sitter i ps cs3 och använder crop tool och när jag har markerat och väljer crop så blir bilden bara typ några små gråa pixlar islt för det jag markerade
Testa att trycka på "clear" i verktygsfältet, jag har inte cs3 så jag vet inte om det fungerar så men det kan vara lösningen då du troligtvis råkat ställa in den fel.
Edit. Om det inte fungerar kan du högerklicka på verktyget och välj "reset tool"
Senast redigerad av Grön 2008-05-09 kl. 17:59.
Högst upp i verktygsmenyn (innan du börjar croppa, menyn syns i ditt andra screenshot) kan du ställa in vilken målstorlek du vill bilden ska vara i. Troligtvis har du ställt in 1*1px och målbilden blir då alltid just 1*1px. Annars kan du ju såklart alltid reset:a verktyget...
hittade en väldigt lik lösning till crop och väldigt enkelt! Mycket bättre än min tidigare version
markera det område du vill ha kvar tryck sedan helt enkelt "add a vector mask". Sen blir det inte några rester utanför fönstret när du flyttar runt lagret (om då lagret är större än bilden)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!