2008-05-15, 11:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
"Vi" slogs? Du var inte ens född. Du har aldrig slagits i hela ditt liv, du har flyttat till Sverige och VI har försörjt dig för att vi varit blödiga. Ett uppenbart misstag.

Det spelar ingen betydelse. Det handlar om historiska narrativ som en viktig komponent av nationell identitet. Det är samma sak som en del svenskar försöker betona när de firar Kalle Dussin. Dock går det inte lika bra.

Ni resonerar förövrigt i samma termer när ni säger att blattarna kommer hit och snyltar på "vår" välfärd. Det är ju inte DIN välfärd det handlar om, men likväl indentifierar sig folk med "Välfärden". Jag vet inte om det är ett så bra exempel, men jag tror du fattar.
Citera
2008-05-15, 12:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
I den mån detta stämmer så tror jag det till stor del är ett resultat av den chockterapi med social ingenjörskonst som Sverige genomgick under andra halvan av 1900-talet. Väldigt många är vilsna och det har nog med gamla klasstrukturer, upplösandet av familjen, splittrandet av släkter och unga och gamla, påtvingad flytt till städerna, sekulariseringen och en hel del annat. Fredrik Lindström berörde en del av detta i sin intressanta serie "Världens modernaste land".

Jag tror att du har rätt i detta. Samtidigt har upplösandet av de institutioner som skapades till följd av den utveckling du talar om, ytterligare bidragit till att många känner sig vilsna. Juden Bauman har skrivit en del om denna vantrivsel i en urspårad modernitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Tyvärr har du rätt. Jag är glad att jag är väldigt "osvensk" i det avseendet, även om det inte är nåt som vanligtvis uppskattas i samhället. En slags feghetens eller konformismens diktatur råder och de fega hatar verkligen de få som inte är fega. De hatar folk som vågar säga sanningen och som vågar säga vad de verkligen tycker eftersom de tvingar dem att ta ställning och att konfronteras med sin egen feghet. Detta är inte bara svenskt utan känns som något som går igen mer eller mindre bland de nordeuropeiska folken och vita amerikaner av nordeuropeisk härkomst också. Samtidigt är det dessa folk som utsatts allra mest för de utvaldas indoktrinering, propaganda och sociala ingenjörskonst.

Det blir i allt större utsträckning ett generellt europeiskt problem. Vi kan ju inte ha det så att en liten elit sätter agendan för vad som är PK i snart hela Europa. Så kommer att bli i allt större utsträckning om man inte motar pk-iten i grind. Därför är det viktigt, menar Babianen, att exempelvis musulmanerna och andra grupper får komma in på arenan och framföra sina avvikande åsikter. Man behöver naturligtvis inte hålla med, men man bör förstå att detta bidrar till att bryta den ideologiska hegemonin.
Senast redigerad av Babianen 2008-05-15 kl. 12:08.
Citera
2008-05-15, 12:17
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nja, japaner är inte fega. Säga vad man vill om de där gulingarna, men de har långa traditioner av kampsport, och framför allt präglas de av ett mycket starkt hederstänkande, och du vet väl själv hur viktigt det här med heder är när det handlar om mod?

Kolla på araberna t.ex. Araber är ju idioter, de har många dåliga sidor som folkslag, men de präglas ändå av ett hederstänkande, och trots att Israel med hjälp av USA är mäktigare än hela arabvärlden, så ger sig inte araberna trots enorma förluster i människoliv när de krigar mot Israel.

Heder gör en lite modigare helt enkelt. Och det är ju problemet med er svenskar: ni saknar heder, därför tillåter ni att beniga blattar jävlas med er på hemmaplan.

Jag tycker om kampsport. Har själv tränat tre olika. Men visst är japaner fega. De skiter knäck i en spiral av rädsla för att sticka ut. Ingen vågar säga rakt ut vad han/hon tycker.

"Araberna"? Du menar palestinierna, och några terrorister från andra muslimska länder? Fan, Saudi-arabien är ju t.o.m i praktiken allierade med USA. När Israel bombade Libanon, vad gjorde Arabförbundet då? Svar: ingenting. Så mycket för deras "heder". Det är möjligt att arab-allmänheten i andra länder är förbannade på väst och Israel, men face it.. REGIMERNA i de olika arab-länderna skiter i palestinierna, de är som zigenare för dem. Jag pissar på deras s.k "heder".

Det är sant att svenskarna har en annorlunda syn på heder. För en svensk är heder = att arbeta och göra rätt för sig, och inte ligga någon till last. Man är inte lika extrem i sitt synsätt på heder som många mer exotiska folkslag, och detta har sina rötter i vårt biologiska förflutna. Jag är bara glad att vi i Norden inte är lika pajasmaskulina som män från "hederskulturer".

