2009-05-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piaww
Nån som vet vilket det mest välbetalda yrket är när man nått nivå 10?

Min gubbe är rank 10 på den kriminella linjen och han tjänar runt 600kr/timmen, dock så jobbar hantyp bara 5timmar om dan 3dar i veckan
Citera
2009-05-22, 15:29
Medlem
Notumlords avatar
Fan detta spelet upphör ju aldrig med att förvåna.

Efter en lång arbetsdag som DNA profilerare hoppar min ensamvarg i sängen, ett par timmar senare kommer det en mystisk figur i svart-vit randig utstyrsel, en inbrotts tjuv! Lyckligtvis var jag förberedd på detta eftersom jag installerat ett larm som började pipa så fort hon kom innanför dörren (ja, en kvinnlig tjuv ) Strax före polisen anländer tänker jag att hon ska få smaka lite på sin egna medicin och börjar slåss med henne, dock kommer polisen och ställer sig imellan och tar hand om den nu mörbultade tjuven.

På väg tillbaka till sängen ploppar en ny livsönskan upp, vadan kan detta vara tro? Jo, att få barn med inbrottstjuven!
Citera
2009-05-22, 15:36
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^
Någon som vet om det går att gifta sig på denna version? har suttit och försökt som fan men inte listat ut ännu
Klart att det går. Men de måste vara tillräckligt kära i varandra för att kunna göra det. Har gift bort tre stycken av mina simmar!
Citera
2009-05-22, 15:36
Medlem
nån som vet om det finns fusk till sims 3 ? inte hittat någe :P
Citera
2009-05-22, 15:38
Medlem
kan ingen av er som har spelet skriva någon liten minirecension av det? Nya funktioner och liknande. Har läst lite om det innan och så men kul att få en en ordentlig genomgång.

T.ex. saker som skiljer sig från 2an och andra nya saker man kan göra.
Citera
2009-05-22, 15:39
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deks
nån som vet om det finns fusk till sims 3 ? inte hittat någe :P
Om du kollade på föregående sida så skulle du ha sett att det finns...

Kaching = 1,000 simdaler
Motherlode = 50,000 simdaler
testingcheatsenabled true
Citera
2009-05-22, 15:40
Medlem
supermassives avatar
Här har ni en bild på mitt hus!

http://i40.tinypic.com/j90gp2.jpg
Citera
2009-05-22, 15:42
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Klart att det går. Men de måste vara tillräckligt kära i varandra för att kunna göra det. Har gift bort tre stycken av mina simmar!

Men vad för saker måste man köpa då? jag menar man köpte ju en bröllops-port-sak-grej på 2an ju ^^
Citera
2009-05-22, 15:45
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dtud
kan ingen av er som har spelet skriva någon liten minirecension av det? Nya funktioner och liknande. Har läst lite om det innan och så men kul att få en en ordentlig genomgång.

T.ex. saker som skiljer sig från 2an och andra nya saker man kan göra.

Det du kan göra nu, som du inte kunde i tvåan, är att röra dig fritt i hela kvarteret utan några laddningstider. Du kan bli delägare i affärer, eller köpa ut byggnaderna helt. Du kan även ta ett deltidsjobb på dessa. Du kan handla böcker, ingredienser till mat m.m. Du kan även denna gång skriva böcker som du får skicka in till ett förlag.

Beroende på vilken/vilka egenskaper du har valt kan du göra speciella grejer, eller vara på något speciellt sätt. Väljar du att du ska bli datakunnig kan du omklocka din dator, hacka på nätterna m.m. Har du t.ex. valt en karriär inom fotboll kommer du kunna få spela matcher, vara med i olympiska spelen osv. Har du valt författre som yrke, kommer du bl.a. kunna intervjua folk du träffar.

Något som heller inte fanns i tvåan är att du nu kan börja samla på olika småsaker. Själv har jag hittills bara hittat en sten, så jag vet inte vad som finns mer.
Citera
2009-05-22, 15:46
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Något som heller inte fanns i tvåan är att du nu kan börja samla på olika småsaker. Själv har jag hittills bara hittat en sten, så jag vet inte vad som finns mer.

Man ska tydligen kunna samla på små insekter och djur oxå har jag sätt :P
Citera
2009-05-22, 15:47
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Men vad för saker måste man köpa då? jag menar man köpte ju en bröllops-port-sak-grej på 2an ju ^^
Du behöver inte köpa något alls. Är du säker på att dina simmar är väldigt kära i varandra? För så småningom ska det dyka upp en ruta där det står "Förslå bröllop" under "Romantisk". Då kommer det upp en ruta om att ni då är förlovade. Sedan kommer det fram en till ruta om ni vill ha ett privat bröllop. Om ni inte vill ha det får ni göra en bröllopsfest.
Citera
2009-05-22, 15:47
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Man ska tydligen kunna samla på små insekter och djur oxå har jag sätt :P
Det är det jag menar, småsaker. Visst, djur är inte saker, men man kan samla på vissa av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in