• 1
  • 2
2008-05-14, 22:42
Medlem
Psynons avatar
Har hrt att man kan bli hg genom att ta flugsvamp? Inte fr att jag har tnkt att kka precis men kul och veta. Om man blir det s vilka effekter ger den? Vet inte s mycket om hallucinogener s dumfrklara mig inte Och en till frga, vilken sort flugsvamp ska man d ta? Hrt att man inte ska ta "vit flugsvamp" om det var s den hette?
Visste inte riktigt om denna trd skulle ligga i detta forum eller i vriga droger men jag valde iallafall att lgga den hr
2008-05-14, 22:43
Medlem
lamajgarns avatar
haha jag r hgst tveksam p att du ska ta vit flugsvamp. Du kan ju alltid testa dock...
2008-05-14, 22:46
Medlem
Psynons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamajägarn
haha jag r hgst tveksam p att du ska ta vit flugsvamp. Du kan ju alltid testa dock...
Jag frgade om det var den man inte skulle ta Sa ocks att jag inte har tnkt att ta flugsvamp
2008-05-14, 22:48
Medlem
lamajgarns avatar
ne den skola icke tas. svitt jag vet r den ganska ddlig, den rda verkar dock ha lite skumma effetker t hallocigen hllet. tror inte den inehller ntt psilocin dock.
2008-05-14, 22:52
Medlem
Psynons avatar
Okej men r det ingen hr p forumet som har testat och kan dela med sig om effekterna?
Bannlyst
Nej vit flugsvamp ska man inte ta. Det r den rda isf. Hr r en ganska bra lnk om den.

https://wiki.magiskamolekyler.org/Amanita_muscaria

Jag r intresserad av att testa den hr. Har lst nn bra rapport p Erowid om den ocks. r det nn hr som har testat och kan bertta lite om den, vrt att testa osv?
Sg ocks en dokumentr dr man anvnde 2 personer som fick testa och bda dom mdde jvla fint sa dom
Medlem
anakatas avatar
RD flugsvamp r det allts som gller. Den gr visserligen att ha ihjl sig p, men den r inte jttegiftig. Dremot r den riktigt skum.
2008-05-14, 22:57
Medlem
N2O/THCs avatar
Jod. Populrast Rd flugsvamp kan du ta. Den har ett kraftigt psykedeliskt rus och de aktiva mnerna i kallas Muskimol och Ibotensyra. En liten sregenhet hos Muskimol r att hallucinationerna mnet framkallar mycket sllan r fasta och sammanhngande.

Vanligt r t.ex dimma, extrema perceptionsstrningar och att allt ser ut att "rinna". Jag har aldrig testat sjlv, men det finns mycket rapporter om den p http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml Svampen verkar mycket interessant enligt mitt tycke.
2008-05-14, 22:58
Medlem
Vit flugsvamp ska man absolut inte ta, helt korrekt. Inte heller lmsk flugsvamp, den r nnu giftigare. Bda innehller stora mngder amatoxiner och kan vara ddliga. P engelska heter de "destroying angel" och "death cap", tv vlfrtjnta namn.

Vanlig rd flugsvamp dr man antagligen inte av (som frisk vuxen mnniska), den innehller inga betydande mngder amatoxiner. Dremot innehller den ibotensyra och muscimol som kan ge vissa hallucinogena effekter men ocks illamende och hjrtklappning och knappast r bra fr levern och njurarna. Enligt vissa myter s t vikingarna flugsvamp fr att bli aggressivare och fr att tla smrta nr de skulle ut och slss - inte direkt ngon partydrog allts.

t inte flugsvamp. Om du absolut vill bli hg s finns det betydligt skrare alternativ.
2008-05-14, 22:59
Medlem
Psynons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
RD flugsvamp r det allts som gller. Den gr visserligen att ha ihjl sig p, men den r inte jttegiftig. Dremot r den riktigt skum.
r du sker p att man kan ta ihjl sig p den? Eftersom det str s hr p magiska molekyler: Mnga tror att rd flugsvamp r giftig, men det r den bara om man ter den otillredd.

Om inte flugsvampen tillreds p rtt stt kan muskarinet i svampen skada din kropp. Magknip och eventuellt njurskador!
2008-05-14, 23:08
Medlem
kallestolpillers avatar
Du svarade just p din egna frga, Om man ter den otillred kan man stryka med, tillagad har jag ingen aning,
2008-05-14, 23:10
Medlem
Psynons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Du svarade just p din egna frga, Om man ter den otillred kan man stryka med, tillagad har jag ingen aning,
Man vet ju aldrig, kanske finns ngot enstaka fall dr ngon faktiskt har dtt. (Tillredd allts)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in