Citat:
En Mel Gibson regisserad film som behandlar Vlad Tepes eller valfri islam-spöare, hade rockat!

Instämmer.

Citat:
Nja, jag har inga direkta komplex så sett. Sanningen är att jag är helt vit, men det har ni svårt att acceptera bara för att jag inte är från Sverige. Ni betraktar ju inte ens Babianen som vit trots att han är europé: löjligt. Men det är inte ens det det handlar om egentligen, jag är inte ute efter någon slags "vit acceptans" från ert håll. Era åsikter om mig skiter jag i. Det som är störande däremot är hur ni försöker framhålla er själva som höjden av mänsklighet och alla andra som djur; helt klart en judisk mentalitet över det hela. Du vet väl M_A_R, att det är judarna som hävdar att gojim är djur och att de själva är moraliskt överlägsna oss gojim? Snälla, är det någon som har komplex så är det ju fan du, M_A_R, eftersom du inte får leva upp till dina chauvinism-fantasier, och du är avundsjuk på judarna du hatar eftersom judarna får göra det du inte får göra. Du erkänner ju själv att du vill kopiera judarna, säger ju en hel del om hur originell du är. Så eftersom du inte får leva upp till judarnas chauvinism så spenderar du din fritid på att reta araber på Flashback för att baka pizzor.

Att vara "vit" i nordliga rasisters ögon är mer än bara hudfärg, det är helheten som räknas. Även om din hud är kritivit, så kan man säkert ändå utläsa att du är utlänning, eller har jag fel? Även om man skulle måla negrer vita och blondera deras hår och sätter blå kontaktlinser i ögonen på dem, så skulle man ändå klart och tydligt kunna se att de inte är "vårt" folk. Du är helt enkelt förbannad för att rasisterna här på forumet inte accepterar dig TROTS att du har ljus hud och är starkt anti-islam. Du tycker religionen är viktig, men de flesta av oss rasister förkastar religionen rakt av. Vi ser våra religioner som grenar på samma ruttna träd. Det är inget fel att kopiera judiska evolutionära grupp-strategier, de är ju onekligen väldigt framgångsrika, inte sant? Tycker du asiaterna gör fel som kopierar våra uppfinningar? Tycker du att vi borde skitit i att kopiera användandet av kompassen, för att den uppfanns i Kina? Sen, att du inte gillar mina übermensch-fasoner är ju inget jag kan rå för. Tänker knappast ändra på mig för din skull.

Vad gäller Babianen så gjorde han ju klart för oss från första stund, att han var en BLATTE, och därför har vi också betraktat honom som en BLATTE. Och nog är väl rumäner i gemen ändå rätt så svartmuskiga jämfört med oss nordbor, även om det säkert finns ett och annat ljust undantag? Babianen skulle ändå säkerligen bli förolämpad om vi tyckte att han var en av "oss".

Citat:
Hade alla svenskar varit som du, M_A_R, så hade jag inte haft några större problem med att se Sverige gå under. I mina ögon så är du inte bättre än judarna och araberna. Skillnaden är att typer som du själv är politiskt maktlösa för stunden och utgör inget större hot, därför bryr jag mig inte om särskilt mycket att bekämpa eran ideologi rent intellektuellt.Det är inte den vanliga svensken jag har något emot. Tvärtom så tycker jag bra om vanliga svenskar, kommer bra överens med dem, har bra erfarenheter av dem, etc.

Däremot "realisterna" som hänger på det här forumet är ju inget annat än avskyvärda typer. Det handlar inte heller om några komplex och jag är knappast på defensiven. Jag tycker bara att det är kul att argumentera emot det ni säger för att ni själva vet ju att mycket av det ni säger inte stämmer.

Jag älskar realisterna på det här forumet. Ni vet vilka ni är. Kloka, verbala människor, som har vaknat upp ur sin Törnrosa-sömn och öppnat ögonen.

Som du själv påpekar tidigare i detta inlägg, så är inte vår "svennighet" särskilt mycket att komma med i kampen mot helt skrupelfria blattar. Det funkade fint i ett rashomogent samhälle, men är inte helt effektivt i ett mångkulturellt kloak-samhälle. När man spelar hårdboll med tredje världens svartmuskiga drägg, så får man allt vara hård själv, och detta kan resultera i att vi blir mer lika "dem andra". Men jag litar på att vår inre biologiska kompass leder oss rätt igen. Vi har trots allt en naturlig godhet som dessa bruna människor inte har, och det är väl denna insikt som retar dig.
Citera
2008-05-15, 12:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det är sant att svenskarna har en annorlunda syn på heder. För en svensk är heder = att arbeta och göra rätt för sig, och inte ligga någon till last. Man är inte lika extrem i sitt synsätt på heder som många mer exotiska folkslag, och detta har sina rötter i vårt biologiska förflutna. Jag är bara glad att vi i Norden inte är lika pajasmaskulina som män från "hederskulturer".

