• 1
  • 2
2008-05-13, 16:09
Medlem
hej, kan man ha flera virusprogram samtidigt p en dator? och jobbar bda programen d lr r det bara ett som "funkar" om man sger s?
tnkte ha norton och avg
Citera
2008-05-13, 16:12
Medlem
Varfr ska du ha det?

Det rcker ju att ha ett igng sen starta det andra nr man behver det. Jag har inte ngot virusprogram alls.
Citera
2008-05-13, 16:21
Medlem
Seagates avatar
Har du flera antivirusprogram igng samtidigt s kan de krocka.

Jag skulle rekommendera att du vljer endast ett av de bda.
Citera
2008-05-13, 16:27
Medlem
okej vilket skulle ni ha valt d?
norton internet security 2005 eller Gratis antivirusprogramet AVG (som finns p internet att ladda ner)
Citera
2008-05-13, 16:30
Medlem
Jag skulle sga AVG, norton r ett av dem (om inte det) mest anvnda och om man vill skapa ett virus/trojan what ever ser man nog frst till att norton inte upptcker det.

AVG kommer man snart att f betala fr, eller?
Citera
2008-05-13, 16:35
Medlem
chribsson2s avatar
Absolut inte flera virusprogram samtidigt. De krockar ovillkorligen (nstan). Personligen tycker jag att du skall ladda hem Avasts Homeversion. Lttdriven, raska virusuppdateringar och dessutom p svenska.
mvh
Ch2
Citera
2008-05-13, 16:56
Medlem
Jag skulle tipsa on ESET (NOD32)
Citera
2008-05-13, 17:09
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
norton internet security 2005 eller Gratis antivirusprogramet AVG (som finns p internet att ladda ner)

det beror vl p om vill med brandvgg eller ej, personligen skulle jag valt antivir free (den har mycket bra detektion) och en separat brandvgg.
sen kan du kra med windows defender aktiva skydd, bttre n inget om man inte har full koll p vad man gr p ntet
Citera
2008-05-13, 18:28
Medlem
Citat:
hej, kan man ha flera VIRUSPROGRAM samtidigt p en dator? och jobbar bda programen d lr r det bara ett som "funkar" om man sger s?
tnkte ha norton och avg
Jag r njd med ett antivirus, men "virusprogram" vill jag inte ha och absolut inte flera.

Sjlv tror jag att de tv antivirusprogrammen krockar. Fr vrigt krver det nog en del systemresurser att ha tv som sker igenom datorn samtidigt.
Citera
2008-05-13, 19:15
Medlem
d3vions avatar
Provat det, slutar med att de krockar. Plus att det kkar rtt mycket ondiga systemresurser att ha tv igng samtidigt. Rekommenderar NOD32 eller AVG (mycket bra gratisalternativ).

Bsta antiviruset r dock fortfarande sunt frnuft
Citera
2008-05-13, 19:33
Medlem
kanulas avatar
Citat:

2005 r ruskigt gammalt, kr inte med det! Bst i test i senaste Rd & Rn var GDATA Internet Security. Tva, Bit Defender. Trea F-secure.

Norton kommer frst p 8:e plats
Citera
2008-05-13, 19:51
Medlem
2 antivirusprogram samtidigt r inte bra, rkade ha det en gng, det ena antivirusprogrammet trodde att det andra var ett virus.

Jag kr fr vrigt Norton, fungerar mkt bra men krver ganska mkt av processorn men har man bra processor s varfr inte. Hade tidigare p min gamla dator Norman Internet Security som fungerade ruskigt bra och som r litet och tar inte mkt processorkraft. Finns att ladda ned gratis om man r Nordeakund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in