• 1
  • 2
2008-05-13, 21:12
Medlem
Har en kompis som mår riktigt kass, har en massa ångest som han inte blir av med hur många psykologer och doktorer han än pratar med.

Han har bestämt sig för att köpa benso och väljer mellan Valium och Xanax.

Vad ska han välja? och vilken styrka på piller ska han ha?

Han ska inte flumma på dem och han hade tänkt sköta sitt jobb som är hyfsat tankekrävande och med många sociala kontakter.

Några tips?
Citera
2008-05-13, 21:18
Medlem
Sarah Kanes avatar
Xanor (Xanax utomlands) depot fungerar utmärkt för mig. Får ingen "flumkick" av dem eftersom de är i depotform. Får bra ångestlindring under lång tid och utan att bli trött och hängig, d.v.s jag fixar skola/arbete utan problem. 0,5-1 mg är vad jag tar vid behov.
Citera
2008-05-13, 21:43
Bannlyst
X
Citera
2008-05-13, 21:53
Bannlyst
har han aldrig knarkat eller provat benso så ge fan i det !!!!! oavsett vilken ångest han har så kan jag nästan lova att den ångest han får av benso AT är värre. Men om han är "äldre" och "van" så rekomenderar jag stesolid av den enkla orsaken att den är effektiv och även en bra att reducera om det blir aktuellt. men som sagt beroende på hans ålder och vana försök att klara det med annat än droger.
Citera
2008-05-14, 00:36
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarah Kane
Xanor (Xanax utomlands) depot fungerar utmärkt för mig. Får ingen "flumkick" av dem eftersom de är i depotform. Får bra ångestlindring under lång tid och utan att bli trött och hängig, d.v.s jag fixar skola/arbete utan problem. 0,5-1 mg är vad jag tar vid behov.

skulle vilja veta vad du menar med "depotform"
Citera
2008-05-14, 00:46
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtual1337
skulle vilja veta vad du menar med "depotform"

Tabletter som utsöndras långsamt under än längre tid än tex vanliga xanor eller Tramadol. Dom verkar alltså längre men du får inte hela effekten på en gång som med vanliga tabletter. Dom brukar kallas SL alltså slow release på engelska.
Citera
2008-05-14, 00:48
Bannlyst
Depotform, det innebär att tabletten är formad så att de aktiva ämnena i tabletten utsöndras långsammare i kroppen, så det blir en jämnare koncentration i blodet. Det innebär också att man inte ska behöva ta pillret lika ofta.

Resultat: Mindre flumvänliga. Dock fungerar dom kanon som ångestdämpade på det viset. Om man nu skulle vilja flumma så är det bara att krossa dem.
Citera
2008-05-14, 01:11
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0PIATE
Depotform, det innebär att tabletten är formad så att de aktiva ämnena i tabletten utsöndras långsammare i kroppen, så det blir en jämnare koncentration i blodet. Det innebär också att man inte ska behöva ta pillret lika ofta.

Resultat: Mindre flumvänliga. Dock fungerar dom kanon som ångestdämpade på det viset. Om man nu skulle vilja flumma så är det bara att krossa dem.

hmm intressant.någon tråd som ni kan linka till angående ruset av xanor och hur mycket man ca. bör ta för att få rus. Har nu receptbelagt xanor depot 0.5mg.
Men om man vil flumma så ska man alltså krossa dem? (och blanda i ngn fomr av vätska och dricka?)
Citera
2008-05-14, 01:13
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtual1337
hmm intressant.någon tråd som ni kan linka till angående ruset av xanor och hur mycket man ca. bör ta för att få rus. Har nu receptbelagt xanor depot 0.5mg.
Men om man vil flumma så ska man alltså krossa dem? (och blanda i ngn fomr av vätska och dricka?)

Tugga dom bara och svälj det med vätska. Ungefär likadant som vanliga Xanor.
Citera
2008-05-14, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZNE
Har en kompis som mår riktigt kass, har en massa ångest som han inte blir av med hur många psykologer och doktorer han än pratar med.

Han har bestämt sig för att köpa benso och väljer mellan Valium och Xanax.

Vad ska han välja? och vilken styrka på piller ska han ha?

Han ska inte flumma på dem och han hade tänkt sköta sitt jobb som är hyfsat tankekrävande och med många sociala kontakter.

Några tips?
Mitt råd är att köra 2mg stesolid vi ca 3 tidpunkter per dag eller vid akuta behov ,svårt det där när man skall börja själv medicinera ,

...men fan det e nästan som man behöver det nu för tiden ,inte en jävla dr. nästan som vågar nämna en benso tablett ,särskilt inte på vårdcentralen då har man haft tur. privat om man vill ha det lagligt...annars hoppas det löser sig med dig och att du har många kunniga personer runt dig
Citera
2008-05-14, 15:03
Bannlyst
Xanor i de flesta styrkor brukar ju funka bra tycker jag.. lagom potent och jävligt effektiva! Fast det bästa skulle ju vara flunitrazepam..
Citera
2008-05-14, 15:10
Medlem
Mandic!s avatar
Har din kompis provat Atarax (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...21&DocTypeID=7) ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in