och en... sen så packar du upp dom 5 nya filerna som man brukar göra och det ska nog då fungera
Citera
2008-05-15, 22:59
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Featherweight
Problemet är bara att när jag försöker packa upp zipfilen så får jag fram en dialogruta där winrar förväntar letar efter zipfilen.001, som ju inte finns då rarfilerna bara packade upp en fil.

Det konstiga är dock att det finns flera som lyckats packa upp och installerat programmet helt utan problem. Vad gör jag för fel?

Markera ALLA .zip-filer och välj packa upp.
När den frågar om du villl skriva över *.nfo/*.diz klickar du i "ja, gör detta för alla filer i fortsättningen" ( eller liknande )
Så slipper du ta dem en och en.
Citera
2008-05-16, 09:58
Medlem
Tack så galet mycket!

Puuh! Jag som var påväg att köpa programmet...gud så pinsamt =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in