2008-05-15, 14:53
Medlem
Unbalanceds avatar
Goddag

Jag tar det ifrn brjan, skulle formatera systempartionen C: p SATA disken som har tv partioner (beteckningen VAR C: <- XP samt D: <- Lagring)
Installationen strulade lite s jag fick gra om allt, men dr hnde ngot s att lagringspartionen vart C: och jag kunde inget gra frutom att installera XP som D:

Jag tnkte att jag ndrar enhetsbeteckning p lagringspartionen vl inne i XP, tar "hantera" "diskhantering" och frsker ndra beteckning p C: (lagring) till tex. G: men det gr inte d den partionen tydligen r (system)....

Vad r det som frsigr hr?
Jag har ALDRIG haft dessa problem tidigare...
Har lagringspartionen ftt MBR eller vad har hnt, vnder mig till er nu fr detta verkar verg min behrskning.

Tack p frhand.
Citera
2008-05-15, 15:03
Medlem
kanulas avatar
Japp, nr systemet r igng kan du inte ndra p enhetsbeteckning eftersom burken d skulle krascha.

Jag kr Paragon Partion Manager fr att pyssla med formateringar, enhetsbeteckningar m.m. Man kan stlla in s att det gr uppgifterna i uppstarten av datorn, innan systemet startats.

Vet att mnga kr med Partion Magic, ngot som jag aldrig testat. Men det ska vara bra det med.
Citera
2008-05-15, 15:06
Medlem
Unbalanceds avatar
Tack fr ditt svar, jag ska prova med det programet.
Det finns ingen risk att min lagringspartion kan ta ngon skada utav detta vll?
Jag har inga resurser att gra ngon form utav backup utav datan.

Tycker bara det hela r extremt konstigt d jag aldrig vart med om detta problemet under de 15r som jag har pysslat med datorer.
Men men. ska prova. terkommer, skriv grna era tips och s, det uppskattas.
Citera
2008-05-15, 15:10
Medlem
kanulas avatar
Riskfritt r det aldrig att anvnda en dator. Man kan ju rka ut fr en hrddisk
krasch. Om datan r viktig r det lika bra att ta backup frst, men det br gras regelbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in