Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag uppfattade det som att du vaknade där. Varför skulle du annars undra vart du var?
Hallucinerar du nu? Klart jag visste var jag var, jag var ju fullt vaken. En gång kom två vakter inrusande för att jag uppehöll mig för länge på toan, på mrogonen när de började släppa ut folk kunde man höra förvirrade röster som frågade var de var någonstans.
Citat:
Jag har gymnasiekompetens, tackar som frågar. Men det är inte det det handlar om här.
När läskunnighreten står ivägen för diskussionsklimatet så gör det faktiskt det.
Citat:
Och okej, du satt inte och dinglade med benen, men varför trodde de då att du skulle ta livet av dig? Trodde de att du skulle kasta dig hårt i marken tills du dog?
Det var två tjejer som hade fest som stack ut huvudet och frågade hur läget var, jag såg väl kanske lite själfull ut eller något. Jag vinkade glatt tillbaka. Jag tror inte de trodde att jag skulle ta livet av mig, och det var inte därför poliserna kom till platsen (jag frågade dem om det, i bilen). Varför de kom till platsen vet jag helt enkelt inte.
Citat:
Identifieringsfrågan är jag också skeptisk över. Man behöver inte identifiera sig för LOB, det är inget brott nämligen. De skiter i vem du är. En bekant till mig blev omhändertagen och han slog t o m ner en av poliserna - honom frågade de inte ens om ID. Och ännu mindre om hans mammas sexpartners.
Men fattar du inte, de lobar ju inte mig förrän jag blev förbannad över de jävla frågorna, och identifiering redan är skedd, de kom ju inte dit eller hörde mig för att jag var full. Sedan när de inte kunde motivera vad det handlade om och jag surnade till, DÅ drog de fram loben.
Menar du att jag ljuger? Jag säger ju att de frågar om först mina föräldrar, sedan när de är födda, syskon, halvsyskon, oäktenskapliga bastarder. Rubbet.