2008-05-14, 21:16
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Vad baserar du detta antagandet på?
Åh! Det är mycket det! Har du inte hängt med i debatterna här på FB?
Citera
2008-05-14, 21:20
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Du tar tar ner fadern på en mänsklig nivå hela tiden Dag.
Du dömer fadern Dag.

Gud är ontologiskt god - han är själva fullkomligheten. Man kan alltså fråga sig vad som förpliktigar Gud till något över huvud taget i förhållande till världen.
Även om fadern låter sin son offras så är han ändå god.
För dig är det inga problem tydligen att försöka sig på att driva ut beelsebul med beelsebul.

Men vaddå? Försöka duger väl. Men jag säger då bara det: du kommer inte att lyckas. Det har jag Jesu egna ord på.

Så om en Fader mördar sin Son så är han ändå god? Sicket bullskit! Endast en kristen djävul kan kläcka ur sig något så idiotiskt ologiskt och dumt.
Citera
2008-05-14, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Japp!

Det är ju därför som jag strider på hans sida när jag säger att den himmelske Faderns inte ville ha ihjäl sin Son. För om nu Fadern ville ha ihjäl sin Son så var han ju i strid med sina egna bud som han ville att vi skulle hålla. Och den som är i strid med sig själv dukar under...

... förstår du.

Alltså..

Jesus säger ju själv att hans fader älskar honom för det liv han ger av fri vilja.. enligt evangelierna..
Citera
2008-05-14, 21:25
Avslutad
Citat:
Nja, det tvivlar jag på förståss..

Föresten: i vilken fråga då, om jag får fråga.

I alla frågor..
Citera
2008-05-14, 21:26
Avslutad
Citat:
Hmm, vad gör du då här på debattforumet?

Jag försöker tillrättavisa dig..
Citera
2008-05-14, 21:30
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
För dig är det inga problem tydligen att försöka sig på att driva ut beelsebul med beelsebul.

Men vaddå? Försöka duger väl. Men jag säger då bara det: du kommer inte att lyckas. Det har jag Jesu egna ord på.
Varför blandar du in driva ut andar i detta?

Citat:
Så om en Fader mördar sin Son så är han ändå god? Sicket bullskit! Endast en kristen djävul kan kläcka ur sig något så idiotiskt ologiskt och dumt.
Nu låter det som att fadern själv stoppar en kniv i Jesus enligt dina teorier Dag.
Jesus kunde valt att inte dö, han kunde blivit den Messias som folket ville och fått ett långt och fint liv som människa.

Här ser vi att Jesus väljer att gå in i döden och lyda faderns vilja.

Citat:
Matt 26
Då gick de fram och grep Jesus och höll fast honom. 51 En av dem som var med Jesus förde handen till sitt svärd, drog det och högg till översteprästens tjänare och högg så av honom örat.

52 Då sade Jesus till honom: "Stick ditt svärd i skidan! Ty alla som drar svärd skall dödas med svärd. 53 Eller menar du att jag inte kan be min Fader att han nu sänder till min tjänst mer än tolv legioner* änglar? 54 Men hur skulle då Skrifterna uppfyllas, som säger att detta måste ske?"

55 I samma stund sade Jesus till folkhopen: "Som mot en förbrytare har ni gått ut med svärd och påkar för att gripa mig. Var dag har jag suttit i templet och undervisat utan att ni grep mig. 56 Men allt detta har skett för att profeternas skrifter skulle uppfyllas
Citera
2008-05-14, 21:36
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Åh! Det är mycket det! Har du inte hängt med i debatterna här på FB?

Hur vet du att Jesus inte är en av Shivas avatarer?
Citera
2008-05-14, 21:38
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Alltså..

Jesus säger ju själv att hans fader älskar honom för det liv han ger av fri vilja.. enligt evangelierna..
Du har inte läst på tillräckligt! Och försök inte få Fadern till en beelsebul, är du snäll, det går inte.
Citera
2008-05-14, 21:39
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jag försöker tillrättavisa dig..

Men du bryr dig ju inte ett skit, skriver du. ??
Citera
2008-05-14, 21:40
Avslutad
Citat:
Du har inte läst på tillräckligt! Och försök inte få Fadern till en beelsebul, är du snäll, det går inte.

Har jag inte?

Står det...

"Fadern älskar mig därför att jag ger mitt liv för att sedan få det tillbaka.
Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min fader bestämt för mig
."(Joh 10:17-18)

?
Citera
2008-05-14, 21:41
Avslutad
Citat:
Men du bryr dig ju inte ett skit, skriver du. ??

Du väljer att vända dig ifrån Gud.. av fri vilja.. det är inte mitt problem..

Men..

Jesus befaller mig att älska dig..

.. därför ber jag dig..

.. vänd om..
Senast redigerad av Tubbo 2008-05-14 kl. 21:43.
Citera
2008-05-14, 21:45
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Varför blandar du in driva ut andar i detta?

Nu låter det som att fadern själv stoppar en kniv i Jesus enligt dina teorier Dag.
Jesus kunde valt att inte dö, han kunde blivit den Messias som folket ville och fått ett långt och fint liv som människa.

Här ser vi att Jesus väljer att gå in i döden och lyda faderns vilja.
Om det nu är så att du vill ha den himmelske Fadern till en mördare så då får du väl ha det så då. Men det får ju då stå för dig och tillskrivas ditt minuskonto. Mig får du aldrig till det.

Min högsta önskan är att du och dina meddjävlar bleve kastade i havets djup och aldrig mer upphittade. Jag menar bara att det vore en gudi välbehaglig gärning om du höll tyst med dina lögner, nu då du inte anser att Jesu himmelske Fadern är en god Fader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in