2008-05-09, 14:34
Medlem
Har köpt ett diVovo mini tangentbord. Men får verkligen inte igång det. Jag har alltid hatat Logitechs Setpoint, men nu börjar det slå över.
Jag har följt de instruktioner som finns, dubbelkollat, och gjort om, många gånger nu. But nothing.

Problemet kommer när jag sätter i Bluetooth mottagaren i usbuttaget, när då Vista vill ha drivrutiner. Vilket jag inte har några?! Har ju Setpoint skivan som följde med, men låter Vista söka igenom den utan framgång.
Även testat att sätta i tangentbordet innan OCH efter jag installerat Setpoint. Men fastnar på samma, att Vista vill ha drivrutiner.

Hur fan gör jag?

Jag har sedan tidigare en Logitch MX1000 Laser. Efter massa strul med den och Setpoint fick jag igång den. Nu har jag även kopplat ur den ifall möjligheten fanns att den störde med tangentbordet. Men så var tydligen inte fallet, eftersom det ändå inte fungerar.

Snälla hjälp mig, och det fort =)
Tack
Citera
2008-05-09, 15:31
Medlem
merlin2s avatar
logitech kräver först at man installerar programmen och drivisarna innan man ens pluggar in något, efter installation starta om datorn och då plugga in usb:et. sedan sätta på enheten och få kontakt.
Citera
2008-05-09, 16:03
Medlem
Jo jag har testat det ett par gånger, på lite olika sätt. Men ingenting fungerar. Och det är minst sagt frustrerande att inte ha någon mus att navigera med, utan får använda tangentbordet för att navigera efter ett fel som jag absolut inte förstår.

Hur jag än vänder och vrider, så vill Vista ALLTID ha en drivrutin när jag kör in Bluetooth adaptern. Och någon sådan finns inte, iaf inte på deras hemsida, eller på Setpoint skivan. Så OM den finns, vart finns den?
Citera
2008-05-10, 11:41
Medlem
merlin2s avatar
jag kan skicka dig en generic bluetooth drivis om du vill ha en , pm:a mig issåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in