• 3
  • 4
2008-05-14, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Det är helt sant, en bensotorsk på avis vill man inte gärna vara i samma rum som... Jag har också funderat på hur läkarna tänker när de skriver ut stesolid, för de måste väll ändå förstå att patienten inte kan trycka i sig stesolid hela livet? Hur som helst skrivs det ju ut just mot agressioner och fungerar utmärkt så länge man äter dem. Baksidan är att man snabbt utvecklar ett beroende och det är ett helvete sen när man ska sluta att äta dem. Bäst måste väll vara att inte äta dem så ofta att man blir beroende, utan bara vid behov.

Exakt vad jag också menar. Antingen får man sitta där o höja dosen på stackarn resten av livet för honom, eller har man precis skapat ett fint råaggressivt, drogberoende monster. Helt sjukt att skriva ut benso till aggressiva personer.
Citera
2008-05-14, 18:44
Medlem
BlackMantas avatar
Du behöver betablockerare.

"I kroppen finns mottagare för adrenalin som kallas betareceptorer. Betablockerande läkemedel blockerar dessa mottagare så att adrenalinet inte påverkar dem. På det sättet dämpas adrenalinets effekter i kroppen."

Funkar på mig...
Citera
2008-05-14, 23:01
Medlem
Jonas_s avatar
som några har nämnt typ theralen och nozinan och så, så är det ypperligt mot aggressivitet. neuroleptikum kallas det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in