• 1
  • 2
2008-05-13, 21:00
Medlem
king hippos avatar
Ok!! finns det nån här på fb som köpper tex cp company jackor från tidigt nittio tal för typ en månads lön eller mer?? I så fall tänkte jag att det här kunde vara en tråd för dom som har lust att skrytta om det på ett öppet forum även om jag vet att många inte vill att andra ska hitta samma kläder man själv jagat runt efter så är ju risken minnimal för coppycats eftersom dessa klädder inte säljs över disk så ofta. Min egen ekonomi har inte tillåtit mig att ha något att vissa upp men det kommer och fram tills dess kan det vara kul att höra vad ni har införskaffat och kanske litte tipps o vad man ska undvika eller vad priserna för olika modeler ligger på. Jag räknar inte med någon störe respons men det spellar inte så stor roll.

MVH KING HIPPO
Citera
2008-05-13, 21:20
Medlem
rocchis avatar
Kanske inte något särskilt speciellt, men visst fick jag tag på Adidas Century adicolour Crooked Tongues edition. De blev inhandlade nere i Tyskland när jag var där under fotbolls-VM, eftersom de redan var slut i Sverige...
Citera
2008-05-13, 21:33
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Kanske inte något särskilt speciellt, men visst fick jag tag på Adidas Century adicolour Crooked Tongues edition. De blev inhandlade nere i Tyskland när jag var där under fotbolls-VM, eftersom de redan var slut i Sverige...

bra där kul att det är en annan AIKare som nappar först! känner inte till skon men hoppas du är nöjd!! mer sånt här!!
Citera
2008-05-14, 09:23
Medlem
Jag kan lägga ner 10.000 kronor på en jacka, utan problem.
Citera
2008-05-14, 09:26
Medlem
Kioskvältarens avatar
Jag köpte ett par limited Evisu-jeans för två-tre år sedan. De kostade 7000 kr och idag är de för små.
Citera
2008-05-14, 21:39
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvältaren
Jag köpte ett par limited Evisu-jeans för två-tre år sedan. De kostade 7000 kr och idag är de för små.

hahaha kanske lite mycket att lägga ner på ett par jeans om man fortfarande växer fast det kanske bara är i midjan dom är för små??

kommer ihåg att den där fula fågeln i rocky serierna brukade skryta om att han köpte 10000krs tröjor ifrån japan med fult camomönster i pastelfärger eller nått.

läste om en kille i england som kommit över en paul smith jacka med digitalt camomönster som bara var gord i tre ex men den var i alla fall lite snygg.
Citera
2008-05-14, 21:46
Medlem
Hackett gjorde en upplaga på 200st rugbytröjor som började säljas på NK den 24/10 förra året.
http://www.kingmagasin.se/king/defau...&article=45914

Trodde dom skulle säljas slut första timmen. Döm av min förvåning när jag såg 5-6 tröjor ligga framme så sent som för nån månad sen.

Inte så farlig prislapp, 1495:-.
Citera
2008-05-14, 22:02
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hackett gjorde en upplaga på 200st rugbytröjor som började säljas på NK den 24/10 förra året.
http://www.kingmagasin.se/king/defau...&article=45914

Trodde dom skulle säljas slut första timmen. Döm av min förvåning när jag såg 5-6 tröjor ligga framme så sent som för nån månad sen.

Inte så farlig prislapp, 1495:-.

det var som fan? Hackett gör schysta kläder men hur tycker du om att det är med sammarbete med en svensk tidning? jag vet inte jag skulle mer än gärna ha en sån där men för dom pengarna kännes det lite sisådär tror jag lägger dom på annat kanske en jacka ifrån urbanprotektion serien av cp company från 99 eller nått haha vem vet vi får se jag tänker inte köppa nått BARA för att det är dyrt och få som har en utan det måste va snyggt också
Citera
2008-05-14, 22:41
Medlem
Memnoks avatar
Svaret på din fråga är: Japaner.
De köper vilken skit som helst bara det är begränsad upplaga. De bara står där och skriker "Ohhhhhhhhh!!!!!! Rimited", sedan öppnar de plånboken.

Personligen skiter jag i om det är någon specialutgåva av en sko som i just en specifik modell har röda prickar på undersidan istället för gröna. Man söker sig till märken och modeller som gemene man inte har men någon måtta får det vara.
Citera
2008-05-15, 14:44
Medlem
Jag kan lägga ner 50k på en jacka utan problem, dyraste jag har gick på 92k.
Citera
2008-05-15, 17:36
Medlem
Dr Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urfunktion
Jag kan lägga ner 50k på en jacka utan problem, dyraste jag har gick på 92k.
I call bullshit on that one! Vad för jacka, vilka pengar? Dina tidigare inlägg talar för att du har en rätt snäv budget.
Citera
2008-05-15, 19:12
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Gonzo
I call bullshit on that one! Vad för jacka, vilka pengar? Dina tidigare inlägg talar för att du har en rätt snäv budget.

Nu vet vi varför

Du anade inte en viss ironi i hans inlägg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in