2008-05-09, 02:55
Medlem
Hittade ingen tråd om just den här.

http://blog.se-nse.net/2008/05/07/fi...otos-of-paris/

Rykten florerar och dementeras så det är osäkert vad den kommer ha för specs, men UIQ 3.3 ska tydligen vara bekräftat med en CPU på över 400Mhz. 5Mp kamera syns på bilden. Inbyggd GPS, vga-skärm är några av ryktena.

Fast jag stör mig på det där lilla tangentbordet... Jag har ingen erfarenhet av M600 eller liknande, men går det verkligen att skriva snabbt och bra på?
Citera
2008-05-09, 03:19
Medlem
snuffomans avatar
Tangenterna ska tydligen vara bra (förutsatt att de är identiska med M600/P1), men det tar ett litet tag att lära sig bemästra dem.

Angående "Paris" så känns det som att den kommer lite sent med en planerad release i september förutsatt att det inte blir några förseningar. Allt som finns i Paris enligt ryktena finns redan på marknaden nu. Men oandra sidan är det bättre att telefonen släpps senare än att de gör en andra P990 som var full med buggar, trots förseningar.

Dessutom så är SEs UIQ telefoner i ett stort behov av uppgradering snarast. De senaste modellerna G700/G900 bygger fortfarande på samma chipset som gamla P990/M600/P1/osv. Troligtvis så blir det OMAP34xx-serien i Paris, vilket är ett stort plus. Men som sagt, jag tycker de är lite sent ute.

Troligen så får vi veta allt inom de närmsta två veckorna då det borde vara dags att presentera den. Det var ju mer än ett år sedan vi fick se P1.
Citera
2008-05-09, 19:58
Medlem
ryktena om den, som av vissa kallas P5, har ju florerat sedan början av januari... sen dök bilder upp nån månad senare.

har en M600 och trots att jag haft den över ett år använder jag penna/skärm för att skriva meddelanden, knapparna är för små för att det ska gå smidigt att skriva med dom.

Kanske är det en officell modell som presenteras inom kort, kanske är det ytterliggare en prototyp som aldrig hamnar ute i butikerna... nog bara att vänta och se
Citera
2008-05-09, 21:57
Medlem
Ironghosts avatar
Ryktena om Paris / p5 har florerat sedan mitten på november.

Många förväntades att den skulle lanseras samtidigt som w890, vilket den inte gjorde. Anledningen till det var att SE uppgraderade hårdvaran.
Citera
2008-05-10, 13:12
Medlem
kan inte tänka mig att denna telefon kommer att komma ut på marknaden.

ser mer att dom kommer satsa all energi på den nya X-serien.
Citera
2008-09-05, 21:40
Medlem
tjackkurts avatar
Vad händer, är den på gång ännu?
om inte så köper jag en P1a, dumt val?
Citera
2008-09-05, 22:20
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Vänta inte, köp P1:an! Har den som jobbtelefon och den fyller ut sin funktion och lite till.
Citera
2008-09-05, 22:37
Medlem
Tycker den ärligt talat var ganska så ful

Men den låter bra på din beskrivning så det är ju iaf bra.
Citera
2008-09-05, 23:49
Medlem
qwertas avatar
Citat:

Har också en P1a grymt nöjd!!

Saknar dock turbo 3G.

..
Citera
2008-09-05, 23:53
Medlem
Citat:

Öh, P5:an (Paris) är tillbakadragen för länge sedan:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsso...l-news-530.php

Sony Ericsson har lagt ner sin UIQ-linje efter att Nokia köpt hela Symbian.

Eftersom UIQ ska bli en del av S60 är det högst osäkert om det kommer några fler Symbian-mobiler från Sony Ericsson. Det kommer i så fall inte vara någon UIQ-telefon som bygger vidare på tidigare modeller utan en mobil med nästa generations S60 (som dock kan ha vissa gemensamma drag med UIQ)
Senast redigerad av tank77 2008-09-06 kl. 00:16.
Citera
2008-09-06, 12:37
Medlem
tjackkurts avatar
ok. Tack för svaren.
Sony Ericsson P1i silver/svart, utan Wayfinder (3G)

Får man fråga sig vad den Feta delen åvan betyder?

Edit: var inget. kunde lista ut det
Senast redigerad av tjackkurt 2008-09-06 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in