• 1
  • 2
2008-05-10, 12:20
Bannlyst
Kan tiotusen ge mig fyra år där jag fungerar normalt? Jag äter nu 15 mg Sobril per dygn fördelat på 4 doser. Det räcker inte! Jag måste ha mer för att kunna fungera normalt, studera eller något likannde. Jag kan inte resa ens! Illamåendet och ångesten kommer direkt! Jag har varit asocvial och instängd i 2 år nu, förut var jag alltid i farten. Jag äter dessutom Atarax varje dag. Men, nu har jag fått en fantastisk idè! Läkarhelvetet vägrar skriva ut något annat än Sobril fast jag måste ha något bättre.

Jag har kommit på, att jag ska självmedicinera mig! Om jag tar ut tiotusen svenska kronor från banken, då borde jag kunna få 3000 stycken Diazepamtabletter 10mg? Eller hur? Om jag tar två stycken 10mg om dagen, borde inte det vara starkare än 60 mg Sobril om dagen då? Men det innebär ändå att mitt lager hade räckt i 1500 dagar! Ett år är 365 dagar, 1500 delat på 365 blir ungefär 4,10. Det innebär fyra fantastiska år! Jag säger ingenting till läkaren utan fortsätter att få mina Sobril utskrivna som jag givetvis säljer!

Nu har jag en del frågor! Jag hoppas få svar av kunniga och erfarna.

1. Vad anser ni om min plan? Vad kan det få för konsekvenser med mera?

2. Om jag INTE får benso har jag KONSTANT panikångest, alltså inget övergående. Är Diazepam bra mot detta? Jag ska studera samtididigt.

3. Jag styrketränar 3 dagar i veckan och vill inte bli svagare. Blir man det av Diazepam?

4. 20 mg Diazepam, är det stkare och bättre än Sobril? Är Diazepam TRYGGARE och bättre mot panikångest än Sobril?

5. Kan jag alltså göra ett så här stort inköp av likadana Diazepam i Sverige som läkaren skriver ut, alltså svenska Diazepm, oöppnade förpackningar?

6. Hur stor är risken att bli blåst eller förgiftad eller lurad på något sätt?

7. Har jag räknat rätt med pengarna och hur lång tid lagret kommer att räcka? Är det verkligen så billigt?

8. När lagret är slut kan jag köpa nya för ihopsparrade pengar av min Sobrilförsäljning? De är väl inte svåra att sälja? Annars måste jag göra en stöt. Men vad händero majg efter den långa tiden berättar för läkaren allt detta? Då kanske läkaren tvingas att skriva ut Diazepam åt mig eftersom det är farligt att sluta tvärt.

9. Kommer jag må bättre av Diazepamen? Hur är det i jämförelse med Sobril? Övriga tankar kring detta?
Citera
2008-05-10, 12:41
Medlem
sthlmnights avatar
Vill inte förstöra dina planer men. Går du hos psykolog eller något liknande? En psykolog och psykiatriker kanske vore värt att testa innan detta projekt?

Har du tänkt något på toleransökningen? Beroende?

Det kanske vore bra att kombinera med antidepressiva. Förslag: Mirtazapin (remeron) + Bupropion (voxra) + bensodiazepin.
Bäst på lång sikt att inte enbart förlita sig på bensodiazepiner.

15mg x 4 låter ändå hyfsat bra med tanke på läkarnas restriktioner. Tror inte det kan vara omöjligt om han ändå skriver ut 60mg sobril per dag? Har du lagt upp det på ett bra sätt, och inte bara 'bett om starkare tabletter'? Sagt att det tar lång tid innan de hjälper, etc...

Hur länge har du ätit dina 15mg x4? Man kan bli beroende och få toleransökning av oxazepam precis lika mycket som med andra bensodiazepiner. Allt annat är skitsnack.
Citera
2008-05-10, 12:46
Medlem
Ssjoss avatar
Du borde gå till psykolog och försöka lösa dina problem.
När jag läser din text så tänker jag beroende- det verkar ju som du får mindre och mindre effekt av den ångest dämpande medecinen du redan tar.
Om du skulle trappa upp med tyngre medecin skulle den kanske funka ett tag men sen så lär du få tolernasökning.
Citera
2008-05-10, 13:50
Medlem
RockyRambos avatar
Jag har haft mkt panikängest och testat det mesta. Om du ansvarsfull kan du självmedicinera med GHB/GBL eller tramadol. Man många verkar börja ta för mkt och bli katastrofalt beroende, speciellt på GHB. Tramadolberoendet tyckte jag inte var jobbigare än att vara "torsk" på antideppresiva. Men thinner låter ju riktigt dumt. Benso är också kört, eftersom effekten försvinner helt väldigt fort. Personligen kan jag bara ta benso i 2 veckor innan all effekt försvinner oavsett dos. Ren skit.
Citera
2008-05-10, 13:55
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Köp några diazepam och testa hur de biter på dig innan du köper benzos för 10.000 kronor. Om du ändå ska ha sådana mängder kan du ju hålla dig självgående genom att sälja av ett par tusen och därmed inte lägga ut en krona. Enkla pengar.

