• 1
  • 2
2008-05-15, 21:48
Medlem
kanulas avatar
Det finns verktyg i Pro som inte finns i Home. Precis som Majakovski sa tnkte jag direkt p gpedit. Visst, det r samma system, men det r oftare betydligt enklare med Pro. Istllet fr att jag frklarar hur man gr i Pro och personen visar sig ha Home, r det helt klart vettigast att frga frst.

Nej, jag har inte googlat fram guiden. Jag har faktiskt mer hjrna n s. Skulle jag googlat fram den skulle jag inte psttt att det var jag som gjort den. Sa jag att det var exklusivt fr home? Nej... Skulle jag dremot gjort en guide fr Pro kunde den mycket vl ha varit exklusiv fr Pro.

Frstr andra sidan inte vad problemet r, jag hjlpte personen att f igng taskmgr igen. n sen?
Citera
2008-05-15, 21:50
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piotr66
Ok d... Jag har Windows XP Home edition version 2002 SP 2 och jag fr inte heller upp aktivitetshanteraren, bara en liten ruta med inloggade anvndare och i den kan jag bara logga ut eller koppla frn. Tidigare fick jag upp vilka prgram som var igng och liknande men "ngon" har pelat p pappas dator...
Jag frskte flja ovanstende men det stp p sista biten efter current user/policies. Jag hade inte system dr, bara explorer.
Nn vnlig sjl....?

Per

Testa att dubbelklicka p kantlinjen i det som finns av Aktivitetshanteraren. D kommer flikar, menyrad etc. fram igen.
Citera
2008-05-15, 22:03
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Visst, det r samma system, men det r oftare betydligt enklare med Pro. Istllet fr att jag frklarar hur man gr i Pro och personen visar sig ha Home, r det helt klart vettigast att frga frst.

Jag kan flja och frst dina tankegngar i det stora perspektivet, men mot bakgrund av "avanceradgraden" av majoriteten av frgor och bekymmer hr i forumet s kan man i princip strunta blankt i om de olyckliga frgestllarpersonerna har Home eller Professional s lnge de inte ska in i domnmaskiner och hrja. Och om sistnmnda r fallet s frgar de nog hellre sin systemansvarige n hr i FB.

Tagga ner nu och ta dig inte sjlv p fr stort allvar eller tillskriv dig strre kunskaper n andra mnesinitierade FB-medlemmar (relaterar till andra kommentarskedjor dr du mer eller mindre hamnat i luven p folk pga rena hrklyverier).

Och naturligtvis r personen du hjlpte tacksam fr det, s ingen skugga skolen falla ver dina insatser dr. Men var medveten om att "problemstllningen" inte p lnga vgar r s avancerad som du vill att den ska vara, med tanke p vad du skrev:

"Eftersom du har home blir det lite jobbigare n vanligt men jag jobbat fram en lsning"
Citera
2008-05-15, 22:18
Medlem
kanulas avatar
Japp, jag ska flja ditt rd och tagga ner lite. Du kan notera att det r idag jag "fajtats" mot andra. Kan vl erknna att jag inte r p topphumr idag.

Citat:
Men var medveten om att "problemstllningen" inte p lnga vgar r s avancerad som du vill att den ska vara, med tanke p vad du skrev:

"Eftersom du har home blir det lite jobbigare n vanligt men jag jobbat fram en lsning"

Avancerad? Nej, visst inte. Men en normalanvndare vljer nog hellre att sitta gpedit n att pilla i registret. Drav blir det ocks lite jobbigare n med gpedit. Inte jobbigare fr mig, men fr personen som ska utfra tgrden.

Jag, jo just jag. Lsningen tog jag fram sjlv. Sjlvklart skulle du och mnga andra med dej kunna gra samma sak, men just i det hr fallet blev det jag som svarade p frgan. Drmed rotade jag lite i registret fr att ta fram en lsning. n sen?
Citera
2008-05-18, 22:31
Medlem
Piotr66s avatar
Citat:
Testa att dubbelklicka p kantlinjen i det som finns av Aktivitetshanteraren. D kommer flikar, menyrad etc. fram igen.

Med rda kinder tackar jag fr detta...

P
Citera
2008-05-20, 00:57
Medlem
YachuMarus avatar
Citat:
Eftersom du har home blir det lite jobbigare n vanligt men jag jobbat fram en lsning:

ppna registereditorn genom att skriva "regedit" (utan citattecken) i en kr-ruta.

Leta dig fram till denna nyckel:
HKEY_CURRENT_USER --> Software --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> Policies --> System

ndra datan i DWORD-vrdet "DisableTaskMgr" till "0" (n en gng utan citattecken). Klicka OK, och vips s borde Aktivitetshanteraren fungera igen.

Hoppas det funkar!

Sttte p samma problem och med din hjlp funkar allt nu tackar nnu en gng fr guiden
Citera
2010-07-13, 16:27
Medlem
epost72s avatar
Jag hade precis strmavbrott och rkade ut fr detta problem.

Jag lste det genom att hgerklicka p taskmgr.exe och vlja kr som administratr, sedan dess har det fungerat.
Det lustiga r att jag r admin ven p kontot som strulade.
Win XP Pro SP3

Vad kan orsaka att detta intrffar pltsligt?

Jo bevisligen kan strmavbrott orsaka, men vad var det som hnde?
Senast redigerad av epost72 2010-07-13 kl. 16:38.
Citera
2010-07-13, 19:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-12-11, 18:49
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Eftersom du har home blir det lite jobbigare n vanligt men jag jobbat fram en lsning:

ppna registereditorn genom att skriva "regedit" (utan citattecken) i en kr-ruta.

Leta dig fram till denna nyckel:
HKEY_CURRENT_USER --> Software --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> Policies --> System

ndra datan i DWORD-vrdet "DisableTaskMgr" till "0" (n en gng utan citattecken). Klicka OK, och vips s borde Aktivitetshanteraren fungera igen.

Hoppas det funkar!
Det fungerar fr mig!
Citera
2011-03-04, 12:18
Medlem
Xenicides avatar
Den hr har precis hnt mig. Problemet r bara att nr jag ska g in i regedit fr jag: "Redigering av Registret har inaktiverats av din administratr."

S vad gr man nu?

Sorry, efter ytterligare skande hittade jag en annan trd som hade en lsning.
Senast redigerad av Xenicide 2011-03-04 kl. 12:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in