2008-05-14, 09:21
Medlem
HH74s avatar
Hej. Jag har installerat XP Home av mina två versioner, brukar använda Professional och då är det aldrig problem.

När jag installerat klart och satte i drivrutinskivan så fungerade allt, jag startade om datorn efter alla installationer och plötsligt fick jag en massa krascher och annat tjafs som jag ej behöver.

Försökte starta om datorn, men då stod det att RTHDCPL.exe(Realtek's drivrutiner) inte kunde avslutas, och Windows gav mig möjligheten att forcera processen - jag uppfattade det som att mina ljuddrivisar strulade.

Detta fortsatte så jag ominstallerade Windows XP rakt av helt enkelt. Nu fungerade det bättre då jag drog ner en senare version av Realtek High Definition Audio (R1.91). Allt installerades, mitt i installtionen så dök rutan upp om "ny maskinenhet, installera manuellt eller automatiskt?". Nu som förr. Jag tog automatiskt som då. Är detta 'fel'? Kan det vara en av orsakerna till att det inte fungerar?

Installationen slutgjordes men inget ljud kom ut från högtalarna när Windows avslutades så jag blev beskymmersam. Mina farhågor besannades när jag fick upp bilden efter omstarten, testade en låt. En ruta dök upp där det stod att det inte fanns någon ljudenhet, trots att drivrutinerna installerades.

Vad kan vara problemet? Jag är säker på att ljudkortet sitter i ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in