• 1
  • 2
2008-05-13, 16:09
Medlem
hej, kan man ha flera virusprogram samtidigt på en dator? och jobbar båda programen då lr är det bara ett som "funkar" om man säger så?
tänkte ha norton och avg
Citera
2008-05-13, 16:12
Medlem
Varför ska du ha det?

Det räcker ju att ha ett igång sen starta det andra när man behöver det. Jag har inte något virusprogram alls.
Citera
2008-05-13, 16:21
Medlem
Seagates avatar
Har du flera antivirusprogram igång samtidigt så kan de krocka.

Jag skulle rekommendera att du väljer endast ett av de båda.
Citera
2008-05-13, 16:27
Medlem
okej vilket skulle ni ha valt då?
norton internet security 2005 eller Gratis antivirusprogramet AVG (som finns på internet att ladda ner)
Citera
2008-05-13, 16:30
Medlem
Jag skulle säga AVG, norton är ett av dem (om inte det) mest använda och om man vill skapa ett virus/trojan what ever ser man nog först till att norton inte upptäcker det.

AVG kommer man snart att få betala för, eller?
Citera
2008-05-13, 16:35
Medlem
chribsson2s avatar
Absolut inte flera virusprogram samtidigt. De krockar ovillkorligen (nästan). Personligen tycker jag att du skall ladda hem Avasts Homeversion. Lättdriven, raska virusuppdateringar och dessutom på svenska.
mvh
Ch2
Citera
2008-05-13, 16:56
Medlem
Jag skulle tipsa on ESET (NOD32)
Citera
2008-05-13, 17:09
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
norton internet security 2005 eller Gratis antivirusprogramet AVG (som finns på internet att ladda ner)

det beror väl på om vill med brandvägg eller ej, personligen skulle jag valt antivir free (den har mycket bra detektion) och en separat brandvägg.
sen kan du köra med windows defender aktiva skydd, bättre än inget om man inte har full koll på vad man gör på nätet
Citera
2008-05-13, 18:28
Medlem
Citat:
hej, kan man ha flera VIRUSPROGRAM samtidigt på en dator? och jobbar båda programen då lr är det bara ett som "funkar" om man säger så?
tänkte ha norton och avg
Jag är nöjd med ett antivirus, men "virusprogram" vill jag inte ha och absolut inte flera.

Själv tror jag att de två antivirusprogrammen krockar. För övrigt kräver det nog en del systemresurser att ha två som söker igenom datorn samtidigt.
Citera
2008-05-13, 19:15
Medlem
d3vions avatar
Provat det, slutar med att de krockar. Plus att det käkar rätt mycket onödiga systemresurser att ha två igång samtidigt. Rekommenderar NOD32 eller AVG (mycket bra gratisalternativ).

Bästa antiviruset är dock fortfarande sunt förnuft
Citera
2008-05-13, 19:33
Medlem
kanulas avatar
Citat:

2005 är ruskigt gammalt, kör inte med det! Bäst i test i senaste Råd & Rön var GDATA Internet Security. Tvåa, Bit Defender. Trea F-secure.

Norton kommer först på 8:e plats
Citera
2008-05-13, 19:51
Medlem
2 antivirusprogram samtidigt är inte bra, råkade ha det en gång, det ena antivirusprogrammet trodde att det andra var ett virus.

Jag kör för övrigt Norton, fungerar mkt bra men kräver ganska mkt av processorn men har man bra processor så varför inte. Hade tidigare på min gamla dator Norman Internet Security som fungerade ruskigt bra och som är litet och tar inte mkt processorkraft. Finns att ladda ned gratis om man är Nordeakund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in