• 4
  • 5
2022-02-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Varfr heter d trden "empirism och astrologi"?

Vad vill du att trden ska handla om?
Knda mnniskors personligheter kopplat till fdelsedatum?

Min frga borde kanske kunna besvaras av ngon som r kunnig inom astrologi.

Om Fdelsedatumet pverkar personligheten s borde rimligtvis tvillingar ha exakt samma personlighet?
Fdelsedatumet visar ju p en enskild tidpunkt d planeterna har sttt i unika positioner.
R det inte det Astrologi handlar om?

Eller har jag missat nt?

Visst kommer tvillingart att ha likartad personlighet, men de fds en och en inte samtidigt och det kan bli astrologiska skillnader beroende p det.
Citera
2022-02-09, 11:14
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Visst kommer tvillingart att ha likartad personlighet, men de fds en och en inte samtidigt och det kan bli astrologiska skillnader beroende p det.

Min frga r d fljande:

Om tvggstvillingar fds samtidigt genom kejsarsnitt. Barnen lyft ut livmodern p exakt samma tidpunkt.
Allts s att de fds exakt samtidigt.

Fr de d idealistiska personligheter?
Citera
2022-02-09, 11:17
Medlem
Citat:
Min frga r d fljande:

Om tvggstvillingar fds samtidigt genom kejsarsnitt. Barnen lyft ut livmodern p exakt samma tidpunkt.
Allts s att de fds exakt samtidigt.

Fr de d idealistiska personligheter?

I grunden Astrologiskt fr de det - men sedan pverkas de direkt av hur de blir behandlade.

Nr infaller Din fdelsedag?
Citera
2022-02-09, 11:30
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
I grunden Astrologiskt fr de det - men sedan pverkas de direkt av hur de blir behandlade.

Nr infaller Din fdelsedag?

OK som om jag fattar rtt s fr tv flickor som r tvggstvillingar som fds samtidigt samma personlighet.

Pverkar inte Det genetiska arvet nnting?
Citera
2022-02-09, 11:35
Medlem
Citat:
OK som om jag fattar rtt s fr tv flickor som r tvggstvillingar som fds samtidigt samma personlighet.

Genetiskt pverkas vi, men det r, enligt min erfarenhet, mindre utslagsgivande n Soltecknet.
Citera
2022-02-09, 16:50
Medlem
Citat:

Allting pverkar. Inklusive ssong. Inklusive planeterna. Om man dremot jmfr dessa s skulle jag gissa att ssongen (och indirekta effekter frn det, e.g. mer oplanerade graviditeter p vren) pverkar betydligt mycket mer n planeterna och stjrnorna. tminstone om man pratar om fysisk mtbar pverkan.

Men lt sga att modern r vldigt astrologiskt lagd. D har astrologi en enorm inverkan, frn planeterna och stjrnorna till och med. Vldigt artificiellt frsts, men det gller mngt och mycket. Demokrati r artificiellt och har stor effekt.

Det finns givetvis en undergrupp (den mest hgljudda) inom astrologi som strngt hvdar att ditt och datt r det som gller, att planeterna pverkar si och s. Dom tycker jag r lika ljliga som vetenskapare som r vertygade om ngot vetenskapligt. Bde astrologi och vetenskap r intressant, men frstrs om man sker skerhet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in