• 1
  • 2
2008-05-12, 22:07
Medlem
1.Nu är det så, att när jag skaffade catalyst 8.4 så blev min skrivbordskakgrund 16 bitars och dessutom mörkgrön/svart/mörkblå. Otroligt irriterande! Och när jag nedgraderade till 8.3 så fixade inte problemet sig. :/

2.Ett annat problem jag har är att spelet command & conquer generals ZH inte fungerar nu. När jag kör igång spelet så kommer splash screenen upp och moment senare så dör processen ut bara sådär. Jag har de senaste patcharna till dessa spel (generals och expansionen ZH). Jag vet inte om detta beror på drivrutinen, för det här var den första gången jag installerade det spelet på den här datorn.

Datorn har ett hd2900xt, C2Q @ 3.7 GHz, 8 GiB minne.

Problem 2 är den överlägset viktigaste frågan att få svar på!

Hjälp uppskattas!

EDIT: Det är winXP SP2 jag har.
Senast redigerad av Nuukeer 2008-05-12 kl. 22:30.
Citera
2008-05-13, 00:46
Medlem
chribsson2s avatar
Förslag 1: Avinstallera kortet i enhetshanteraren, starta om och prova med ny installation.

Förslag 2; Strunta i Catalyst och installera drivrutin som erbjuds direkt av korttillverkaren.

eller nåt....

MVH
Ch2
Citera
2008-05-13, 01:21
Medlem
Kanske drivercleaner funkar?

Med den andra frågan, hur menar du då? Catalyst är ju officiella drivisar.
Citera
2008-05-13, 12:44
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuukeer
Kanske drivercleaner funkar?

Med den andra frågan, hur menar du då? Catalyst är ju officiella drivisar.

Ja det är dom, jag levde kvar i 2002 eller nåt....Dock verkar det som om du inte är ensam om att få problem efter uppgradering. Såg någon med ditt kort som avinstallerade kort och drivrutin och sedan började om från 8.1 och jobbade sig uppåt. Han fick det att funka....tappade bort sidan så jag kan inte ge nån länk. Har du kollat på FAQ eller något liknande på ATI:s hemsida?
Citera
2008-05-13, 14:28
Medlem
Har inte hitta något på rage3d eller amds support.
Citera
2008-05-13, 16:44
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Har inte hitta något på rage3d eller amds support.

Hittade en tråd med ditt problem här samt ett svar:

http://forums.amd.com/game/messagevi...&enterthread=y

I post nr 2 ser du problemet och nr 3 en tänkbar lösning- kanske....

MVH
Ch2
Citera
2008-05-13, 21:49
Medlem
Hmm får testa då¨. Hoppas det fixar första problemet dessutom.
Citera
2008-05-13, 23:33
Medlem
Citat:
Hmm får testa då¨. Hoppas det fixar första problemet dessutom.

Nu när jag hade kört igenom spelet EMperor BAttle for Dune lite grann, så fick jag denna krasch http://wer.microsoft.com/Responses/R...e-51d1c1a00903 som hänt mig förr med denna dator samt också min laptop med ett x1600.
Citera
2008-05-14, 01:03
Medlem
Citat:
Nu när jag hade kört igenom spelet EMperor BAttle for Dune lite grann, så fick jag denna krasch http://wer.microsoft.com/Responses/R...e-51d1c1a00903 som hänt mig förr med denna dator samt också min laptop med ett x1600.

Hmm har prövat med drivercleaner, och gammal drivrutin men det fixar sig inte.
Citera
2008-05-14, 10:38
Medlem
chribsson2s avatar
Då börjar det väl luta åt ett hårdvarufel som uppstod när du uppgraderade(händer rätt ofta faktiskt).....eller?
Citera
2008-05-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Då börjar det väl luta åt ett hårdvarufel som uppstod när du uppgraderade(händer rätt ofta faktiskt).....eller?

Svårt att förstå hur det skall kunna hända. Jag har aldrig överklockat mitt grafikkort heller. Undrar om man kan skicka in den på RMA eller något? Jag har prövat med cat 7.12 och 8.3 och mina .PNG-bakgrunder får alltid förstörda färger.

Dessutom så träffar catalyst control center på problem och måste avslutas, jätteofta.

Tror nästa kort blir ett från nvidia! Trots den ATI-fanboy jag är, sorgligt, men jag måste spela dessa spel!
Senast redigerad av Nuukeer 2008-05-14 kl. 18:52.
Citera
2008-05-14, 21:09
Medlem
Citat:
Svårt att förstå hur det skall kunna hända. Jag har aldrig överklockat mitt grafikkort heller. Undrar om man kan skicka in den på RMA eller något? Jag har prövat med cat 7.12 och 8.3 och mina .PNG-bakgrunder får alltid förstörda färger.

Dessutom så träffar catalyst control center på problem och måste avslutas, jätteofta.

Tror nästa kort blir ett från nvidia! Trots den ATI-fanboy jag är, sorgligt, men jag måste spela dessa spel!

Är RMA en möhjlighet månntro? Kommer itne ihåg garantitiden på datorbutiken, men den ligger väl runt 1 år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in