2008-05-24, 13:14
Medlem
Bekics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rom3liuZ
Jag vet att det finns gott om 12-åringar som har sex och att man i den åldern är fullt medveten om vad det innebär. Sen kan du inte göra anspråk på att veta om någon annan är redo eller inte. Klassisk flashback-argument "du verkar inte förstå märker jag"

Det du pratar om som är bevisat är skitsnack. Man kan inte ens i teorin bevisa något sådant.

Du kan ju inte på allvar hävda att ett barn inte kan samtycka till sex? Eller att de inte kan veta om de vill ha sex?

Du kan ju heller inte påstå att homosar alltid är 100% medvetna om vad sexet kommer innebära eller att de inte kan ta fysisk eller psykisk skada av det?

Jag menade mer att det var bevis på fysisk skada, inte på att det var bevis på att det var fel.

Du menar alltså att barn som är 12 år gamla vet vad sex innebär och kan ta sådana beslut? Det visste jag inte.
Sen så knullar peddos även 7-10 åringar, är dem också redo för sex menar du?
Och även om homos inte är 100% medvetna om vad sexet kommer innebära fysiskt och psykiskt så är dem vuxna och ta ett sådant beslut.
Om barn tar fysisk skada, är inte det bevis nog för att det är fel menar du?
Citera
2008-05-24, 21:20
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
En tolvåring kanske vet vad sex är, men h*n har inte kommit in i puberteten och sexdriften är inte ännu utvecklad.
Tala för dig själv du
Citera
2008-05-24, 21:27
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Du menar alltså att barn som är 12 år gamla vet vad sex innebär och kan ta sådana beslut? Det visste jag inte.
Absolut.

Citat:
Sen så knullar peddos även 7-10 åringar, är dem också redo för sex menar du?

Inte enligt min åsikt. Men vi kan ju ha en tidigt utvecklad 10-åring.

Citat:
Och även om homos inte är 100% medvetna om vad sexet kommer innebära fysiskt och psykiskt så är dem vuxna och ta ett sådant beslut.
Om vuxet är enda kriteriet för att kunna ta bra beslut, så undrar jag varför världen ser ut som den gör.

Citat:
Om barn tar fysisk skada, är inte det bevis nog för att det är fel menar du?
Vem har sagt att de måste ta fysisk skada?
Citera
2008-05-24, 22:02
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...
Resonemanget du för har inget samband med den verklighet om barns/ungdomars mognad som forskningen uppvisat. En lagstiftning som ger sådan frihet för de vuxna att pedofili möjliggörs hör inte hemma i ett civiliserat land. Är du muslim?
Citera
2008-05-24, 22:32
Medlem
Bekics avatar
Citat:
Absolut.

Vart har dem fått all denna erfarenhet ifrån då om jag får fråga?
Man brukar inte prata med små barn om sex, därför tar det tid innan dem lär sig det. Majoriteten av 12 åringarna är inte redo för sex, delvis för att kroppen inte är utvecklad till det men också de psykiska påfrästningarna.
Att det är en äldre gubbe dem har sex med gör inte heller saken bättre, det är ju pedofili vi snackar om.

Citat:
Inte enligt min åsikt. Men vi kan ju ha en tidigt utvecklad 10-åring

så 12 år är när man bli mogen enligt dig? När vi ska stifta lagar så måste vi utgå från majoriteten, inte minoriteten.
Vi kan inte tillåta sex med 10 åringar för att 1 på 50,000 råkar vara redo för det.

Citat:
Om vuxet är enda kriteriet för att kunna ta bra beslut, så undrar jag varför världen ser ut som den gör.

Vuxna tar inte alltid bra beslut men dem tar fan så mkt bättre beslut än barn och dem har längre livserfarenhet också. Det finns en anledning till att det inte är barn som fördelar familjens ekonomi till exempel, du vet nog vilken.

Citat:
Vem har sagt att de måste ta fysisk skada?

Du tror inte att en 10-12 åring tar fysisk skada om denna blir påsatt av en 30-50 åring?
Kroppen är inte redo för sex när man är så ung, vare sig du eller någon annan tycker det.
Du tror inte att barnet med 99% säkerhet kommer må dåligt när det är vuxet och kommer ihåg att "40 åriga Bengt knullade mig när jag var 12 år?
Som sagt så finns det vetenskapliga studier som visar att barn som har sex med vuxna nätan alltid far illa, både psykiskt och fysiskt.
Dina påståenden om att barn vet sitt bästa och att dem kan vara redo för sex däremot, har inga studier som stöd.
Citera
2008-05-25, 11:21
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Tala för dig själv du

Så du påstår att du var helt ute ur puberteten vid 12 års ålder?

Även om man vet vad sex är vid 12 års ålder så betyder det inte att din hjärna, rent undermedvetet fattar rätt beslut angående sex. Varför tror du att folk oftast upptäcker sin homosexualitet efter puberteten?
Citera
2008-05-25, 12:07
Medlem
Bengrots avatar
En del verkar tro att flickor är fullt påsättningsbara i stort sett i samma stund som de har ploppat ut ur morsans sköte. Förmodligen har man den inställningen för att försvara profeten Muhammads övergrepp.
Citera
2008-05-26, 08:35
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Resonemanget du för har inget samband med den verklighet om barns/ungdomars mognad som forskningen uppvisat. En lagstiftning som ger sådan frihet för de vuxna att pedofili möjliggörs hör inte hemma i ett civiliserat land. Är du muslim?

