Hej
Första gången jag är i den här delen av forumet, jag är helt okunnig inom allt som berör ämnet datorer och har därför undvikit denna forumdel eftersom jag knappt förstår någonting av vad som diskuteras här.
Okej där ligger alltså min kunskapsnivå.
Nu till mitt problem.
Genom en sökning med Norton AntiVirus fick jag nyligen reda på att min dator blivit smittad av en trojan.
Länk till trojanen:
http://securityresponse.symantec.com...048-99&tabid=1
Norton skriver i sitt meddelande att säkerhetsrisken är mycket hög och kan påverka många delar av datorn.
Antivirusprogrammet kunde inte ta bort trojanen och den syns ej heller på nya genomsökningar av datorn jag nyligen gjort.
Jag går in i säkerhetshistorik på Nortons antivirusprogram och hittar då trojanmeddelandet.
Rekommenderad åtgärd är en snabbsökning, men som sagt helt meningslöst.
Jag går in på något som heter Riskdetaljer, där står det att berört område är 1fil och så visas en fil som heter:
[dvnny.dass] inuti [:/users/"mittnamn"/appdata/local/temp/low/jar_cache55658.tmp]
Kan jag göra något åt det här själv eller måste jag begära hjälp från Norton för att få bort trojanen?
Hur påverkas min säkerhet i nuläget? Är användarnamn och lösenord i farozonen?
Ska jag använda datorn så lite som möjligt tills problemet är åtgärdat?
Tack på förhand och snabba svar uppskattas.
Edit: nu står det helt plötsligt på Norton Antivirus att min dator är säker igen. varför vet jag inte men trojanen kommer inte längre upp på genomsökningar.