Citat:
Ursprungligen postat av FreshCheese
Vad är då poängen med den röda knappen? Om jag ändå avslutar det jag håller på med i applikationen genom att klicka på denna, varför skulle jag villja att programmet fortfarande ligger kvar i bakgrunden? Det kan ju inte vara för att det ska gå snabbare att starta nästa gång jag behöver det. Det är ju inget problem med dagens kraftfulla datorer. Däremot leder det ju till att jag inte utnyttjar arbetsminnet särskilt effektivt. Alltså borde jag avsluta programmet genom menyn - alternativt klicka på den röda knappen och sedan högerklicka i dockan på prorgammet och där avsluta det - men det känns nu onödigt komplicerat jämfört med att kunna avsluta programmet helt med en knapptryckning.
Tryck på den röda knappen i Mail exempelvis... programmet blir helt dolt men ligger fortfarande igång och kollar efter nya mail hela tiden vad du ställt in på.
Det tycker jag är skitbra.
För att kunna göra detta i Windows måste man ju ha mailprogrammet liggandes i startmeny-raden!
Jag använder för övrigt ALDRIG "minimera"... man stänger med den röda (ctrl+w)... .. tex iTunes, Adium eller Firefox... så de lägger sig i bakgrunden.
Ett klick på ikonen i dockan och programmet visar sig direkt igen utan behöva "starta upp" på nytt.
Förstår faktiskt inte varför det ens finns en seg minimera-funktion... som iallafall jag inte ser någon användning av när man kan med röda krysset dölja fönster på 1 milisekund.