• 1
  • 2
2008-05-10, 21:18
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Den där gröna för att växla mellan fönsterstorlek, den växlar inte mellan helskärm och mindre ruta, utan den gör lite som den vill... alltså den är inte lika smidig som minimera/maximera som i windows.

Eller så är inte Windows lika smidigt som Mac?
Citera
2008-05-10, 22:07
Bannlyst
Citat:
Den där gröna för att växla mellan fönsterstorlek, den växlar inte mellan helskärm och mindre ruta, utan den gör lite som den vill... alltså den är inte lika smidig som minimera/maximera som i windows.
Smidigare, gör så att rutan passar sidan perfekt.

T.ex så gör den så att du slipper scrolla sidleds om du är inne på nån hemsida, itunes får en mini-skal som du kan lägga bredvid docken osv.
Den är mycket smidigare.
Citera
2008-05-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Smidigare, gör så att rutan passar sidan perfekt.

T.ex så gör den så att du slipper scrolla sidleds om du är inne på nån hemsida, itunes får en mini-skal som du kan lägga bredvid docken osv.
Den är mycket smidigare.
Jobbigt, jag vill att man ska kunna få ett program över hela skärmen utan att behöva dra i ett hörn. Det är jobbigt med massor av olika rutor/program över hela skärmen. Att jobba i photoshop på en mac är ett helvete, man blir störd av allt runtom.
Citera
2008-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Jobbigt, jag vill att man ska kunna få ett program över hela skärmen utan att behöva dra i ett hörn. Det är jobbigt med massor av olika rutor/program över hela skärmen. Att jobba i photoshop på en mac är ett helvete, man blir störd av allt runtom.
Har du leopard så lägg bara PS i ett eget "Space" sen kan du ju köra ps i fullscreen där och trycker t.ex. bara ctrl+pil för att komma till ett annat space som du har andra typer av program i. sjukt smidigt...

jag har t.ex.
i space 1: chat/torrent i space
i space 2: safari
i space 3: itunes
i space 4: mail/ googleearth
Det är bara de jag har bundit sen så lägger jag andra program lite var jag vill och är plats.

EDIT: docken kan du ju gömma automatiskt också så har du helskärm (bara fall du inte visste om)
Citera
2008-05-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
Har du leopard så lägg bara PS i ett eget "Space" sen kan du ju köra ps i fullscreen där och trycker t.ex. bara ctrl+pil för att komma till ett annat space som du har andra typer av program i. sjukt smidigt...

jag har t.ex.
Det är bara de jag har bundit sen så lägger jag andra program lite var jag vill och är plats.

EDIT: docken kan du ju gömma automatiskt också så har du helskärm (bara fall du inte visste om)
Har inte en mac, men vi använder det i skolan. Leopard (det är väl det nyaste) har dom bara på videoredigeringsdatorerna.

Själv kör jag Windows XP/Vista och Ubuntu.
Citera
2008-05-11, 10:34
Medlem
Meursaults avatar
Jag både startar och stänger av program i docken. Bara högerklicka på ikonen för programet och välj "stäng av". Jag gillar att programen kan leva utan öppna fönster.
Citera
2008-05-11, 11:40
Bannlyst
Hahah, det är precis det jag gillar också
Citera
2008-05-11, 22:51
Medlem
AdamJ5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welde

jag har t.ex.

Skulle du kunna förklara hur man binder program till spaces?

Edit: Jag hittade i menyn
Senast redigerad av AdamJ5 2008-05-11 kl. 23:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in