Er arbetsetik är en form av slavmoral där det gäller att foga sig och arbeta så hårt som möjligt - för att gynna överheten. Detta är icke värdigt en människa aspirerar på moralisk och kulturell överlägsenhet.

Citat:
Vad gäller Babianen så gjorde han ju klart för oss från första stund, att han var en BLATTE, och därför har vi också betraktat honom som en BLATTE. Och nog är väl rumäner i gemen ändå rätt så svartmuskiga jämfört med oss nordbor, även om det säkert finns ett och annat ljust undantag? Babianen skulle ändå säkerligen bli förolämpad om vi tyckte att han var en av "oss".

Personligen ogillar jag termen vit eftersom det är ett pajas-begrepp.

Om vi ska tala i termer av att vara europeisk däremot, så är vi betydligt mer europeiska än vad ni någonsin kommer att vara. Det var just i dagens Rumänien som den europeiska människan uppstod i biologisk bemärkelse. Vi är den europeiska människan.

Cave fossils are early Europeans

Citat:
Archaeologists have identified fossils belonging to some of the earliest modern humans to settle in Europe.
Citat:
The research team has dated six bones found in the Pestera Muierii cave, Romania, to 30,000 years ago.
Citat:
Professor Trinkaus and his co-researchers point to several anatomical features of the Romanian bones that are either primitive-looking or characteristic of Neanderthals.

Earliest European Modern Humans Found

Citat:
A research team co-directed by Erik Trinkaus, professor of anthropology at Washington University in St. Louis, has dated a human jawbone from a Romanian bear hibernation cave to between 34,000 and 36,000 years ago. That makes it the earliest known modern human fossil in Europe.
Citat:
"The jawbone is the oldest directly dated modern human fossil," said Trinkaus, the Mary Tileston Hemenway Professor of Anthropology. "Taken together, the material is the first that securely documents what modern humans looked like when they spread into Europe. Although we call them 'modern humans,' they were not fully modern in the sense that we think of living people."

Edit: Bjuder på en BONUSLÄNK som visar hur vi - möjligen - uppfann skriftspråket.

Milady Tărtăria and the riddle of dating Tărtăria tablets

Citat:
Did the Neolithic and Eneolithic south-eastern Europe develop a system of writing? Did the Danube Script predated similar evolutionary trends in Mesopotamia and in Egypt by almost a millennium?
From almost half a century, the group of the three inscribed Tărtăria tablets and their script-like signs are the focal point for the fierce debate regarding both the spatial and temporal incubators of writing and the chronology and location of the cradle regions of civilization in Europe.
Senast redigerad av Babianen 2008-05-15 kl. 13:08.
Citera
2008-05-15, 13:22
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Er arbetsetik är en form av slavmoral där det gäller att foga sig och arbeta så hårt som möjligt - för att gynna överheten. Detta är icke värdigt en människa aspirerar på moralisk och kulturell överkägsenhet.

Denna arbetsetik har urgamla rötter, och syftet var att gynna den egna överlevnaden, inte någon överhet. Det är inte möjligt att överleva i ett klimat som vårt utan hårt arbete. Men att det finns parasiter som flyter ovanpå, och utnyttjar hederliga människors hårda arbete, är ju tyvärr ett faktum. Du hyllar parasitismen, själv ser jag den som ett hot. Ju fler parasiter som skor sig på andra, desto färre som vill arbeta. Inget arbete = ingen fungerande civilisation. Jag har inget emot att vi vita nordbor närmar oss våra rötter, men det är ingen lockande tanke för mig att bosätta mig ute i skogen permanent och leva stenåldersliv.

Citat:
Personligen ogillar jag termen vit eftersom det är ett pajas-begrepp.

Om vi ska tala i termer av att vara europeisk däremot, så är vi betydligt mer europeiska än vad ni någonsin kommer att vara. Det var just i dagens Rumänien som den europeiska människan uppstod i biologisk bemärkelse. Vi är den europeiska människan.

Cave fossils are early Europeans

Earliest European Modern Humans Found

Edit: Bjuder på en BONUSLÄNK som visar hur vi - möjligen - uppfann skriftspråket.

Milady Tărtăria and the riddle of dating Tărtăria tablets

Jag kan utläsa av dina länkar att dina rumänska förfäder var något slags skum korsning mellan neanderthalare och riktiga människor, vilket förklarar mycket..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3129654.stm

"It shows us that the earliest 'modern Europeans' were considerably less modern than we normally consider them to be, and that significant human evolution in details of anatomy has taken place since they became established across Eurasia.""

