2008-05-13, 12:35
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limited_edition
Jesu egna ord, ja om han kommer ner o talar om för mig så ska jag då minsann hålla mig till det han säger... !
Å nej då, det tror jag inte alls på:

19 Det var en rik man som klädde sig i purpur och fint linne och levde var dag i glädje och prakt.

20 Men en fattig man, vid namn Lasarus, låg vid hans port, full av sår,

21 och åstundade att få stilla sin hunger med vad som kunde falla ifrån den rike mannens bord. Ja, det gick så långt att hundarna kommo och slickade hans sår.

22 Så hände sig att den fattige dog och blev förd av änglarna till Abrahams sköte. Också den rike dog och blev begraven.

23 När han nu låg i dödsriket och plågades, lyfte han upp sina ögon och fick se Abraham långt borta och Lasarus i hans sköte.

24 Då ropade han och sade: ’Fader Abraham, förbarma dig över mig, och sänd Lasarus att doppa det yttersta av sitt finger i vatten och svalka min tunga, ty jag pinas svårt i dessa lågor.’

25 Men Abraham svarade: ’Min son, kom ihåg att du, medan du levde, fick ut ditt goda och Lasarus däremot vad ont var; nu åter får han här hugnad, under det att du pinas.

26 Och till allt detta kommer, att ett stort svalg är satt mellan oss och eder, för att de som vilja begiva sig över härifrån till eder icke skola kunna det, och för att ej heller någon därifrån skall kunna komma över till oss.’

27 Då sade han: ’Så beder jag dig då, fader, att du sänder honom till min faders hus,

28 där jag har fem bröder, och låter honom varna dem, så att icke också de komma till detta pinorum.’

29 Men Abraham sade: ’De hava Moses och profeterna; dem må de lyssna till.’

30 Han svarade: ’Nej, fader Abraham; men om någon kommer till dem från de döda, så skola de göra bättring.’

31 Då sade han till honom: ’Lyssna de icke till Moses och profeterna, så skola de icke heller låta övertyga sig, om någon uppstår från de döda.’"

.
Citera
2008-05-13, 12:38
Medlem
Dags avatar
Citat:
Hur menar du då? Skulle gärna vilja ha det i klartext? Full storm? Ja i det fall att jag älskar henne ja!
Varför fråga när du själv har svaret.

Citat:
Jag känner absolut inget behov utav att ha det sexuella med henne, även om det är det finaste jag haft med någon även sexuellt, jag kan avstå.. Men är det då fortfarande fel om vi skulle leva tillsammans? Jag kommer aldrig hitta en kille som kan betyda lika mycket för mig.. Och än mindre ha sex med en kille! Aldrig mer...
Allt detta talar sitt eget språk. Vänd om! Gör nu bättring med all flit!
Citera
2008-05-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Den diskussiionen behöver jag inte ta upp med dig, den finns redan inne i dig, där det råder full storm...

Det du har att göra är att böja dig för Jesu egna ord. Inget annat.

Vad fan gör du i tråden för om du inte vill diskutera?

Vidare bör du inte säga att någon är besatt av djävulen och handlar fel om du anser dig själv vara en god kristen. Gud sköter dömandet vet du väl? Eller är du helt uppslukad av din fanatiska missions-frenzy?
Citera
2008-05-13, 12:44
Medlem
limited_editions avatar
Vadå allt det jag skriver talar sitt eget språk.. ??

Jag vill ju få reda på vilket sätt du menar? Hur kan jag göra "bättring" försöka slå bort alla känslor för henne? Tillåta känslorna men avstå från sexet? Ta avstånd helt ifrån henne kan jag inte göra för hon är verkligen en själsfrände!HUR kan jag göra bättring?
DET är det jag vill ha svar på.. hade jag haft svaren själv hade jag aldrig tagit upp det här på forumet...
Citera
2008-05-13, 12:47
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Vad fan gör du i tråden för om du inte vill diskutera?
Min diskussion sköter jag, inte du.

Citat:
Vidare bör du inte säga att någon är besatt av djävulen och handlar fel om du anser dig själv vara en god kristen.
Tänk, här var det en kristne som tyckte att trådskaparen kunde leva kvar i sin synd, men då jag menar att man måste sluta synda far du ut mot mig. Vilken ond djävul är inte du då?

Vad kristen beträffar så har jag aldrig på FB sagt att jag är kristen. Jag har lämnat kristendommen för c:a 15 år sedan. Jag tror numera på Jesus.

Citat:
Gud sköter dömandet vet du väl? Eller är du helt uppslukad av din fanatiska missions-frenzy?
Jesus, min uppdragsgivare, har sagt åt mig att lära dem allt som han lärt mig. Och vad dömandet beträffar så är det en god sak att tala om den faktiska risken med att synda. Att undanhålla människorna vetskapen om vad som sker dem om de syndar är att svika sitt uppdrag och de människor man älskar.

Du har tydligen mycket att lära ännu. Så ta ner på tonen tills du själv är överens med Jesu lära och Faderns bud.

.
Citera
2008-05-13, 12:55
Medlem
Dags avatar
Citat:
Vadå allt det jag skriver talar sitt eget språk.. ??

Jag vill ju få reda på vilket sätt du menar? Hur kan jag göra "bättring" försöka slå bort alla känslor för henne? Tillåta känslorna men avstå från sexet? Ta avstånd helt ifrån henne kan jag inte göra för hon är verkligen en själsfrände!HUR kan jag göra bättring?
DET är det jag vill ha svar på.. hade jag haft svaren själv hade jag aldrig tagit upp det här på forumet...
Det är ju detta inferno som jag skrev om som skulle inträffa den som ger sig hän åt synden. För synden växer sig in i ditt sätt att tänka så til lden hemska grad att du inte förstår att det är fel det du gör. Jesus går så långt att han talar om blindhet. Och en blind kan inte leda en blind för då faller de båda i gropen.