Fast du verkar behöva KBT eller något i den stilen, läser man ditt inlägg så...
Citera
2008-05-10, 19:13
Medlem
datajesuss avatar
tipset om remeron var det dummaste jag hört någonsin. kanske tillomed dummare än att injecera saker genom pupillen eller lägga syran under förhuden..

be din läkare lyssna extra noga och förklara läget. jag antar att du upnått högkostnadskortet och då kan du säkerligen skicka all den gammla skiten som atarax osv i återvinningen på apoteket och kvittera ut diazepam eller alprazolam i någon form.

imn erfarenhet är att hålla sej borta från allt som ska ätas regelbundet och enbart självmedicinera vid behov. gärna inte alls, men eftersom det verkar vara uteslutet så får du helt enkelt göra det bästa av situationen.

försök att rena dej själv med typ aloevera juice, noni juice, vatten och allt du kan tänka dej. allt som får ut slaggprodukterna av smörjan som medeciner och annat ämnat efter sej. det kan åtminstone ge en placebo effekt av att man blir bättre. placebo effekten ska aldrig underskattas!
Citera
2008-05-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmnight
Vill inte förstöra dina planer men. Går du hos psykolog eller något liknande? En psykolog och psykiatriker kanske vore värt att testa innan detta projekt?

Nej jag har testat psykolog, det var riktigt illa, jag blev sämre och sämre av det. När jag slutade blev det bättre.

Citat:
Har du tänkt något på toleransökningen? Beroende?

Ja, jag har tänkt på det men inte kommit fram till någon lösning. Jag har haft problem i hela livet, har Aspergers syndrom också. Så jag är jätteglad om jag får leva 5 år till och må bra och göra det jag vill göra. Sedan spelar det ingen roll om jag kolar vippen.

Citat:
Det kanske vore bra att kombinera med antidepressiva. Förslag: Mirtazapin (remeron) + Bupropion (voxra) + bensodiazepin.
Bäst på lång sikt att inte enbart förlita sig på bensodiazepiner.

Aldrig aldrig aldrig! Nej nej nej! Jag höll p åatt stryka med av Remeronen. Jag gick ner i vikt, kunde inte äta, inte sova, och blev andningsdepressiv 3 gånger och fick utslag!

Citat:
15mg x 4 låter ändå hyfsat bra med tanke på läkarnas restriktioner. Tror inte det kan vara omöjligt om han ändå skriver ut 60mg sobril per dag? Har du lagt upp det på ett bra sätt, och inte bara 'bett om starkare tabletter'? Sagt att det tar lång tid innan de hjälper, etc...

Jag tycker det är alldeles för lite, jag äåter 5 Atarax om dagen med, men har ändå varit fången inom mig och i hemmet i två års tid nu, allt går åt helvete. Men det verkar som om man får mer hjälp om man börjar göra ofog och inte sköta sig. Man kanske skulle gå ut och banka nån på käften.

Jag har flera gånger, med två olika läkare förklarat för läkaren om Sobrtilens negativa sidor, om dess instabilitet, om att den är korttiddsverkande och så vidare. Jag har hänvisat till Dr Ashtons manual och försökt trappa ner 3 gånger utan att lyckas. Inget hjälper.

Citat:
Hur länge har du ätit dina 15mg x4? Man kan bli beroende och få toleransökning av oxazepam precis lika mycket som med andra bensodiazepiner. Allt annat är skitsnack.

Våren 2006 började jag med 2x15 Sobril om dagen. På hösten 2006 var jag uppe i 8-10x15 mg om dagen, sedan trappade jag ner med hjälp av Atarax och hamnade på nuvarande dos, så i två år har jag dagligen käkat benso, och i mer än ett år även Attarax.

Håller med dig vad gäller beroendet! Det är lika potent där!
Citera
2008-05-10, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Du borde gå till psykolog och försöka lösa dina problem.
När jag läser din text så tänker jag beroende- det verkar ju som du får mindre och mindre effekt av den ångest dämpande medecinen du redan tar.
Om du skulle trappa upp med tyngre medecin skulle den kanske funka ett tag men sen så lär du få tolernasökning.

