2007-06-02, 22:12
Medlem
Statler&Waldorfs avatar
Vet inte om det här ska till "Sport" eller "Skvaller" men jag ser inte huliganer som nå't som har med sport att göra så det får bli skvaller... Mod kan väl flytta om det inte borde vara här.

Med tanke på de finfina bilderna på både ansikte och helfigur på den danske huliganen som sprang in på planen i slutet av fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark så borde väl någon någonstans snart ha listat ut vem denne är... Vet inte om det finns så många danskar här, men är det nå'n som vet?

Kul känsla att komma till sitt jobb på måndag och bli igenkänd...

Lider faktiskt en del med Danmark, jag är glad att Sverige vann men det hade varit roligare att göra det "på riktigt".

/ S&W
Citera
2007-06-02, 22:33
Medlem
Han riskerar väl minst kompanistryk? Tänk att vara personligt ansvarig för att landslaget förlorar. Polisen får nog låsa in han i en cell för hans egens säkerhet. Hande en svensk gjort nåt sånt hade jag hatat honom för all framtid. Nu är det väl helt klart att Danmark missar slutspelet.
Citera
2007-06-02, 22:35
Medlem
Kender du skurken?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...icle304857.ece
Citera
2007-06-02, 22:36
Medlem
Villons avatar
Haha tänkte just starta den här tråden, men givetvis har nån hunnit före. Jakten kan börja! av 40 000 på plats och x antal miljoner framför teven måste ganska många ha känt igen figuren.
Citera
2007-06-02, 22:38
Medlem
Tävling utlyst

Två danska kvällstidningar har redan utlyst tävling vem som kan namge "supporten":

Ekstrabladet (Kender du skurken?)
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...icle304857.ece

B.T ( Kender du voldsmanden fra Parken?)

http://www.bt.dk/article/20070602/SPORT02/70602026/0/A

Stackars man, han bör nog ta första bästa flyg lång långt från Danmark..

Edit: Petronius var visst lite snabbare
Citera
2007-06-02, 22:39
Medlem
BaronBs avatar
Han är en öldrucken fetmagad danskjävel!
Hur stir chans är det att någon på forumet vet vem han är?!?!
Den stora skandalen - och den avgörande faktorn - är dock inte denna dubbebocksidiot, utan den tokiga danskjävel som tilläts komma in på planen och driva bollen i mål, medans hans fräkninga ordningsvaktskompisar stod och glodde.
Om inte detta skett är nog chansen stor att matchen fått spelas klart.
Fast, å andra sidan, jag såg att en till jävla mogens kom in på slutet av sädningen, så fan vet.
Härligt folk danskarna . . . .
Citera
2007-06-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkungen

Stackars man, han bör nog ta första bästa flyg lång långt från Danmark..

Edit: Petronius var visst lite snabbare

I Sverige borde han vara lite mer omtyckt än i Danmark. (även om vi inte gillar huliganer av princip)
Citera
2007-06-02, 22:42
Medlem
Han blir nog igenkänd. Det var ju passfotobilder på honom i tv. Kul att höra vad han kommer att säga efteråt.

Tönten!
Citera
2007-06-02, 22:44
Bannlyst
Jag kan tänka mig att han värmt upp med en åtta-tio bajer nu innan matchen och sen slitits mellan hopp och förtvivlan i första halvlek. I paus gråter han på läktarplats. I andra börjar upphämtningen och mannen (nu svårligen berusad) börjar hoppas. Danmark gör 3-3 och mannen hoppar och studsar i stolen. Danmark för matchen och trycker på för ett segermål då Poulsen sänker Rosenberg i straffområdet med en riktig magsugare. Straff i 88:e. Då brister det för vår danske vän som i fullkomligt raseri rusar ut och "ska snacka förstånd" med domaren men på vägen ut på plan ändrar han sig och bestämmer sig för att klappa till tyskjäveln istället. Imorgon så kommer han att vakna upp i fyllecellen med en ågren av monumentala proprotioner. Hela Danmark hatar honom och hans identitet är ute om några timmar. Han kommer att få hemskickat bajs med posten och man kommer att repa hans bil med en skruvmejsel. Hans barn kommer att få stryk i skolan och grannfruarna kommer att sluta hälsa på hans fru i matbutiken. Han kommer att bli inkallad till chefen på måndag.

Jag skulle inte vilja vara i hans kläder just nu.

// Roger P.
Citera
2007-06-02, 22:45
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Den stora skandalen - och den avgörande faktorn - är dock inte denna dubbebocksidiot, utan den tokiga danskjävel som tilläts komma in på planen och driva bollen i mål, medans hans fräkninga ordningsvaktskompisar stod och glodde.
Precis. Vakterna bevisade genom att göra ingenting att det inte var säkert att fortsätta spela. En inrusande dåre kan vara svårt att stoppa omedelbart, men om man bevisar att man inte tänker agera mot dårarna.....
Citera
2007-06-02, 22:49
Medlem
11:48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag kan tänka mig att han värmt upp med en åtta-tio bajer nu innan matchen och sen slitits mellan hopp och förtvivlan i första halvlek. I paus gråter han på läktarplats. I andra börjar upphämtningen och mannen (nu svårligen berusad) börjar hoppas. Danmark gör 3-3 och mannen hoppar och studsar i stolen. Danmark för matchen och trycker på för ett segermål då Poulsen sänker Rosenberg i straffområdet med en riktig magsugare. Straff i 88:e. Då brister det för vår danske vän som i fullkomligt raseri rusar ut och "ska snacka förstånd" med domaren men på vägen ut på plan ändrar han sig och bestämmer sig för att klappa till tyskjäveln istället. Imorgon så kommer han att vakna upp i fyllecellen med en ågren av monumentala proprotioner. Hela Danmark hatar honom och hans identitet är ute om några timmar. Han kommer att få hemskickat bajs med posten och man kommer att repa hans bil med en skruvmejsel. Hans barn kommer att få stryk i skolan och grannfruarna kommer att sluta hälsa på hans fru i matbutiken. Han kommer att bli inkallad till chefen på måndag.

Jag skulle inte vilja vara i hans kläder just nu.

// Roger P.
Bra sammanfattat. Ja vill inte vara i hans kläder. Nog för att man gjort dumma saker på fylan men denna sak spöar nog allt. fyfan vilken ångest.
Citera
2007-06-02, 22:55
Medlem
Dickswedes avatar
Mycket vaket av Gravgaard att så snabbt reagera och göra det vakterna borde ha gjort. Skrämmande dock att se att vakterna bara klappade om de så kallade supportrarna och lät dem gå tillbaka upp på läktaren igen.... Men 0-3 känns ju ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in