2008-05-09, 12:09
Medlem
sitter i ps cs3 och använder crop tool och när jag har markerat och väljer crop så blir bilden bara typ några små gråa pixlar islt för det jag markerade

Före
http://img140.imageshack.us/img140/7597/12ak0.jpg

Efter
http://img329.imageshack.us/img329/8986/13uf6.jpg

skulle verkligen behöva hjälp med att återgärda detta så snabbt som möjligt

mvh!
Citera
2008-05-09, 17:50
Medlem
Gröns avatar
Testa att trycka på "clear" i verktygsfältet, jag har inte cs3 så jag vet inte om det fungerar så men det kan vara lösningen då du troligtvis råkat ställa in den fel.

Edit. Om det inte fungerar kan du högerklicka på verktyget och välj "reset tool"
Senast redigerad av Grön 2008-05-09 kl. 17:59.
Citera
2008-05-09, 19:45
Medlem
seriouss avatar
Högst upp i verktygsmenyn (innan du börjar croppa, menyn syns i ditt andra screenshot) kan du ställa in vilken målstorlek du vill bilden ska vara i. Troligtvis har du ställt in 1*1px och målbilden blir då alltid just 1*1px. Annars kan du ju såklart alltid reset:a verktyget...
Citera
2008-05-09, 19:49
Medlem
Då kan jag passa på att klämma in en fråga. Hur gör man för att beskära endast ett lager och inte hela bilden?
Citera
2008-05-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Då kan jag passa på att klämma in en fråga. Hur gör man för att beskära endast ett lager och inte hela bilden?

bra fråga, är jag också nyfiken på..

tack för hjälpen!
Citera
2008-05-10, 11:09
Bannlyst
Citat:
Markera delen du vill ha kvar, invertera markeringen och tryck delete?
Citera
2008-05-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutbritt
Markera delen du vill ha kvar, invertera markeringen och tryck delete?
Jo det är ju så jag har fått göra. Men om lagret är större än bilden så försvinner ju inte det som är utanför.
Citera
2008-05-10, 11:29
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Jo det är ju så jag har fått göra. Men om lagret är större än bilden så försvinner ju inte det som är utanför.

jag brukar helt enkelt markera -> kopiera -> klistra in och släng det förra lagret
Citera
2008-05-10, 12:05
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
jag brukar helt enkelt markera -> kopiera -> klistra in och släng det förra lagret

Så gör jag också.
Märkligt egentligen att det inte finns någon funktion för att beskära endast det aktuella lagret.
Citera
2008-05-10, 12:35
Medlem
+Obi+s avatar
hittade en väldigt lik lösning till crop och väldigt enkelt! Mycket bättre än min tidigare version

markera det område du vill ha kvar tryck sedan helt enkelt "add a vector mask". Sen blir det inte några rester utanför fönstret när du flyttar runt lagret (om då lagret är större än bilden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in