Psykolog"hjälp" gör det bara värre. Aldrig mer. Men det kanske tar några år innan jag får ordentlig dosabstinens? Jag satsar inte på att leva så många år till, och under de åren vill jag ju bara må bra.
Citera
2008-05-10, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Jag har haft mkt panikängest och testat det mesta. Om du ansvarsfull kan du självmedicinera med GHB/GBL eller tramadol. Man många verkar börja ta för mkt och bli katastrofalt beroende, speciellt på GHB. Tramadolberoendet tyckte jag inte var jobbigare än att vara "torsk" på antideppresiva. Men thinner låter ju riktigt dumt. Benso är också kört, eftersom effekten försvinner helt väldigt fort. Personligen kan jag bara ta benso i 2 veckor innan all effekt försvinner oavsett dos. Ren skit.

Jag blir lätt beroende av allt jag tar utom av nikotin. Jag snusade i 5 år och lade av på stört utan problem, sedan dess kan jag ta några snus då och då och lägga av när det inte känns gott mer. Så är det inte med annat jag tar.

Thinner kanske är bra på ett sätt? Jag syftar på att man blir dum i huvudet, alltså ointelligent. Försvinner inte mycket problem ju mer man blåser ut hjärnan?

Effekten av benso försvinner inte helt på mig, jag har gått långa perioder och mått bra så länge alla rutiner har hållt i sig. Sedan kraschar allt, och det har hänt nu.

SSRI tål jag inte.
Citera
2008-05-10, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Köp några diazepam och testa hur de biter på dig innan du köper benzos för 10.000 kronor. Om du ändå ska ha sådana mängder kan du ju hålla dig självgående genom att sälja av ett par tusen och därmed inte lägga ut en krona. Enkla pengar.

Fast du verkar behöva KBT eller något i den stilen, läser man ditt inlägg så...

Inte dumt! Men hur menar du att jag ska sälja av? Köper jag benson kan jag ju inte sälja dem dyrare och därmed tjäna på det? Då är det bättre att knapra dem själv.

KBT och psykologhjälp och SSRI är uteslutet, det gör att jag blir ett vrak.
Citera
2008-05-10, 20:06
Bannlyst
Efter ett tags brukande av benz har det motsatt efekt,dsv att den skapar ångest. Naj hade alla möjligt sorter utskrivna för min paninångest och sömnen. Jag började mina dagar med 10 1mg xnor och smååt sedan hela dagen. Så höll jag på i 5 år,tills min nya läkare tvingade mig att sluta. Jag fick ligga inlagd på psyk i två månader och tända av. Det var det värska jag någonsin gjort. Låg och skrek,sparkade,grät och hade hjärtklapningar. Sedan tog det yttligare nån månad innan jag kännde mig normal. Gick runt i nån slags psykos där allt kändes sjukt och overkligt. Mitt tips är att testa lyricka. det är en väldigt eftektiv medecin mot ångest ovh det är inte en bensodiazepin.

Lycka till/R
Citera
2008-05-10, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjeckis
Efter ett tags brukande av benz har det motsatt efekt,dsv att den skapar ångest. Naj hade alla möjligt sorter utskrivna för min paninångest och sömnen. Jag började mina dagar med 10 1mg xnor och smååt sedan hela dagen. Så höll jag på i 5 år,tills min nya läkare tvingade mig att sluta. Jag fick ligga inlagd på psyk i två månader och tända av. Det var det värska jag någonsin gjort. Låg och skrek,sparkade,grät och hade hjärtklapningar. Sedan tog det yttligare nån månad innan jag kännde mig normal. Gick runt i nån slags psykos där allt kändes sjukt och overkligt. Mitt tips är att testa lyricka. det är en väldigt eftektiv medecin mot ångest ovh det är inte en bensodiazepin.

Lycka till/R

Tack! Men jag har några frågor!

1. Hur i helvete får alla andra ut bättre mediciner än Sobril?! HUR gör man när jag misslyckats ÖVERALLT? Trots att jag argumenterat lugnt och sansat för min sak och aldrig blir bättre med nivarande medicinering!

2. Om jag hade tvingats lägga av och blivit inlagd hade jag blivit fruktansvärt våldsam och minst slagit ner några och dragit. Vad händer då? Jag har innan hotat personal och brutit upp lås när jag varit inlagd, men jag var yngre då. Får man bättre mediciner då?

3. Lyrica? Det blir man väl svag och seg av och det har ävl en liknande effekt som Remeron-S?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in