Med andra ord, så var de inte alls lika utvecklade som den ras vi anser oss vara en del av. Vi måste gå längre framåt i historien, för att hitta människor som påminner om oss.

http://anthro.palomar.edu/homo2/mod_homo_4.htm

Alltså, Frankrike, och inte Rumänien.

Vi andra har alltså utvecklats, till skillnad från ditt grottfolk.

Och tänk om de hittar rester av skelett som är ännu äldre i Ryssland, Polen eller Tjeckien? Då kommer du inte ens kunna skryta om att ni var först.. Tycker du skall dämpa dig med ditt rumän-nationalistiska skryt. Du låter ju värre än mig ibland.
Citera
2008-05-15, 13:26
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag tycker om kampsport. Har själv tränat tre olika. Men visst är japaner fega. De skiter knäck i en spiral av rädsla för att sticka ut. Ingen vågar säga rakt ut vad han/hon tycker.
Japaner är inte fega, japaner är fulla av heder och de begår självmord utan att blinka när de anser att de har tappat deras heder. Det där är mer stake än vad någon av oss har. Dumdristigt kan tyckas, men det är knappast fegt. Visserligen har även japaner förlorat mycket av deras heder efter den amerikanska ockupation post-WW2, å andra sidan har ju även tyskarna förlorat deras heder, och i tyskarnas fall skulle jag säga att det är snäppet värre, men det är OT.
Citat:
"Araberna"? Du menar palestinierna, och några terrorister från andra muslimska länder? Fan, Saudi-arabien är ju t.o.m i praktiken allierade med USA. När Israel bombade Libanon, vad gjorde Arabförbundet då? Svar: ingenting. Så mycket för deras "heder". Det är möjligt att arab-allmänheten i andra länder är förbannade på väst och Israel, men face it.. REGIMERNA i de olika arab-länderna skiter i palestinierna, de är som zigenare för dem. Jag pissar på deras s.k "heder".
Jag snackar inte om odugliga libaneser eller palestinier, jag tänkte mer på Hizbollah och dylikt, som gör motstånd mot Israel. Spela inte dum nu, det vet vad jag snackar om.
Citat:
Heder är inte detsamma som arbetsmoral. Det är två helt skilda sociala koder.
Citat:
Instämmer.
Bra.
Citat:
Att vara "vit" i nordliga rasisters ögon är mer än bara hudfärg, det är helheten som räknas. Även om din hud är kritivit, så kan man säkert ändå utläsa att du är utlänning, eller har jag fel?
Det händer då och då att etniska svenskar misstar mig för svensk, men visst, jag ser mer ut att vara av sydeuropeiskt påbrå s.a.s.
Citat:
Även om man skulle måla negrer vita och blondera deras hår och sätter blå kontaktlinser i ögonen på dem, så skulle man ändå klart och tydligt kunna se att de inte är "vårt" folk. Du är helt enkelt förbannad för att rasisterna här på forumet inte accepterar dig TROTS att du har ljus hud och är starkt anti-islam.
Här misstar du dig brutalt och grovt. Jag är inte ute efter att bli accepterad av realisterna, hade jag varit det så hade jag haft en försiktigare ton i mina inlägg. Att jag kritiserar islam har inget med realisterna att göra. Det gör jag oavsett om de själva gillar islam eller ej. Det är ju inte för deras skull jag är kritiskt inställd till islam.
Citat:
Det är inget fel att kopiera judiska evolutionära grupp-strategier, de är ju onekligen väldigt framgångsrika, inte sant?
Visst är de framgångsrika, men på bekostnad av andra folkslag, och det är här en normalt funtad människa tycker det är fel. Jag vill t.ex. det bästa för mitt folk, men jag vill inte skada andra folkslag som ett resultat av detta (förutsatt att det är ett annat folk som inte har gjort mitt folk illa). Det beror ju även på vilka judiska gruppevolutionära strategier det är man talar om. Det finns judiska gruppevolutionära strategier som hela världen hade kunnat må bättre av att anamma, sedan finns det judiska gruppevolutionära strategier som är allt annat än bra för världen.
Citat:
Tycker du asiaterna gör fel som kopierar våra uppfinningar? Tycker du att vi borde skitit i att kopiera användandet av kompassen, för att den uppfanns i Kina?
Inte samma sak. Teknologiska uppfinningar är en annan sak. Du vill bokstavligt talat vara en jude trots att du hatar dem. Du må snacka om hur vacker vit hud du har, din "faiblesse" för vita människor, etc., men sanningen är att du åtrår det judarna har och det du för tillfället inte kan få. Hade du kunnat byta kläder med judar, så hade du antagligen gjort det. Deras tankesätt skiljer ju sig inte ett skit från ditt eget, och judarna är dessutom bättre på det de gör än vad du någonsin kommer att bli.
Citat:
Sen, att du inte gillar mina übermensch-fasoner är ju inget jag kan rå för. Tänker knappast ändra på mig för din skull.
DIna übermensch-fasoner är inget annat än en judisk mentalitet. Tror du att jag kritiserar judarnas supremasism och har överseende med ditt eget högfärdiga trams? Det vore ju hyckleri. Jag ogillar folkslag som har en nedlåtande syn på andra folkslag bara för att de är så besatta av sin egen folkstam. Det är dålig stil att hålla på så där.
Citat:
Skiljer inte så mycket mellan rumäner och svenskar rent rasligt sett. De flesta rumäner ser ut som generiska européer, med blå ögon och allt det där. Men det är tydligen vid nationsgränserna ni sätter "blatte"-epitetet, vilket säger en hel del om vilja objektiva vetenskapsmän ni är.
Citat:
Som du själv påpekar tidigare i detta inlägg, så är inte vår "svennighet" särskilt mycket att komma med i kampen mot helt skrupelfria blattar. Det funkade fint i ett rashomogent samhälle, men är inte helt effektivt i ett mångkulturellt kloak-samhälle. När man spelar hårdboll med tredje världens svartmuskiga drägg, så får man allt vara hård själv, och detta kan resultera i att vi blir mer lika "dem andra". Men jag litar på att vår inre biologiska kompass leder oss rätt igen. Vi har trots allt en naturlig godhet som dessa bruna människor inte har, och det är väl denna insikt som retar dig.
Nonsens. Den naturliga godheten du pratar om är något som återfinns bland precis alla andra folkslag i världen. Ni skiljer er inte på något sätt på att vara snälla eller grymma gentemot andra folkslag. Du skönmålar alldeles för mycket. Det finns givmilda, toleranta, snälla och hjälpsamma folkslag från alla världens hörn. Att Europa efter WW2 har intagit en mer liberal attityd mot icke-europeiska folkslag betyder inte att ni är godheten personifierad och förkroppsligad. Och typer som du själv representerar knappast den "godheten" du talar om då du inte vill vara "god". I övrigt så anser jag att min "naturliga godhet" överträffar allt du kan producera.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-15 kl. 13:29.
Citera
2008-05-15, 14:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Denna arbetsetik har urgamla rötter, och syftet var att gynna den egna överlevnaden, inte någon överhet. Det är inte möjligt att överleva i ett klimat som vårt utan hårt arbete. Men att det finns parasiter som flyter ovanpå, och utnyttjar hederliga människors hårda arbete, är ju tyvärr ett faktum. Du hyllar parasitismen, själv ser jag den som ett hot. Ju fler parasiter som skor sig på andra, desto färre som vill arbeta. Inget arbete = ingen fungerande civilisation. Jag har inget emot att vi vita nordbor närmar oss våra rötter, men det är ingen lockande tanke för mig att bosätta mig ute i skogen permanent och leva stenåldersliv.

