Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Enda gången jag har varit i Malmö var när jag köpte min kamphund. Så där har du naturligtvis mer koll än vad jag har. Men du kan forfarande inte snacka bort siffrorna. Genom att segregera er så lämna ni ju över område efter område till blattarna. Det är en defensiv strategi som inte håller i längden. Och det vet du nog själv.
2. Svenskarna kommer naturligtvis inte att bli utplånade. De framgångsrika kommer att anpassa sig till blattarnas kulturer, i en eller annan form. Resten kan ju leva i reservat eller något.
3. Min poäng är - återigen - att blattarna tar sig in i medelklassen redan i andra generationen. Det spelar liksom ingen roll vilka positioner det handlar om. Förstår du?
4. Att du säger dig vara bättre än mig är en försvarsmekanism mot den stress som mina argument framkallar. Du löser detta instinktivt genom att helt enkelt förneka verkligheten. Jag bryr mig inte för jag är ändå bäst. Så det så!
Både du och många andra här inne vet ju att så inte är fallet. Det är därför du måste hävda dig med ditt otroligt effektiva "tyngdlyftarargument". Som jag inte ens tänker bemöda mig om att bemöta. Sanningen är att du och många andra känner att ni är på defensiven. Det är bla. därför ni sitter på detta forum och skriver och konspirerar. Du ser väldigt få blattar göra det. Eftersom blattarna inte behöver bry dig. De vet att de har framtiden för sig. Och ni, min vän, kommer långsamt att förpassas till historiens sophög. Jag lägger egentlligen ingen värdering i detta. Det är bara en observation.
Då ska vi se...
1. De områden vi lämnar är de renodlade underklassområdena som Rosengård och Möllevången (som för övrigt kan vara ganska trevligt att besöka). Till dessa områden inforslas dagligen nya bosättare som tränger ihop sig i redan överfylda lägenheter. Det är inte för intet som Repalu (kommunalrådet) talar om en krissituation. Som det ser ut nu, sjuker skolresultaten drastiskt i invandrarskolorna - ja vi har sånna nu, där det i princip bara går invandrare. Desssa personer lär sig inte tala svenska, de kan inte läsa och inte räkna. Att inbilla sig att dessa på något sätt skulle hota den svenska överheten är att bedra sig å det skarpaste. Istället borde du misströsta, för som det ser ut idag är det mest framtida kåkfarare och drogmissbrukare som växer upp på de platser vi lämnar bakom oss.
2. Ja vi kan leva i reservat. Det är ju det om jag säger. Men vi kommer kalla dessa reservat för villaområden, gated communities eller ett försvenskat ord. Det talas redan nu om att segregera invandrarna än mer - man talar om interkulturalitet, istället för mångkultur. Skillnaden ligger i att de bevarar sin särart, genom att inte träffa oss svenskar, inte gå i svenska skolor utan i muslimska skolor - där det påstås att de lyckas bättre på allt utom svenskan.
Att sitta och hymla om invandrarnas tillkortakommanden, ja det gör mig ibland förväntansfull. Ju mer vi ljuger för omvärlden hur bra de har det i sina förorter, desto mindre benägen blir svensken att stödja dessa förorter ekonomiskt. Som det ser ut idag bär den svenska delen av Malmö upp Rosengård genom bidrag - detta kommer givetvis inte vara särskilt länge till. När bidragskranarna stryps, ja då får Muhammed bära mina matkassar från affären för en tia. Inte direkt något högstatusjobb, men han måste ju äta också. Det går inte så bra för våra muslimer som du inbillar dig - arbetslösheten är skrattretande hög.
3. Vilka blattar??? Jag ser dem inte annat än på SVT och jag tror nog att de får leta med ljus och lykta för att hitta dem. Visst finns det många välanpassade iranier - en hel del sekulära - men jag har liksom inte så stort problem med dessa. Det är som sagt bara trevligt att det kommer kompetent folk till Sverige, som vill jobba och göra rätt för sig. Den lilla minoritet vi här talar om, utgör knappas något tvång för mig att "anpassa mig till deras kultur". Behovet finns inte - de har redan anpassat sig. För inte har väl de framgångsrika iranierna hållit fast vid Ahmadinejad och Ayatollornas värderingar? Deras kultur ligger mest i att de gillar pråliga möbler - förvånansvärt ofta rosa sådanna (vet du varför?).
4. Kom igen nu Babianen! Du lever på din hustru, du arbetar inte, du gör inget viktigt, du är visserligen ganska påläst och relativt intelligent, men du förespråkar våldtäkt på sommarklädda kvinnor, gillar att knulla gossar i röven och är allmänt provokativ till ingen nytta. Ja jag är bättre än du.
Det där med tyngdlyftandet bet, märker jag. Sanningen smärtar, kan jag tänka. Har du varit i Rumänien på sistone? Har ni fått asfaltsvägar ännu, eller är det häst och vagn i lervälling som gäller än idag. Lyckat samhälle ni skapade. Känner du dig stolt över er historia?