2008-05-14, 00:47
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Behöver du en exorcism-ritual?

Men visst kan det vara så också. Mer satsning från den svenska staten på araber skulle givetvis kunna locka dem till mer imponerande yrken än pizzerior. Det ska bli intressant att följa utvecklingen av andra och tredje-generationens araber här i Sverige. Om de alla hamnar i pizzerian så kanske man bör fundera på vad som är fel, på en rent genetisk nivå?

Förutom genetiken och inaveln så är väl utbildning och tankesmedjor ingenting som är speciellt respekterat och beundrat i den arabiska kulturen. Det är den starke klanmannen som halshugger sina motståndare och knullar grannklanens kvinnor och barn som är en slags arabisk förebild. Pedofilprofeten var ju en "styrkans och handlingens man" som spred Islam med svärdet. Inte någon slags djup filosof eller tänkare av något slag.

Gatuvåld och fysisk makt är något araber respekterar och tycker är häftigt, inte högre studier och kunskap. En vilja att klassklättra finns förvisso men ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Man vill ha guldkedjor och BMW, inte utbilda sig för den delen. Detta uppnår man snabbare genom kriminalitet.
Citera
2008-05-14, 01:48
Medlem
Bingy Bunnys avatar
En sak som jag alltid har undrat över när det gäller dessa arabägda pizzerior,är hur det kommer sig att dessa muslimer,(då jag utgår från att de måste vara muslimer) pallar med trycket när dom är tvungna att hantera pizza-skinkan?Är det inte haram för dom att handskas med griskött?
Citera
2008-05-14, 03:31
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Att bränna plättar med slaktavfall är ett okvalificerat jobb, som inte kräver några större kompetenser, tankeverksamhet eller engagemang hos utövaren. Dessutom går det att öka intäkterna genom skattefusk och användande av undermåliga råvaror.

En nisch som är som gjord för parasiter, med andra ord.

Exakt. Det är just av denna anledning som många blattar ägnar sig åt verksamheter inom svarttaxi-näringen och restaurangbranschen. Möjligheterna att fiffla är enorm. Dessutom kan man relativt enkelt använda restauranger och dylikt till att tvätta svarta pengar från knarkförsäljning och dylikt, vita.

Här i Borås är situationen helt absurd. Det råder en enorm överetablering här, och det finns nästan en pizzeria i varje gathörn, bokstavligt talat. Enligt marknadsekonomins lagar borde de flesta av dem gått i konkurs för länge sedan. Det är någonting lurt här, det kan ju vem som helst räkna ut med röven. Och det är ju horribelt att de ger blattar bidrag i sex månader för att "starta eget". Blattarna står och gör pizza i sex månader, så länge de får bidrag, sedan säljer de till sina färgade bröder, som övertar verksamheten. Jag noterar att vita män inte får sådana bidrag. Bara kvinnor och blattar som får. Vi är ett offer för vår framgång, antar jag.

Lite roligt att blatten blivit exotiserad till pizza-bagare. Pizzabagaren är de flesta svenskars sinnebild av mångkultur. Blatten är reducerad till exotisk pizza-blatte, och påminner om negrer i traditionell utstyrsel som säljer afrikanskt hantverk till vita turister i Afrika, eller samer iförda traditionella dräkter som säljer samiskt hantverk till riktiga svenskar..
Citera
2008-05-14, 11:28
Medlem
Citat:
Fortfarande, dina källor gör inga kopplingar till att idiotaraberna är idioter för att de är inavlade. De araber som hamnar i särskolan och dylikt kan mycket väl bero på att de är inavlade. Jag snackar däremot om de lite mer vanliga araberna som man tar för idioter. Har svårt att tro att dessa är idioter p.g.a. inavel. Snarare beror det på att deras mentalitet har kraftigt påverkats av en religion med en dysgenisk effekt (till skillnad från judendomen som har eugeniska effekter), vilket också förklarar varför de är pizzabagare och inte raketforskare.

