• 1
  • 2
2008-05-14, 20:05
Bannlyst
Hur tycker ni ett perfekt liv ser ut? Om man rknar frn fdsel till dd? Vad ska man ha upplevt? Vad r det bsta stllet att vxa upp p? m.m.
Citera
2008-05-14, 20:57
Medlem
Reoshis avatar
Uhm, ett perfekt liv tycker jag inte har ngra kriterier p upplevelser eller uppvxtmilj..
Fr mig har ett perfekt liv en lagom blandning och framgng och motgngar, en tillvaro d man helt enkelt knner sig pigg och glad och trivs med livet..

Jag kan ju sga att jag fredrar mitt liv framfr ett fattigt barn i afrikas.. Men lider denne av sin situation s mycket som vi tror? Saknar dom den civiliserade vstvrlden? Eller kan det vara s att dom r precis lika lyckliga?
Den lycka dom knner fr en bit mat om dagen r vl samma gldje vi knner efter att ha lyckats med ngot, ftt lnefrhjning eller vad som helst som mrkbart frbttrar vra chanser fr ett lyckligt liv.

Jag tror inte detta var vad Einstein tnkte p men det appliceras lika bra hr som i fysik.
Allting r relativt.
Citera
2008-05-14, 23:55
Medlem
Omnigrs avatar
Ju fortare det tar slut, ju mindre perfektion gr frlorad.

Som med allt annat i naturen - hitta en bra balans mellan en kaotisk och en strukturerad tillvaro.
Senast redigerad av Omnigr 2008-05-14 kl. 23:58.
Citera
2008-05-16, 01:09
Medlem
Seijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Uhm, ett perfekt liv tycker jag inte har ngra kriterier p upplevelser eller uppvxtmilj..
Fr mig har ett perfekt liv en lagom blandning och framgng och motgngar, en tillvaro d man helt enkelt knner sig pigg och glad och trivs med livet..

Jag kan ju sga att jag fredrar mitt liv framfr ett fattigt barn i afrikas.. Men lider denne av sin situation s mycket som vi tror? Saknar dom den civiliserade vstvrlden? Eller kan det vara s att dom r precis lika lyckliga?
Den lycka dom knner fr en bit mat om dagen r vl samma gldje vi knner efter att ha lyckats med ngot, ftt lnefrhjning eller vad som helst som mrkbart frbttrar vra chanser fr ett lyckligt liv.

Jag tror inte detta var vad Einstein tnkte p men det appliceras lika bra hr som i fysik.
Allting r relativt.

ven detta r ngot jag har lagt mycket tnkande kring ( syftar p en annan trd om meningen med livet som jag tyckte att du uttryckte dig vldigt bra i ).

Inga frvntningar, men var positiv och optimistisk. Ingen dyster instllning kring s mycket, ta vardagsbagateller med en klackspark och lev ett liv som man sjlv trivs med.
Jag uppskattar att jag lever, sm delar och jag uppskattar ven de sm irriterande tillflligheterna i mitt liv.
Men jag tror man borde uppskatta livet mer, mer n de hga frvntningarna och oroligheterna man har. En positiv instllning frbttrar ens vardag, enligt mig. Vilket ven bidrar till en gladare omgivning.

Jag har aldrig frsttt vad det r man egentligen borde ta s fruktansvrt serist, man lever bara en gng, den borde man ta tillvara och utnyttja. Gr det bsta av det och lek med det.

Om jag nd kunde leva ssom jag beskrev det hr. Men jag r i frberedsfasen dr jag r pvg och bygger upp frutsttningarna fr ett sdant liv, brjar med det mentala. Det praktiska frutsttningarna fixar jag senare. Men vill grna brja leva s tidigt som mjligt.
Citera
2008-05-17, 12:45
Medlem
Majbethedayidies avatar
Att d direkt vid fdseln?
Citera
2008-05-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majbethedayidie
Att d direkt vid fdseln?
Hahaha
Citera
2008-05-17, 17:05
Medlem
Pentanistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majbethedayidie
Att d direkt vid fdseln?

Det verkar ju s, allt i denna vrlden r ju misr.
Citera
2008-05-17, 17:06
Moderator
impieteers avatar
Jag tror det r - och hll i er nu - olika fr olika personer.
Citera
2008-05-17, 19:14
Medlem
omgplzs avatar
Alla liv r perfekta annars skulle dom inte existera.
Citera
2008-05-17, 19:21
Medlem
CurryCurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgplz
Alla liv r perfekta annars skulle dom inte existera.

Jag existerar. Allts r jag perfekt?

WEEEEEEE!!!!!
Citera
2008-05-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalakille
Hur tycker ni ett perfekt liv ser ut? Om man rknar frn fdsel till dd? Vad ska man ha upplevt? Vad r det bsta stllet att vxa upp p? m.m.

Beror vl p vem man vill stila fr?
Citera
2008-05-17, 21:10
Medlem
omgplzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurryCurre
Jag existerar. Allts r jag perfekt?

WEEEEEEE!!!!!
Yep, that's the bottom line.
Citera
  • 1