Det är skillnad mellan att arbeta och att se arbetet som livets mening. Det är där som vi skiljer oss åt.

Citat:
Jag kan utläsa av dina länkar att dina rumänska förfäder var något slags skum korsning mellan neanderthalare och riktiga människor, vilket förklarar mycket..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3129654.stm

"It shows us that the earliest 'modern Europeans' were considerably less modern than we normally consider them to be, and that significant human evolution in details of anatomy has taken place since they became established across Eurasia.""

Med andra ord, så var de inte alls lika utvecklade som den ras vi anser oss vara en del av. Vi måste gå längre framåt i historien, för att hitta människor som påminner om oss.

http://anthro.palomar.edu/homo2/mod_homo_4.htm

Alltså, Frankrike, och inte Rumänien.

Vi andra har alltså utvecklats, till skillnad från ditt grottfolk.

Och tänk om de hittar rester av skelett som är ännu äldre i Ryssland, Polen eller Tjeckien? Då kommer du inte ens kunna skryta om att ni var först.. Tycker du skall dämpa dig med ditt rumän-nationalistiska skryt. Du låter ju värre än mig ibland.

Detta svider verkligen, eller hur?

Att de tidigaste människorna blandade sig med neanderthalarna var ju så den moderna människan uppstod. Naturligtvis forsatte man att utvecklas i dessa områden. Faktum kvarstår således: I biologisk bemärkelse uppstod den europeiska människan i Rumänien. Där den sedan utvecklades till den ultimata europén: Rumänen. Ni är endast grenar på det träd där vi utgör stammen.

