• 1
  • 2
2008-05-13, 01:23
Medlem
misaers avatar
Kanske är en dum fråga, men ifall man är ute efter att ta livet av sig på Zopiklon/Xanor/Tramadol. Hur mycket utav tidigare nämnda preparat behöver man?, dos?, alkohol också? samt hur hindrar man sig själv från att kräkas upp allting?
Citera
2008-05-13, 01:33
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misaer
Kanske är en dum fråga, men ifall man är ute efter att ta livet av sig på Zopiklon/Xanor/Tramadol. Hur mycket utav tidigare nämnda preparat behöver man?, dos?, alkohol också? samt hur hindrar man sig själv från att kräkas upp allting?

ät alla piller du har och drick en sjuttis vodka så dör du nog.
Glhf.
Citera
2008-05-13, 01:46
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Glhf.

minst vettiga inlägget ikväll.

Låter mer som om du är ute för det än bara undrar..
Ta det lugnt, sov på saken.. Snacka med nån nära först. Sen tänk om igen.
Citera
2008-05-13, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Glhf.

kan inte du göra det istället? jävla idiot.

"Min tripp till polisstationen och sjukhuset"

Du är så tuff.
Citera
2008-05-13, 02:41
Medlem
misaers avatar
Är mer nyfiken på vad som egentligen krävs, dvs ren fakta.. Handlar inte om hurvida jag skall gå och ta livet av mig eller ej, för så är inte fallet, haha.
Citera
2008-05-13, 04:48
Medlem
ztellas avatar
tramadol i större mängd och alkohol är ett givet sätt, du däckar o dör troligen i sömnen av kvävning (spyor) eller andningsdepression. vill du slippa kramper så ta benzon oxå nån timme innan...
fan, ta en benzo nu ist chilla lite o tänk inte mer på det där. man mår skit ibland men de brukar oftast kännas bättre efter en stund, en polare tog livet av sig i fredags o jag önskar jag kunde varit där för henne ist för o se snutarna utanför lägenheten. så jävla egoistiskt att begå självmord, skaffa hjälp ist om inte så för de efterlevandes skull!
Citera
2008-05-13, 08:50
Medlem
När oturen är framme

Citat:
Ursprungligen postat av misaer

Min son dog för fjorton dagar sen, han hade bara tagit i 10 mg stesolid för att han hade ångest, men någon gång under natten så kräktes han och kvävdes av sina egna spyor.
Så vad ni än väljer att ta alkohol eller droger så lever ni väldigt farligt både dagtid och natte tid. Ni stänger av viktiga signaler till hjärnan som gör att vi fungerar, slutar ni andas går signalerna till hjärnan inte fram och ni kan dö.

Jag skulle önska att människor kunde leva utan droger, är det så svårt att leva att ni måste fly med hjälp av droger.
Man kan aldrig fly från sig själv.

Så alla ni därute, nästa gång ni tar en drog så tänk efter, är det värt risken
att inte uppleva en ny dag.
En väldigt ledsen mamma
Citera
2008-05-13, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helena56
text..

Tänker inte ifrågasätta din historia någonstans utan beklagar sorgen, men här på Fb kan alla möjliga funderingar och tankar komma till skrift så va lite förberedd på D!

-Sen undrar jag om det 1sta natten på medicinering som detta hände din son? för det måste blivit någon form av allergisk reaktion?
Citera
2008-05-13, 09:32
Medlem
Citat:
Jag skulle önska att människor kunde leva utan droger, är det så svårt att leva att ni måste fly med hjälp av droger.

Så alla ni därute, nästa gång ni tar en drog så tänk efter, är det värt risken
att inte uppleva en ny dag.
En väldigt ledsen mamma

Sorry to hear the loss...
okej, för mig personligen så hade jag vart lättad att få dö på ett sånt sätt. Dvs en olycka, som i detta fallet, pga att en olycka är lättare för familj och vänner att hantera än att man medvetet tar sitt liv. PS. Det är min personliga åsikt.

"är de så svårt att leva..." ja, de tycker jag faktiskt, ibland.
"man kan aldrig fly från sig själv" hehe, jo, de går faktiskt, hehe... ett tag då, tillbaka kommer man ju alltid.

För att svara på urpsrungsfrågan, Xanor är muskelavslappnande och överdosering kan leda till andningsuppehåll. Vet inte vart gränsen ligger dock. Alkohol förstärker effekten av xanor och dess biverkningar.

Ztella: Sorry to hear
Citera
2008-05-13, 10:53
Medlem
Fontainebleaus avatar
Ska man väl försöka dö, kan man inte göra det på ett skönt sätt då? Skoj att överdosera piller och vakna på sjukhuset med slangar överallt.
Näe fan, solstol på tågrälsen, påverkad av diverse trevliga substanser en solig sommardag.

Edit: du behöver en jävla massa xanor för att dö av det, och de är inte muskelavslappnande, dock andningsdepressiva.
Senast redigerad av Fontainebleau 2008-05-13 kl. 10:56.
Citera
2008-05-13, 11:27
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:

Många här vet vad de sysslar med.. Knarka går hur bra som helst, om man inte gör det på det sättet du säger, dvs för att bokstavligen "fly från verkligheten".
Redan där om man gör en tripp av den anledningen, så bör man kraftigt tänka över om ens psyke verkligen för stunden är så starkt att det hade klarat en sju-helvetes tripp. Annars är chansen rätt överhängande att det kommer gå illa.

Anledningen jag ser är inte att man i regel inte orkar leva i samma samhälle som övriga, utan mer att man vill utforska sitt inre.. Att få tankebanor och dra slutsatser man inte kan föreställa sig förrens man varit där. Se saker som garranterat ingen har sett förut, kasta lite färg på vardagen eller bara vara en del utav sin egen fantasi.

Så det är inte fly från sig själv många gör, de flesta vill IN i sitt absoluta innersta. Ett ställe som är svårt att nå utan droger.

Så.. Sorry för OT, var bara tvungen att (för)svara.
Citera
2008-05-13, 11:35
Medlem
laserlasses avatar
Finns så många självmorstrådar..
SÖK
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto