2008-05-14, 16:02
Medlem
Grejen är väl att det finns fördelar och nackdelar med både singelliv och tvåsamhet. Men jag skulle vilja att normerna (som säger att tvåsamhet och kärnfamilj är det bästa) skulle luckras upp och att alla sätt att leva skulle anses lika okej. Först då skulle vi kunna reda ut vad vi egentligen vill med våra liv och relationer. Vi är trots allt så jävla styrda av kulturella och kollektiva normer fast vi inte vill vara det.
Citera
2008-05-14, 16:10
Bannlyst
Inga problem att vara singel livet ut.
Har redan varit i ett flertal förhållanden och vet vart det leder till.

För var dag som går blir det alltmer otänkbart att dela lägenhet/badrum/säng/fjärrkontroll/bil/semesterplaner/tvättkorg etc med någon annan.

Är inte tillräckligt flexibel för att göra de anpassningar som krävs för att få ett förhållande att flyta så friktionsfritt som mitt välbefinnande skulle kräva.

Dessutom har jag barn med olika fruntimmer så på den punkten är jag också tillgodosedd.

.
Citera
2008-05-14, 16:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Inte oss killar iaf men tjejer gör inget annat än pratar om barn när dom precis skaffat sig en kille. Här snackar vi par runt 25-års åldern då.

Jo, men kvinnor är en art som kan bli över 80 år gamla. Större delen av den tiden är de oftast ihop med någon, däremot är det statistiskt nästan bara mellan 25 och 40 års ålder de tjatar om (och skaffar) barn. De andra 65 åren fyller relationen andra behov.
Citera
2008-05-14, 17:53
Medlem
Dogdylans avatar
Jag klarar inte av att vara singel. Har varit singel i två månader nu och jag håller på att bli galen. Jag har alltid varit i förhållanden och det senaste varade i fem år. Men jag räknar med att jag kommer vara i ett nytt förhållande inom ett år. Det brukar bli så.
Citera
2008-05-15, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Jag klarar inte av att vara singel. Har varit singel i två månader nu och jag håller på att bli galen. Jag har alltid varit i förhållanden och det senaste varade i fem år. Men jag räknar med att jag kommer vara i ett nytt förhållande inom ett år. Det brukar bli så.

Låt mig gissa, du är en brud som har dina första två singelmånader sen du var 13 år va?
Citera
2008-12-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Jag har varit singel hela mitt liv, är 29, och har inga problem med att vara det resten av livet heller. Vilket jag också tror kommer hända, har jag inte haft seriösa relationer än vid närmare 30 så kommer jag nog inte ha det i framtiden heller.

Jag kan nog inte påstå att det är ett val som jag har tänkt igenom utan mer bara att jag aldrig haft lust att involvera mig djupare med de kvinnor jag har haft samvaro med, bara varit kär en gång när jag var 15.
Så jag trivs bäst med att ha kk´s helt enkelt, det är väl det enda jag har behov av från kvinnor, ett ligg då och då.

låter som att kvinnor bara är ett objekt för dig, som ska tillfredsställa dig, men du blir inte tillfredsställd av kvinnorna i fråga, annat än sexuellt?
intressant att veta hur många som går med på att bara vara en sängvärmare? väljer du ut tjejer med särskilt låg iq eller hur gör du?
låter lite aspergeraktigt, enligt mitt tycke, dvs man har bara relationer för sitt eget tillfredsställandes skull...
Citera
2008-12-05, 19:51
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddie
låter som att kvinnor bara är ett objekt för dig, som ska tillfredsställa dig, men du blir inte tillfredsställd av kvinnorna i fråga, annat än sexuellt?
intressant att veta hur många som går med på att bara vara en sängvärmare? väljer du ut tjejer med särskilt låg iq eller hur gör du?
låter lite aspergeraktigt, enligt mitt tycke, dvs man har bara relationer för sitt eget tillfredsställandes skull...
Oj vad du läste in mycket i den texten, och vad negativ du låter. Nu vet jag inte hur konservativ du är men sex behöver nödvändigtvis inte inkludera känslor eller seriösa förhållanden

Och nej de kvinnor jag har haft som kk´s har i de flesta fall varit akademiker så korkade har de inte varit. Det är klart att det är sexet som varit huvudsaken till varför jag lärt känna dem men jag vet inte om man kan kalla det för en objektifiering av kvinnan enbart därför. Anledningen till varför jag nöjer mig med kk´s är väl helt enkelt därför att jag är såpass van med det. Liksom folk som hela tiden går från förhållande till förhållande tror jag att det är samma fenomen.
Citera
2008-12-05, 20:05
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Tror särbo-förhållande är nyckeln till lycka. Var och en har sin egen fristad. Man sköter sin egen ekonomi och sover hos varann när det passar. Så vill jag ha mitt framtida förhållande.
Citera
2008-12-05, 20:15
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Tror särbo-förhållande är nyckeln till lycka. Var och en har sin egen fristad. Man sköter sin egen ekonomi och sover hos varann när det passar. Så vill jag ha mitt framtida förhållande.

Vad är det som är grunden till det ställningstagandet? Frihetskänsla?
Citera
2008-12-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Oj vad du läste in mycket i den texten, och vad negativ du låter. Nu vet jag inte hur konservativ du är men sex behöver nödvändigtvis inte inkludera känslor eller seriösa förhållanden

Och nej de kvinnor jag har haft som kk´s har i de flesta fall varit akademiker så korkade har de inte varit. Det är klart att det är sexet som varit huvudsaken till varför jag lärt känna dem men jag vet inte om man kan kalla det för en objektifiering av kvinnan enbart därför. Anledningen till varför jag nöjer mig med kk´s är väl helt enkelt därför att jag är såpass van med det. Liksom folk som hela tiden går från förhållande till förhållande tror jag att det är samma fenomen.

nej, det e klart att jag vet att det inte behöver inbegripa känslor... men det intressanta är vad kvinnorna ifråga säger om det hela? Är de medvetna om att det bara sex du är ute efter, eller?
Citera
2008-12-05, 20:31
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vad är det som är grunden till det ställningstagandet? Frihetskänsla?

Ja, och att kunna undvika de negativa bitarna som påfrestar förhållandet. Hushållsarb, pengar m.m Då bör det hålla längre när vi koncentrar oss på vår kärlek
Citera
2008-12-05, 20:51
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Ja, och att kunna undvika de negativa bitarna som påfrestar förhållandet. Hushållsarb, pengar m.m Då bör det hålla längre när vi koncentrar oss på vår kärlek

Jag, precis som du, ser fördelarna med ett särboförhållande, i de fall där människor råkat förälska sig i en person som är lite väl olik dem själva.

Det kanske inte växer på träd men jag har träffat par där individerna i relationen delar värdegrunder och inte är alltför olika.
De upplever frihet och bråkar inte om skitsaker ex sex, hushållsarbete och pengar, de arbetar med varandra inte mot varandra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in