Jag är inte speciellt bekant med den verklighet som forskningen visar, det kan jag erkänna. Med den riktiga verkligheten är jag bekant dock. Det var 8 år sedan jag själv var tolv och jag kommer ihåg tiden ganska väl. Den sexuella debuten kom för många i den åldern och jag tror det är ganska vanligt.
Jag kan säga att jag inte vet någon som mått dåligt eller ångrat detta i min bekantskapskrets iaf.

Jag tycker homosexuelitet inte hör hemma i ett civiliserat land, lika lite som pedofili. Nej jag är inte muslim, nej jag har inte haft sex med någon som inte varit i min ålder.

Varför lyfter man inte fram forskningen som visar att pedofili är starkt överrepresenterat bland homosexuella?
Citera
2008-05-26, 08:42
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Jag är inte speciellt bekant med den verklighet som forskningen visar, det kan jag erkänna. Med den riktiga verkligheten är jag bekant dock. Det var 8 år sedan jag själv var tolv och jag kommer ihåg tiden ganska väl. Den sexuella debuten kom för många i den åldern och jag tror det är ganska vanligt.
Jag kan säga att jag inte vet någon som mått dåligt eller ångrat detta i min bekantskapskrets iaf.

Jag tycker homosexuelitet inte hör hemma i ett civiliserat land, lika lite som pedofili. Nej jag är inte muslim, nej jag har inte haft sex med någon som inte varit i min ålder.

Varför lyfter man inte fram forskningen som visar att pedofili är starkt överrepresenterat bland homosexuella?
Uppfattningen om homosexualitet, om den är som din, har oftast att göra med bristande kunskap om fenomenet i kombination med olika former av religiositet.

Homosexualitet är lika naturlig som att vara västerhänt eller rödhårig.
Citera
2008-05-26, 09:02
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Vart har dem fått all denna erfarenhet ifrån då om jag får fråga?
Man brukar inte prata med små barn om sex, därför tar det tid innan dem lär sig det. Majoriteten av 12 åringarna är inte redo för sex, delvis för att kroppen inte är utvecklad till det men också de psykiska påfrästningarna.
Att det är en äldre gubbe dem har sex med gör inte heller saken bättre, det är ju pedofili vi snackar om.
Ditt resonemang är ologiskt. Man kan ju inte behöva ha erfarenhet innan man har sex? Då skulle det inte bli många barn gjorda..

Man har väl sexuelundervisning i 5:an och 8:an? (enligt mig sjukt, men men)

Citat:
så 12 år är när man bli mogen enligt dig? När vi ska stifta lagar så måste vi utgå från majoriteten, inte minoriteten.
Vi kan inte tillåta sex med 10 åringar för att 1 på 50,000 råkar vara redo för det.
Ja nu när du ställer frågan så, ja, 12 år är man mogen nog tycker jag. Detta tycker jag gäller straffmyndighet också. Är man 12 förstår man vad man håler på med.

Citat:
Vuxna tar inte alltid bra beslut men dem tar fan så mkt bättre beslut än barn och dem har längre livserfarenhet också. Det finns en anledning till att det inte är barn som fördelar familjens ekonomi till exempel, du vet nog vilken.
Självklart är det så, även om det finns undantag. Men detta betyder inte att man kan ogiltigförklara någons beslut för att de är yngre än en själv. En 20åring är ju bara ett barn i en 50årings ögon, och har mindre erfarenhet och tar nog generellt sämre beslut.

Citat:
Du tror inte att en 10-12 åring tar fysisk skada om denna blir påsatt av en 30-50 åring?
Kroppen är inte redo för sex när man är så ung, vare sig du eller någon annan tycker det.
Du tror inte att barnet med 99% säkerhet kommer må dåligt när det är vuxet och kommer ihåg att "40 åriga Bengt knullade mig när jag var 12 år?
Som sagt så finns det vetenskapliga studier som visar att barn som har sex med vuxna nätan alltid far illa, både psykiskt och fysiskt.
Dina påståenden om att barn vet sitt bästa och att dem kan vara redo för sex däremot, har inga studier som stöd.

Klart det kan fara illa, men måste det göra det? om två 14åringar har sex är det ingen som gnäller. En 14 och en 15 då? tar de skada av det? Om inte det tar skada av en som är 15 bör det ju inte ta skada av en 16åring heller. Sådär kan man fortsätta.

Det var ju inte länge sen homo var en psykisk sjukdom och dess offer tog fysisk och psykisk skada. Det finns nog lika många studier på det ska du se.
Citera
2008-05-26, 09:18
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Så du påstår att du var helt ute ur puberteten vid 12 års ålder?

Även om man vet vad sex är vid 12 års ålder så betyder det inte att din hjärna, rent undermedvetet fattar rätt beslut angående sex. Varför tror du att folk oftast upptäcker sin homosexualitet efter puberteten?

Nejdå, men jag hade kommit in. Det finns ju inget som reglerar vad som är rätt beslut och inte. Det skulle i så fall vara religiöst, och jag misstänker att du inte är det.

Jag vet inte, det är nog mycket media inblandat.
Citera
2008-05-26, 09:48
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Uppfattningen om homosexualitet, om den är som din, har oftast att göra med bristande kunskap om fenomenet i kombination med olika former av religiositet.

Homosexualitet är lika naturlig som att vara västerhänt eller rödhårig.

Uppfattningen om pedofili, om den är som din, har oftast att göra med bristande kunskap om fenomenet i kombination med olika former av religiositet.

Pedofili är lika naturlig som att vara västerhänt eller rödhårig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in