Jag tror det handlar om att vissa folkslag helt enkelt har sämre gener. Varför de har det och vilka evolutionära och biologiska mekanismer som ligger bakom kan man sen spekulera om. Ovanpå detta kan man när det gäller stora delar av Mellanöstern och länder som Pakistan lägga generell och långvarig inavel, generation efter generation. Om normen bland ett folk (alltså majoriteten gör det, som bland pakistanierna i England!) är att gifta sig med sina kusiner i första ledet och detta fortsätter generation efter generation så sätter det naturligtvis sina spår.
Citera
2008-05-14, 11:32
Medlem
Citat:
Det ska bli intressant att följa utvecklingen av andra och tredje-generationens araber här i Sverige. Om de alla hamnar i pizzerian så kanske man bör fundera på vad som är fel, på en rent genetisk nivå?

Om du vill veta hur det kommer at gå kan du titta på Frankrike som har gott om andra och tredje generationens araber. Det finns många studier som tyder på att andra och tredje generationerna bara blir värre och värre, snarare än att assimileras in i samhället. Detta gäller tydligen inte bara araber och liknanade problemfolk. Ämnet har varit uppe förut har jag för mig.
Citera
2008-05-14, 11:43
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag tror det handlar om att vissa folkslag helt enkelt har sämre gener. Varför de har det och vilka evolutionära och biologiska mekanismer som ligger bakom kan man sen spekulera om. Ovanpå detta kan man när det gäller stora delar av Mellanöstern och länder som Pakistan lägga generell och långvarig inavel, generation efter generation. Om normen bland ett folk (alltså majoriteten gör det, som bland pakistanierna i England!) är att gifta sig med sina kusiner i första ledet och detta fortsätter generation efter generation så sätter det naturligtvis sina spår.
Det är fullt möjligt att vissa folkslag har sämre gener, detta borde dock gå att fixa med tvångssterilisering och rensa ut skräpgenerna. Araber är inget undantag på den punkten. Tvångssteriliserar man det värsta avskrapet så borde även araber kunna producera kompetenta, intelligenta och kapabla individer i större mängder.
Citat:
Om du vill veta hur det kommer at gå kan du titta på Frankrike som har gott om andra och tredje generationens araber. Det finns många studier som tyder på att andra och tredje generationerna bara blir värre och värre, snarare än att assimileras in i samhället. Detta gäller tydligen inte bara araber och liknanade problemfolk. Ämnet har varit uppe förut har jag för mig.
Det måste dock i så fall bero på vissa faktorer. Jag vet att i t.ex. Syrien så har den sekulära syriska regimen tagit till väldigt hårda tag mot militanta islamister som hade planer på att förstöra kyrkor, attackera kristna och dylikt. Det fick ordning på fanskapen och islamisterna där har lugnat ner sig på senare tid eftersom de vet att det inte lönar sig. Europeiska stater är alldeles för mjuka mot de kriminella araberna.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-14 kl. 11:46.
Citera
2008-05-14, 11:57
Medlem
Citat:
Det är fullt möjligt att vissa folkslag har sämre gener, detta borde dock gå att fixa med tvångssterilisering och rensa ut skräpgenerna. Araber är inget undantag på den punkten. Tvångssteriliserar man det värsta avskrapet så borde även araber kunna producera kompetenta, intelligenta och kapabla individer i större mängder.
.

Jo det är säkert teoretiskt möjligt, men vi vet ju båda att verkligheten inte riktigt funkar så.

Citat:
Det måste dock i så fall bero på vissa faktorer. Jag vet att i t.ex. Syrien så har den sekulära syriska regimen tagit till väldigt hårda tag mot militanta islamister som hade planer på att förstöra kyrkor, attackera kristna och dylikt. Det fick ordning på fanskapen och islamisterna där har lugnat ner sig på senare tid eftersom de vet att det inte lönar sig. Europeiska stater är alldeles för mjuka mot de kriminella araberna.

Det har inte nödvändigtvis med islam att göra. Många av de religiösa ställer ju till med mindre problem än de mer rotlösa och dekadenta andra och tredje generationerna. Det är dessa som ofta är problemet. Att sen andra och tredje generationen ibland vänder sig till extremt radikal islam som någon slags motreaktion mot just alienering i det dekadenta Väst är ju också ett problem. Det blir inte rätt hur vi, och de, än gör känns det som. Vilket också naturligtvis är anledningen till att man skall undvika starkt mångkulturella och mångetniska samhällen. Syrien är ju ett arabland trots allt, där är araberna hemma i sin egen kultur, i sin egen del av världen och bland sitt eget folk. Förutsättningarna är helt andra här.
Citera
2008-05-14, 12:21
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt, jag... "sämre gener"...

