2008-05-13, 07:03
Bannlyst
En gång i tiden kunde jag bränna avi-filmer (700mb) till CDr-skiva (700mb) med programmet Sonic. Det var väldigt smidigt tyckte jag. Det tog ungefär 20 minuter att bränna en film på en billig CD-skiva och det blev bra kvalitet och filmen kunde spelas upp på en DVD-spelare.

Tider förändras dock och efter ett längre uppehåll i brännandet av film upptäckte jag till min förvåning att det inte gick bränna såhär längre med mitt program (Sonic). Funktionen fanns helt enkelt inte. Jag fick panik och den paniken växte och är idag enorm då jag inte får plats med fler filmer på hårddisken och behöver bränna ut alternativt rensa ut.

Jag har sökt - både på Google och FB - men inte hittat någonting om hur man bränner en avi på 700mb till en CD (inte DVD!) på lika många mb. Är detta en omöjlighet i dag? Det verkar nästan så.

Hjälp mottages mer än gärna om hur jag bränner avi till CDr så jag kan se filmen på en DVD-spelare!
Citera
2008-05-13, 07:05
Medlem
CodeMANs avatar
Du har kanske glömt bort hur man gjorde?

.avi-filen ska du bränna som en vanlig fil, dvs. skivan i data-mode.
Citera
2008-05-13, 07:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Det är väl bara att bränna den som en data cd och lägga på avi filen som vilken fil som helst ? Alla moderna dvd spelare klarar divx så filmen behöver inte konverteras...
Citera
2008-05-13, 13:53
Medlem
Cum*s avatar
Om det är program du söker så funkar ju Nero alldelse ypperligt.
Citera
2008-05-13, 21:55
Medlem
Gravity2s avatar
Nu kan det ju vara så att TS DVD-spelare inte tar DivX, utan att han ville ha filmen på VCD. Dock låter det lite långsökt eftersom man (om jag inte minns fel, vilket jag antagligen har) var tvungen att dela upp filmen på 2CD då...
Citera
2008-05-14, 14:43
Medlem
Ska ju inte vara något problem. Kör både Sonic och Nero och de tar ju lätt en avi på dryga 700mb på en vanlig brännbar CD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in