2008-05-09, 16:52
Medlem
Krillahs avatar
Först, innan jag formaterade datan, så fick jag ett medelande (gult) hela tiden, "för lågt minne blablabla" så formaterade den... sen nu får jag det inte längre.. men det som irriterar mig när jag spelar kanske 30min (wow och cs) då dör bara datan.. sen får jag dra ut kabeln å vänta 10-15 sec innan jag kan slå på den igen..

nån som vet vad som är felet ?
Citera
2008-05-09, 17:10
Medlem
Hejsan1s avatar
Snälla snälla säg inte datan när du menar datorn!
Det låter rent spontant som att ditt nätaggregat kan vara trasigt.
Ditt tidigare problem låter som att du kanske har ganska snålt med minne på din dator för de saker du använde den till alternativt något fel på minnet, du kan köra Memtest86 från en CD/diskett och se hur det går.
Citera
2008-05-09, 18:07
Medlem
Krillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Snälla snälla säg inte datan när du menar datorn!
Det låter rent spontant som att ditt nätaggregat kan vara trasigt.
Ditt tidigare problem låter som att du kanske har ganska snålt med minne på din dator för de saker du använde den till alternativt något fel på minnet, du kan köra Memtest86 från en CD/diskett och se hur det går.

petig, det är bra!
cheers
Citera
2008-05-09, 18:21
Medlem
vXds avatar
När du säger "formaterade om" menar du att du installerade om windows eller att du verkligen formaterade disken först, Sen installerade windows?

Det med för lågt minne kanske var det virtuella minnet.. som man kan ställa in storleken på själv.

Sen att datorn dör kan ha med nätagget att göra som redans nämnts. Du kan känna på chassit ovanför nätagget å känna om det är väldans varmt. Eller om du kan kolla värmen på moderkortet/processorn/gfx kortet i bios eller installera ett tredjeparts program som kollar värmen.
Citera
2008-05-09, 19:42
Medlem
kvints avatar
Låter som överhettning, kolla att fläktarna snurrar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in