2008-05-10, 09:03
Medlem
MagicMacks avatar
som alla andra som frågar efter en drog, Cannabis är vad du behöver, relativt ofarlig, ej beroendeframkallande, lugn och skönt rus, efter du har rökt så blir du så lat/avslagen att du bara vill äta mat, kolla på film eller bara sitta i solen och läsa en bok.

Perfekt för lugna stunder, akta dig för benso för det blir man enkelt beroende av, och att få det utskrivet hela tiden är förjävligt (iaf om man tar 3grr så stor dos som läkaren rekommenderar) mycket spring till läkare och det är inte billigt direkt.

Jag tycker du skall testa en joint och se vad du känner om det, mitt råd iaf
Citera
2008-05-10, 09:09
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
som alla andra som frågar efter en drog, Cannabis är vad du behöver, relativt ofarlig, ej beroendeframkallande, lugn och skönt rus, efter du har rökt så blir du så lat/avslagen att du bara vill äta mat, kolla på film eller bara sitta i solen och läsa en bok.

Perfekt för lugna stunder, akta dig för benso för det blir man enkelt beroende av, och att få det utskrivet hela tiden är förjävligt (iaf om man tar 3grr så stor dos som läkaren rekommenderar) mycket spring till läkare och det är inte billigt direkt.

Jag tycker du skall testa en joint och se vad du känner om det, mitt råd iaf

Benso kommer dessutom göra dig rik ifall du använder det på rätt sätt
Citera
2008-05-10, 14:49
Medlem
StorMammas avatar
Men skärp er...

Nivån på vissa inlägg här gör mig fundersam över hjärnkapaciteten på vissa.
Synd att flashback sjunker i kvalitet.
TS skriver en mycket allvarligt menad fråga, och får puckosvar som att "Testa tjack!". Tänk om killen tror att ni är seriösa????
Cannabis ser jag inte heller som en alternativ, vet ni om killen har ett arbete?
kanske ett anvarsfullt sådant? Som kan innebära risker för andra om han sitter och spliffar?

Drogtester på arbeten blir vanligare och vanligare.

Sorgligt.

Till trådskaparen, jag anser att du bör söka hjälp, och får du lugnande utskrivet, är det under läkarkontroll, och inte olagligt. bara att visa receptet/medicinförpackningen med ditt namn på.

Jag skulle absolut INTE råda dig till att ta till olagliga preparat, OM du snear då, och kanske spöar på någon illa ( i värsta fall ) så kommer de att drogtesta dig, då har du dessutom narkotikabrott att handskas med... Inte kul.
Senast redigerad av StorMamma 2008-05-10 kl. 14:55.
Citera
2008-05-10, 15:10
Medlem
Moments avatar
Min fru gick till läkaren hon har redan (alpra) och hon sa att hon kände sig lugn men ilsken han gav henne theralen nu har jag slippat slå henne (jk) men hon e inte så ilsksint längre. Och theralen är inte beroende framkallande
Citera
2008-05-10, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sei´taer
men sluta!

Nej gå till en doktor å säg som det är. Tala gänra om att du slutat med sprit, det är bara bra.
Du får nog hjälp så fort som möjligt.

*heh* Vill påpeka att jag slutade helt med alc och började istället konsumera tjack.. Detta har ju blivit min räddning Jag känner mig lugn, tillfredställd och nöjd med livet nu när jag funnit en väg som fungerar. Skulle alla bara dra i sig mer amfetamin så skulle världen vara ett betydligt trevligare ställe!
Citera
2008-05-10, 16:31
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathstar242
*heh* Vill påpeka att jag slutade helt med alc och började istället konsumera tjack.. Detta har ju blivit min räddning Jag känner mig lugn, tillfredställd och nöjd med livet nu när jag funnit en väg som fungerar. Skulle alla bara dra i sig mer amfetamin så skulle världen vara ett betydligt trevligare ställe!

ADHD?