Alla rasister på det här forumet, inklusive jag själv, hävdar ju envetet att negrer har sämre gener än vita. Och förvisso är det så, att vita människor är bättre på att skapa fungerande civilisationer än svarta. Men man får inte glömma att negrer är betydligt bättre anpassade biologiskt än vad vi är till sin egen lokala miljö. Deras mörka hud, deras karakteristiskt krulliga hår, deras sätt att svettas på är alla anpassningar till ett varmt klimat. Vad jag vill ha sagt är att det inte är neger-generna som är "dåliga", tvärtom är de väldigt bra för den negroida överlevnaden i Afrika, utan det är själva BLANDNINGEN som är dålig. En neger hör helt enkelt inte hemma här i Norden. Han är i helt fel klimat-zon. Det finns starka politiska krafter som vill blanda ut alla folk till en enda sörja, och därigenom förstöra våra respektive unika ärftliga karaktärsdrag, i syfte att skapa ett globalt imperium med en judisk elit som styr det hela.

Dessutom måste man ju komma ihåg att även "goda" gener kan degenereras.. genom rasblandning, och genom att livsodugliga element och homofiler tillåts inseminera. Vår egen högcivilisation, som är ett resultat av vårt geni, kan också bidra till att göra oss "sämre"..
Citera
2008-05-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
En sak som jag alltid har undrat över när det gäller dessa arabägda pizzerior,är hur det kommer sig att dessa muslimer,(då jag utgår från att de måste vara muslimer) pallar med trycket när dom är tvungna att hantera pizza-skinkan?Är det inte haram för dom att handskas med griskött?
som muslim får man sälja gris, men du har plikten att säga det gris om kunden är muslim eller ser ut vara muslim...
men att sälja alkohol är totalt förbjudet....
pizzerior ägs för det mesta av syrianer och senaste dem två åren har blivit populärt hos araber, pizzeria är enklare än grill och lunch resturang och har lättare krav av miljö farvaltning...
Citera
2008-05-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassaw
pizzerior ägs för det mesta av syrianer .

Jag har noterat att svartmuskiga pizzabagare väldigt ofta har kors i en kedja om halsen, vilket tyder på att det är syrianer eller möjligen kristna libaneser eller nåt liknande.
Citera
2008-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliasalucard:
Tror du på allvar att mellanösternfolkslag är mer korkade än nordeuropéer rent genetiskt? Många araber anser jag vara kompletta idioter—men det beror inte på att de egentligen är idioter utan snarare beror det på att de beter sig som idioter. Mellanöstern befinner sig för tillfället i en degenererad nivå, men rensar man ut islam därifrån, uppmuntrar en tävlingsmentalitet, kunskap och skolgång, så är jag säker på att det kommer att bli en enorm skillnad.

Nej det tror jag inte, jag anser att intelligens är någonting oberört av rastillhörighet. Mitt tidigare inlägg var snarare en pik mot att du delar upp folkslag i olika intelligens-nivåer, där judarna (ditt eget folkslag får man väl anta, trots din avatar) alltså ligger högre än araber, och verkar vara underodnade de stora Nordeuropéerna.
Citera
2008-05-14, 17:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Enda gången jag har varit i Malmö var när jag köpte min kamphund. Så där har du naturligtvis mer koll än vad jag har. Men du kan forfarande inte snacka bort siffrorna. Genom att segregera er så lämna ni ju över område efter område till blattarna. Det är en defensiv strategi som inte håller i längden. Och det vet du nog själv.

2. Svenskarna kommer naturligtvis inte att bli utplånade. De framgångsrika kommer att anpassa sig till blattarnas kulturer, i en eller annan form. Resten kan ju leva i reservat eller något.

3. Min poäng är - återigen - att blattarna tar sig in i medelklassen redan i andra generationen. Det spelar liksom ingen roll vilka positioner det handlar om. Förstår du?