Även de första europeiska civilisationerna - skapade av dessa människor - uppstod i detta område. Se exempelvis:

Cucuteni culture

Citat:
The Cucuteni culture, better known in the countries of the former Soviet Union as Trypillian culture or Tripolie culture, is a late Neolithic archaeological culture that flourished between ca. 5500 BC and 2750 BC in the Dniester-Dnieper region of modern-day Romania, Moldova, and Ukraine.

Vinča culture

Citat:
The Vinča culture was an early culture of Europe (between the 6th and the 3rd millennium BC)
Citat:
Recent excavations by the Prokuplje and National museums at the 120 hectare site of the Pločnik settlement have shed considerable light on the Vinča culture. The Pločnik settlement flourished from 5500 BC until it was destroyed by a fire in 4700 BC. The findings suggest an advanced division of labour and organization.
Citat:
The preliminary dating of a Pločnik metal workshop with a furnace and copper tools to 5,500 BC, if correct, indicates the Copper Age could have started in Europe 500 years or more earlier than previously thought.

Det handlar alltså inte bara om skelett - men om civilisation och kultur.

Ni däremot har degenererat bort ifrån det europeiska. Och det tydligaste tecknet på detta är att ni nu ersätts i era egna länder av starkare och mer livskraftiga folk. Sorgligt nog kan ni inte ens finna styrkan att avfyra en enda kula till ert försvar. Ni tittar bara på och gnäller lite på något forum. Så varför, käre M_A_R, ska vi blattar och riktiga européer bry oss om åsikterna hos ett döende folk?
Citera
2008-05-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
TS ska inte få skit för hans frågeställning är intressant MEN dessa som gnäller på att blattar bakar pizza, var glada att dom har ett sånt skitjobb. Dom ska ha cred för att dom faktiskt vet sin plats i samhället, kebab- och pizza-folket.

Tänkte faktiskt på det senast idag när jag åt en kebabtallrik i centrum, och jag tänkte också att det är ett extremt bra jobb där vi kan få tjänster av ett folk som vi inte vill lära känna eller som vi inte passar ihop med! Det är en mycket bra plats i samhället för muslimer. Jag menar, tänk på varenda svenssongubbe och svenssontant som kan njuta av en hämtad fet kebabtallrik som sista minuten-middag men absolut inte skulle vilja att tillagarna kom nära deras dotter.

Jag åker taxi hem full och seg, körd av en blatte, dagen efter går jag ner och köper en bakfyllepizza, bakad av en blatte. Men jag slipper ha dom i mitt hus och i mitt liv, slipper ha dom på förkrök, slipper ha dom i mina relationstrubbel, ja den enda plats dom har innaför mitt livs mur är att dom ger mig billig föda och hemskjuts ibland, eller ser till att toaletten jag pissar på ute inte längre är nedsprutad med lösbajs.

För övrigt känner jag också igen mig på Romanos inlägg om kineser, jag känner mig mer bekväm om jag sitter på en lugn kinakrog på kvällen med behaglig personal, än som ensam svenne på ett kebab/pizza hak med "araber" som gormar på varandra bakom disken, det tycker jag inte är särskilt trevligt faktiskt. Jag avgudar dock inte kineser, pratar sällan med dom.

Det är precis såhär nyliberaler, globalister och borgarsvin tänker. De tycker det är toppen med massa bruna människor som kan vara billig hemhjälp och trädgårdsmästare. Problemet är bara att historien visar att såna segregerade samhällen med en stor etniskt avvikande underklass alltid går under förr eller senare. Det drabbade indoeuropéerna i Indien, det var antagligen till stor del det som ledde till romarrikets undergång och mer aktuella exempel kan man studera i Sydafrika och Sydamerika. Förr eller senare tar de rasfrämmande underklassmassorna över och då blir det inte kul. Även om en liten ljus överklass med våld och förtryck lyckas dominera samhället så kommer alltid en uppluckring att ske på sikt och även som rik och priviligierad så är det en mindre trevlig tillvaro där man hela tiden lever som under en belägring och hela tiden måste frukta kriminalitet mot sig och sin familj. Brasilien, Colombia, Mexiko, Sydafrika, överallt är det likadant. Jag vill hellre bo i ett etniskt homogent, öppet och tryggt land med en sund kultur än att bo i en befäst jättebungalow med swimmingpool och utanför murarna är det rena skymningszonen.
Citera
2008-05-15, 14:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De flesta rumäner ser ut som generiska européer, med blå ögon och allt det där. Men det är tydligen vid nationsgränserna ni sätter "blatte"-epitetet, vilket säger en hel del om vilja objektiva vetenskapsmän ni är.