Inte skrivet som en förolämpning!
Citera
2008-05-14, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
hur ställer du dej till att röka lite hasch/gräs? är nog både de nyttigaste och minst beroendeframkallade alternativet.

har testat det biter helt allvarligt inte på mig. vet inte varför
visst blir jag lite halv sänkt men Nej kan bli värre ochså..!!
Citera
2008-05-14, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Allvarligt, vännen...

Så tycker jag att du skall söka inom psykiatrin, och var ärlig och berätta om dina aggressivitetsproblem. De kommer inte att sätta på dig tvångströja och låsa in dig i första taget.

Berätta att du slutat med alkohol, det höjer din cred betydligt, och jag kan nog tro att du kommer att få något lugnande utskrivet.
ingen vill att du skall gå omkring och känna dig som en tickande bomb eller så.
Du kan också ringa vårdcentralen, men de är pigga på att skriva ut antidepp, och det är inte så roligt, direkt.

Starkt av dig att skriva här.
Lycka till nu, för du måste göra något åt detta.

kram,

SM

Gick upp och talade om mina problem på psyk och som du sa fick jag ett plus när jag berätta att jag slutat dricka och att jag verkligen ville lösa problemet
fick benzo utskrivet och känns mycket bättre, blir inte lika arg längre

förut kunde ju en bara titta på mig så small det..

nu kan dom få titta och snacka tjaffsa tills jag sagt åt dom tillräckligt många gånger och varnat dom..!!

TACK MAMAM :d HAHA!

ha de bäst.. / Tjaoo!
Citera
2008-05-14, 11:36
Bannlyst
gå till läkaren o beskriv att du börjar tappa fattningen o e rädd för vad du är kapabel till i detta tillstånd som du beskriver.....Jag tycker absolut att du skall sättas in på någon benso dirket som många också anser ,inte att missta med att missbruka (rusa)på benso som många av oss upplever. du skall följa noga tider o mängd mg DR. skriver till dig...

Början kanske låter som stesolid vi akuta utfall som lungnar o avslappnar dig ,sedan också själklart skall du fortsätta med Dr. om hur ni skall fortsätta behandlingen ,benso på kort sikt o vid behov hörs det som sedan ev något SSRI mot depression hjälper en del (inte mig) +samtal om du känner för att snacka ut om något som hänt eller trycker dig..

lycka till
Citera
2008-05-14, 12:13
Bannlyst
Har inte läst hela tråden men för de som ger rådet benso, dom kan komma och hälsa på mig när mina tagit slut så ska de se hur "oaggressiv" man är när man konsumerar de medlen...Idioter. (gäller inte alla, MEN är en väldokumenterad bieffekt)
Det låter sjukt, men det är av egen erfarenhet, vill du nu inte göra det bästa vilket jag såg stormamma rek. dvs psykiatrin, så är faktiskt cannabis det främsta alternativet jag provat. Jag har själv problem med humöret och jag har då fan aldrig gått lös när jag "rökt på" det har jag däremot på och efter intag av benso..
Men droger/läkemedel LÖSER ALDRIG problem, däremot är de jävligt bra på att skjuta på dom
Citera
2008-05-14, 12:31
Medlem
Liberty.s avatar
Testa Lyrica, du kommer inte bli besviken
Kanske lite kognetiv beteende terapi också?
Senast redigerad av Liberty. 2008-05-14 kl. 12:34.
Citera
2008-05-14, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billinge
Har inte läst hela tråden men för de som ger rådet benso, dom kan komma och hälsa på mig när mina tagit slut så ska de se hur "oaggressiv" man är när man konsumerar de medlen...Idioter.
Det är helt sant, en bensotorsk på avis vill man inte gärna vara i samma rum som... Jag har också funderat på hur läkarna tänker när de skriver ut stesolid, för de måste väll ändå förstå att patienten inte kan trycka i sig stesolid hela livet? Hur som helst skrivs det ju ut just mot agressioner och fungerar utmärkt så länge man äter dem. Baksidan är att man snabbt utvecklar ett beroende och det är ett helvete sen när man ska sluta att äta dem. Bäst måste väll vara att inte äta dem så ofta att man blir beroende, utan bara vid behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in