4. Att du säger dig vara bättre än mig är en försvarsmekanism mot den stress som mina argument framkallar. Du löser detta instinktivt genom att helt enkelt förneka verkligheten. Jag bryr mig inte för jag är ändå bäst. Så det så!

Både du och många andra här inne vet ju att så inte är fallet. Det är därför du måste hävda dig med ditt otroligt effektiva "tyngdlyftarargument". Som jag inte ens tänker bemöda mig om att bemöta. Sanningen är att du och många andra känner att ni är på defensiven. Det är bla. därför ni sitter på detta forum och skriver och konspirerar. Du ser väldigt få blattar göra det. Eftersom blattarna inte behöver bry dig. De vet att de har framtiden för sig. Och ni, min vän, kommer långsamt att förpassas till historiens sophög. Jag lägger egentlligen ingen värdering i detta. Det är bara en observation.

Då ska vi se...
1. De områden vi lämnar är de renodlade underklassområdena som Rosengård och Möllevången (som för övrigt kan vara ganska trevligt att besöka). Till dessa områden inforslas dagligen nya bosättare som tränger ihop sig i redan överfylda lägenheter. Det är inte för intet som Repalu (kommunalrådet) talar om en krissituation. Som det ser ut nu, sjuker skolresultaten drastiskt i invandrarskolorna - ja vi har sånna nu, där det i princip bara går invandrare. Desssa personer lär sig inte tala svenska, de kan inte läsa och inte räkna. Att inbilla sig att dessa på något sätt skulle hota den svenska överheten är att bedra sig å det skarpaste. Istället borde du misströsta, för som det ser ut idag är det mest framtida kåkfarare och drogmissbrukare som växer upp på de platser vi lämnar bakom oss.

2. Ja vi kan leva i reservat. Det är ju det om jag säger. Men vi kommer kalla dessa reservat för villaområden, gated communities eller ett försvenskat ord. Det talas redan nu om att segregera invandrarna än mer - man talar om interkulturalitet, istället för mångkultur. Skillnaden ligger i att de bevarar sin särart, genom att inte träffa oss svenskar, inte gå i svenska skolor utan i muslimska skolor - där det påstås att de lyckas bättre på allt utom svenskan.
Att sitta och hymla om invandrarnas tillkortakommanden, ja det gör mig ibland förväntansfull. Ju mer vi ljuger för omvärlden hur bra de har det i sina förorter, desto mindre benägen blir svensken att stödja dessa förorter ekonomiskt. Som det ser ut idag bär den svenska delen av Malmö upp Rosengård genom bidrag - detta kommer givetvis inte vara särskilt länge till. När bidragskranarna stryps, ja då får Muhammed bära mina matkassar från affären för en tia. Inte direkt något högstatusjobb, men han måste ju äta också. Det går inte så bra för våra muslimer som du inbillar dig - arbetslösheten är skrattretande hög.

3. Vilka blattar??? Jag ser dem inte annat än på SVT och jag tror nog att de får leta med ljus och lykta för att hitta dem. Visst finns det många välanpassade iranier - en hel del sekulära - men jag har liksom inte så stort problem med dessa. Det är som sagt bara trevligt att det kommer kompetent folk till Sverige, som vill jobba och göra rätt för sig. Den lilla minoritet vi här talar om, utgör knappas något tvång för mig att "anpassa mig till deras kultur". Behovet finns inte - de har redan anpassat sig. För inte har väl de framgångsrika iranierna hållit fast vid Ahmadinejad och Ayatollornas värderingar? Deras kultur ligger mest i att de gillar pråliga möbler - förvånansvärt ofta rosa sådanna (vet du varför?).

4. Kom igen nu Babianen! Du lever på din hustru, du arbetar inte, du gör inget viktigt, du är visserligen ganska påläst och relativt intelligent, men du förespråkar våldtäkt på sommarklädda kvinnor, gillar att knulla gossar i röven och är allmänt provokativ till ingen nytta. Ja jag är bättre än du.

Det där med tyngdlyftandet bet, märker jag. Sanningen smärtar, kan jag tänka. Har du varit i Rumänien på sistone? Har ni fått asfaltsvägar ännu, eller är det häst och vagn i lervälling som gäller än idag. Lyckat samhälle ni skapade. Känner du dig stolt över er historia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in