Låt mig ge mitt perspektiv: Vi (rumäner och andra sydliga folk) är de verkliga européerna. Det är därför som vi inte ständigt behöver påpeka saken eller se ner på andra. Du ser hur många här ständigt känner behovet av att uttrycka sig nedsättande om negrer eller andra folkslag. Det beror på att de själva är rädda för att inte räcka till. Eftersom de själva inte har så mycket att komma med, så måste de försöka sätta ner andra för att framstå i bättre dager.

Vi däremot är säkra i vår identitet och kan därför på lika vilkor uppskatta andra kulturer. Vi blir inte rädda eller förnärmade när andra är annorlunda eller har andra åsikter. Folket i norden är en slags avlägsna primitiva släktingar som vi riktiga européer skäms lite för. Den där efterblivne kusinen som man håller inlåst i källaren eller sätter på institution så att han inte ska skämma ut resten av släkten. Så ta nu inte illa upp och döm inte oss alla bara för att vårt mongo har råkat ta sig lös.

Citat:
Nonsens. Den naturliga godheten du pratar om är något som återfinns bland precis alla andra folkslag i världen. Ni skiljer er inte på något sätt på att vara snälla eller grymma gentemot andra folkslag. Du skönmålar alldeles för mycket. Det finns givmilda, toleranta, snälla och hjälpsamma folkslag från alla världens hörn. Att Europa efter WW2 har intagit en mer liberal attityd mot icke-europeiska folkslag betyder inte att ni är godheten personifierad och förkroppsligad. Och typer som du själv representerar knappast den "godheten" du talar om då du inte vill vara "god". I övrigt så anser jag att min "naturliga godhet" överträffar allt du kan producera.

Detta är ett klockrent exempel på det som jag talar om. I de flesta kulturer finns starka och bestämda normer kring gästfrihet, välgörenhet och artighet. I Sverige däremot så har man inte så mycket koll. Och därför försöker man bortförklara svaghet med vänlighet, vilket är lång ifrån samma sak. Svenskar är inte så särsklit vänliga. Jag vet många svenskar som tom. tar betalt av sina egna barn för att de bor i hemmet.
Citera
2008-05-15, 14:50
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Babianen eller situationen i dennes hemland är inte Topic i denna tråd. Kan det vara så att jag täppte till truten på er och att ni nu måste gå OT för att inte framstå som alldeles bortgjorda?

Skit ner dig Babianskrälle. Är det någon här som dragit tråden OT här så är det DU. Svara nu på frågeställningen antingen här eller i en bättre lämpad tråd.
Citera
2008-05-15, 14:52
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Japaner är inte fega, japaner är fulla av heder och de begår självmord utan att blinka när de anser att de har tappat deras heder. Det där är mer stake än vad någon av oss har. Dumdristigt kan tyckas, men det är knappast fegt.

Det där är inte heder. Det där är bara idioti. Jag har knappast respekt för små snedögda individer som kan slicka sin chef i röven år ut och år in, varje dag och le glatt mot honom och buga sig djupt, trots att de kanske innerst inne avskyr sin chef. Själv skulle jag säga mitt hjärtas mening till en person som jag avskyr, jag.

Citat:
Jag snackar inte om odugliga libaneser eller palestinier, jag tänkte mer på Hizbollah och dylikt, som gör motstånd mot Israel.
Spela inte dum nu, det vet vad jag snackar om.

Vadå dum? 1,2 miljarder muslimer i världen och de klarar inte av att bräcka högst 20 miljoner judar... ha ha ha ha...

Citat:
Heder är inte detsamma som arbetsmoral. Det är två helt skilda sociala koder.

Det är bara du som har en snäv syn på vad heder är för något. För mig är heder hur man väljer att leva sitt liv.

Citat:
Visst är de framgångsrika, men på bekostnad av andra folkslag, och det är här en normalt funtad människa tycker det är fel. Jag vill t.ex. det bästa för mitt folk, men jag vill inte skada andra folkslag som ett resultat av detta (förutsatt att det är ett annat folk som inte har gjort mitt folk illa). Det beror ju även på vilka judiska gruppevolutionära strategier det är man talar om. Det finns judiska gruppevolutionära strategier som hela världen hade kunnat må bättre av att anamma, sedan finns det judiska gruppevolutionära strategier som är allt annat än bra för världen.Inte samma sak. Teknologiska uppfinningar är en annan sak. Du vill bokstavligt talat vara en jude trots att du hatar dem. Du må snacka om hur vacker vit hud du har, din "faiblesse" för vita människor, etc., men sanningen är att du åtrår det judarna har och det du för tillfället inte kan få. Hade du kunnat byta kläder med judar, så hade du antagligen gjort det. Deras tankesätt skiljer ju sig inte ett skit från ditt eget, och judarna är dessutom bättre på det de gör än vad du någonsin kommer att bli.DIna übermensch-fasoner är inget annat än en judisk mentalitet. Tror du att jag kritiserar judarnas supremasism och har överseende med ditt eget högfärdiga trams? Det vore ju hyckleri. Jag ogillar folkslag som har en nedlåtande syn på andra folkslag bara för att de är så besatta av sin egen folkstam. Det är dålig stil att hålla på så där.

