• 1
  • 2
2008-05-10, 13:18
Medlem
hej jag tänkte att jag skulle vilja veta lite mer om den nya iphonen och tänkte mig om ni har hört nåt om den och vad era egna tankar om denna är
Citera
2008-05-11, 14:14
Medlem
oscarericsons avatar
Varför inte skriva i den nuvarande tråden om Iphone?
Citera
2008-05-11, 16:01
Medlem
Ironghosts avatar
Chippet som den bygger på stödjer kamera på 5MP och gps. Skärmen kommer ha samma upplösning. Den kommer även att ha UMTS, men HSd/uPA är oklart.

Finnst bilder på http://forum2.mobile-review.com om du går in på "rumors".

vänta en månad så kommer den troligtvis vara officiell.
Citera
2008-05-11, 16:03
Medlem
vad är UMTS och HSd/uPA?
Citera
2008-05-11, 16:05
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryXz
vad är UMTS och HSd/uPA?
http://sv.wikipedia.org/wiki/UMTS

hittade inte det andra..
Citera
2008-05-11, 16:08
Medlem
High Speed Downlink/Uplink Packet Access. "Turbo-3g".
Citera
2008-05-11, 16:09
Medlem
Ironghosts avatar
menade HSDPA och HSUPA därav d/u

UMTS är vanligt "3g"
Citera
2008-05-11, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Chippet som den bygger på stödjer kamera på 5MP och gps. Skärmen kommer ha samma upplösning. Den kommer även att ha UMTS, men HSd/uPA är oklart.

Finnst bilder på http://forum2.mobile-review.com om du går in på "rumors".

vänta en månad så kommer den troligtvis vara officiell.
Haha what?

Ingen vet vad specifikationerna är, så alla spekulationer ska tas med en väldigt stor nypa salt. Det är extremt sällsynt att någon lyckas förutspå hur någon Apple produkt kommer fungera eller se ut.

Så svaret på huvudinlägget är: NEJ det finns inga specar eller tankar angående iPhone 2, eftersom ingen vet hur den fungerar eller ser ut.
Citera
2008-05-11, 16:16
Medlem
Ironghosts avatar
hade inte foxxcon beställt det nya intel (?) chippet, alltså uppgraderingen på det som iphone görs/gjordes på. Foxxcon gör ju iphone och någon hade grävt fram vad det nya chippet stödjer.

Men jag kan ju iofs bara läst smörja. Observera att jag INTE skrev: den kommer ha gps och 5MP, utan: "den stödjer 5MP och GPS"
Citera
2008-05-11, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
hade inte foxxcon beställt det nya intel (?) chippet, alltså uppgraderingen på det som iphone görs/gjordes på. Foxxcon gör ju iphone och någon hade grävt fram vad det nya chippet stödjer.
Apple har många produkter på G, vissa ligger en månad fram, vissa ligger flera år fram. Vilka komponenter som beställs är egentligen irrelevant, för det kan handla om en helt annan produkt, som inte släpps förrän om 10 år.

Citat:
Men jag kan ju iofs bara läst smörja. Observera att jag INTE skrev: den kommer ha gps och 5MP, utan: "den stödjer 5MP och GPS"
Inte säkert att den kommer stödja 5mp och GPS. Apple kan lika gärna bara förbättra optiken och hålla kvar vid 2mp, och förfina sin trainguleringsteknik för att behålla sin fusk-GPS. Ingen vet, och ingen kommer veta förrän 9 Juni.
Citera
2008-05-11, 19:37
Medlem
Ironghosts avatar
Nej, men kortet som är utvecklingen till iphones kort har beställts av foxxcon och jag tror inte dom har beställt några fler "gamla" kort så..

Sedan vet jag inte hur många appleprodukter foxxcon gör men. Det fore ju puckat att beställa teknik nu för att använda den om tio år...(el-tekniska prylar blir snabbt omodärna om du inte visste det )

Kortet stödjer som sagt 5MP, GPS och UMTS.
Citera
2008-05-11, 23:32
Bannlyst
Dum fråga: Det kommer väl inte att gå att låsa upp den nya kommande Iphone direkt, eftersom dem har gjort den säkrare... eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in