Citat:
Ursprungligen postat av Rom3liuZ
Absolut.
Vart har dem fått all denna erfarenhet ifrån då om jag får fråga?
Man brukar inte prata med små barn om sex, därför tar det tid innan dem lär sig det. Majoriteten av 12 åringarna är inte redo för sex, delvis för att kroppen inte är utvecklad till det men också de psykiska påfrästningarna.
Att det är en äldre gubbe dem har sex med gör inte heller saken bättre, det är ju pedofili vi snackar om.
Citat:
Inte enligt min åsikt. Men vi kan ju ha en tidigt utvecklad 10-åring
så 12 år är när man bli mogen enligt dig? När vi ska stifta lagar så måste vi utgå från majoriteten, inte minoriteten.
Vi kan inte tillåta sex med 10 åringar för att 1 på 50,000 råkar vara redo för det.
Citat:
Om vuxet är enda kriteriet för att kunna ta bra beslut, så undrar jag varför världen ser ut som den gör.
Vuxna tar inte alltid bra beslut men dem tar fan så mkt bättre beslut än barn och dem har längre livserfarenhet också. Det finns en anledning till att det inte är barn som fördelar familjens ekonomi till exempel, du vet nog vilken.
Citat:
Vem har sagt att de måste ta fysisk skada?
Du tror inte att en 10-12 åring tar fysisk skada om denna blir påsatt av en 30-50 åring?
Kroppen är inte redo för sex när man är så ung, vare sig du eller någon annan tycker det.
Du tror inte att barnet med 99% säkerhet kommer må dåligt när det är vuxet och kommer ihåg att "40 åriga Bengt knullade mig när jag var 12 år?
Som sagt så finns det vetenskapliga studier som visar att barn som har sex med vuxna nätan alltid far illa, både psykiskt och fysiskt.
Dina påståenden om att barn vet sitt bästa och att dem kan vara redo för sex däremot, har inga studier som stöd.