En gång i tiden kunde jag bränna avi-filmer (700mb) till CDr-skiva (700mb) med programmet Sonic. Det var väldigt smidigt tyckte jag. Det tog ungefär 20 minuter att bränna en film på en billig CD-skiva och det blev bra kvalitet och filmen kunde spelas upp på en DVD-spelare.
Tider förändras dock och efter ett längre uppehåll i brännandet av film upptäckte jag till min förvåning att det inte gick bränna såhär längre med mitt program (Sonic). Funktionen fanns helt enkelt inte. Jag fick panik och den paniken växte och är idag enorm då jag inte får plats med fler filmer på hårddisken och behöver bränna ut alternativt rensa ut.
Jag har sökt - både på Google och FB - men inte hittat någonting om hur man bränner en avi på 700mb till en CD (inte DVD!) på lika många mb. Är detta en omöjlighet i dag? Det verkar nästan så.
Hjälp mottages mer än gärna om hur jag bränner avi till CDr så jag kan se filmen på en DVD-spelare!
Det är väl bara att bränna den som en data cd och lägga på avi filen som vilken fil som helst ? Alla moderna dvd spelare klarar divx så filmen behöver inte konverteras...
Nu kan det ju vara så att TS DVD-spelare inte tar DivX, utan att han ville ha filmen på VCD. Dock låter det lite långsökt eftersom man (om jag inte minns fel, vilket jag antagligen har) var tvungen att dela upp filmen på 2CD då...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!