Vilket ordbajsande.. dina komplex framstår ju som klart tydliga, du inser det bara inte själv. Jag vill inte heller skada andra folkslag, men ibland så strider olika intressen mot varandra, och då kan man inte alltid vara lika knusslig. Du snackar bara en massa skit. Varför skulle jag vilja vara exakt som en jude, bara för att jag beundrar deras gruppsammanhållning och deras grupp-evolutionära strategier? Är jag exakt som en amerikan om jag käkar en hamburgare? Är jag exakt som en japan ifall jag tränar karate? Jag vill inte vara exakt som en jude, och skulle inte kunna det heller. Vissa saker FÖDS man till, ser du.

Citat:
Skiljer inte så mycket mellan rumäner och svenskar rent rasligt sett. De flesta rumäner ser ut som generiska européer, med blå ögon och allt det där. Men det är tydligen vid nationsgränserna ni sätter "blatte"-epitetet, vilket säger en hel del om vilja objektiva vetenskapsmän ni är.Nonsens.

De rumäner jag har stött på var rejält blattiga, men de kanske var zigenare?

Citat:
Den naturliga godheten du pratar om är något som återfinns bland precis alla andra folkslag i världen. Ni skiljer er inte på något sätt på att vara snälla eller grymma gentemot andra folkslag. Du skönmålar alldeles för mycket. Det finns givmilda, toleranta, snälla och hjälpsamma folkslag från alla världens hörn. Att Europa efter WW2 har intagit en mer liberal attityd mot icke-europeiska folkslag betyder inte att ni är godheten personifierad och förkroppsligad. Och typer som du själv representerar knappast den "godheten" du talar om då du inte vill vara "god". I övrigt så anser jag att min "naturliga godhet" överträffar allt du kan producera.

Vita människor är unika på så sätt att de tar ansvar och hjälper andra raser och folkslag som de egentligen inte behöver hjälpa. Det är knappast särskilt vanligt bland icke-vita folkslag. Själv skulle jag nog vilja att vi vita var mer etnocentriska, och här måste jag ge dig rätt eftersom jag knappast representerar den här typen av godhet. Jag vill absolut inte sprida godhet och generositet till andra européer, som ändå inte gjort sig förtjänta av den. En gång ville någon dum kvinna samla in pengar till de svältande negrerna i Zimbabwe, och frågade mig om jag ville skänka en slant. Varför skulle jag sponsra negrerna, så att de kan slakta ännu fler vita farmare i Zimbabwe? Ett gott hjärta är ett klent substitut för en fungerande hjärna.

Ditt skryt om att din naturliga godhet överträffar allt jag kan producera är ännu ett bevis för dina svåra komplex. Jag rekommenderar att du söker professionell, psykiatrisk hjälp.
Citera
2008-05-15, 14:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vita människor är unika på så sätt att de tar ansvar och hjälper andra raser och folkslag som de egentligen inte behöver hjälpa. Det är knappast särskilt vanligt bland icke-vita folkslag. Själv skulle jag nog vilja att vi vita var mer etnocentriska, och här måste jag ge dig rätt eftersom jag knappast representerar den här typen av godhet. Jag vill absolut inte sprida godhet och generositet till andra européer, som ändå inte gjort sig förtjänta av den. En gång ville någon dum kvinna samla in pengar till de svältande negrerna i Zimbabwe, och frågade mig om jag ville skänka en slant. Varför skulle jag sponsra negrerna, så att de kan slakta ännu fler vita farmare i Zimbabwe? Ett gott hjärta är ett klent substitut för en fungerande hjärna.

Ditt skryt om att din naturliga godhet överträffar allt jag kan producera är ännu ett bevis för dina svåra komplex. Jag rekommenderar att du söker professionell, psykiatrisk hjälp.

Vita människor är hjälpsamma mot andra raser?

Jag antar att du syftar på kolonialismen, slaveriet och Dr. Mengeles experiment på barn?

Om du talar om den utlandshjälp som doneras så handlar det framförallt om olika sätt att främja sina egna intressen, inte den mottagande befolkningens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in