Nu står jag ovanför gropen och ska försöka få dig upp ur gropensom de blinda ledarna du lyssnat till lett dig ner i, men du inser ju inte hur fel du hamnat. Hur skall jag då kunna ordna upp dig därirån. För om jag än fick upp dig ur gropen så fanns gropen kvar inne i dig.

Det är således du själv som måste inse ditt dilemma.
Ett sätt är att bygga vidare på ditt eget förslag:
"försöka slå bort alla känslor för henne? ... avstå från sexet? Ta avstånd helt ifrån henne"
Börja där.

Så gör nu bättring med all flit!
Citera
2008-05-13, 12:55
Medlem
Citat:
Tänk, här var det en kristne som tyckte att trådskaparen kunde leva kvar i sin synd, men då jag menar att man måste sluta synda far du ut mot mig. Vilken ond djävul är inte du då?

Jag är ateist så enligt dig antagligen det största hotet som finns. Akta innan jag skickar Belsebub på dig!

Citat:
Vad kristen beträffar så har jag aldrig på FB sagt att jag är kristen. Jag har lämnat kristendommen för c:a 15 år sedan. Jag tror numera på Jesus.

Oj, en självlärd. Glädjande att du tagit första steget ur religionen. Bara några till...

Citat:
Jesus, min uppdragsgivare, har sagt åt mig att lära dem allt som han lärt mig. Och vad dömandet beträffar så är det en god sak att tala om den faktiska risken med att synda. Att undanhålla människorna vetskapen om vad som sker dem om de syndar är att svika sitt uppdrag och de människor man älskar.

Eftersom du väljer att tolka Jesu budskap som du vill kommer det bli svårt att debattera med dig känner jag. Du har alltså helt förkastat Jesus lära om kärlek och att alla är lika värda och finner Gud om de bara vill?
Det känns som om du är en bitter man som använder Jesus för att motivera dina fördomar mot sådant du inte gillar. Skrämmande.

Citat:
Du har tydligen mycket att lära ännu. Så ta ner på tonen tills du själv är överens med Jesu lära och Faderns bud.

Det kommer jag aldrig bli då min uppfattning är att allt är bluff och båg. Jag har tillhört kristendomen innan men gått ur så jag har lärt mig en hel del. Fast det var väl lärdomar från djävulskyrkan själv enligt dig...
Så min ton kommmer vara kvar då jag skiter fullständigt i Faderns bud.
Senast redigerad av Lupin 2008-05-13 kl. 12:58.
Citera
2008-05-13, 13:01
Medlem
Iskras avatar
Dag, så länge hon säger att det inte handlar om sex så kan du ju inte fördömma hennes kärlek. Hur du än vrider och vänder på det så har Jesus aldrig förbjudit kärlek mellan två personer av samma kön, även om han har förbjudit sex.
Citera
2008-05-13, 13:03
Medlem
limited_editions avatar
Citat:
Det är ju detta inferno som jag skrev om som skulle inträffa den som ger sig hän åt synden. För synden växer sig in i ditt sätt att tänka så til lden hemska grad att du inte förstår att det är fel det du gör. Jesus går så långt att han talar om blindhet. Och en blind kan inte leda en blind för då faller de båda i gropen.

Nu står jag ovanför gropen och ska försöka få dig upp ur gropensom de blinda ledarna du lyssnat till lett dig ner i, men du inser ju inte hur fel du hamnat. Hur skall jag då kunna ordna upp dig därirån. För om jag än fick upp dig ur gropen så fanns gropen kvar inne i dig.

Det är således du själv som måste inse ditt dilemma.
Ett sätt är att bygga vidare på ditt eget förslag:
"försöka slå bort alla känslor för henne? ... avstå från sexet? Ta avstånd helt ifrån henne"
Börja där.

Så gör nu bättring med all flit!

Du anser alltså att det bästa är att inte ens vara vän med den enda människa som jag har ett så högt förtroede för? Och som känner mig in i allra minsta detalj?

det var ju inte fel att frestas, är det då fel att vara enbart vän med henne men vilja mer dock avstå?
Citera
2008-05-13, 13:05
Medlem
limited_editions avatar
Jag vill verkligen "vara" med henne.. om jag beslutar mig för att vara med henne men inte ha sex, hur kan jag förklara för henne hur jag känner ? Är så rädd att hon inte skall förstå och lämna mig kankse , inte direkt men senare...

Citera
2008-05-13, 13:08
Medlem
Dags avatar
Citat:
Du anser alltså att det bästa är att inte ens vara vän med den enda människa som jag har ett så högt förtroede för? Och som känner mig in i allra minsta detalj?
Låt ingen förleda dig. Välj dina vänner bättre.

Citat:
det var ju inte fel att frestas, är det då fel att vara enbart vän med henne men vilja mer dock avstå?
Det är fel om du frestas. Gör som Jesus: Stå emot alla frestelser. Det är mitt budskap till dig.

Jesus frestades i allt, dock utan att ge efter för dem. Därmed utan synd.
Citera
2008-05-13, 13:10
Medlem
Dags avatar
Citat:
Jag vill verkligen "vara" med henne.. om jag beslutar mig för att vara med henne men inte ha sex, hur kan jag förklara för henne hur jag känner ? Är så rädd att hon inte skall förstå och lämna mig kankse , inte direkt men senare...

Om din hand är dig till förförelse så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre att gå in i livet med en hand än att ha båda kvar och kastas i gehenna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in