2008-05-08, 21:46
Bannlyst
Min dator stängs av automatiskt, det står no signal, sen startar den om sig själv, sen håller den på så i flera omgångar, det händer oftast när jag är inne på bet365:s hemsida, nån som varit med om liknande? Nån som kan hjälpa ?
Citera
2008-05-09, 00:22
Medlem
X_surfers avatar
om no signal dyker upp på skärmen innebär det att det inte kommer någon bild från datorn till bildskärmen.

Går burken fortfarande när det händer? (lyser powerlampan, hör du några fläktar eller diskar arbeta?)

Hade jag var du hade jag:
* Provat med en annan drivrutin till grafikkortet
* Provat att byta ut kabeln till grafikkortet.
* Testat med en annan strömkabel.
* Provat med en annan bildskärm.
* Provat med ett annat grafikkort.
* Provat med att byta nätagg (detta behöver naturligtvis INTe göras om lampor lyser, diskar och fläktar snurrar osv)
Citera
2008-05-09, 12:36
Medlem
Hur som helst så verkar det iallafall mer som om du ska koncentrera dig på datorn, själva burken, och inte nödvändigtvis grafikkortet iaf

Min dator brukade bete sig helt snett, visade sig vara moderkortet som var vrickat, fick köpa nytt, men nu går den galant

PS: Ändra maskinvaruaccelerationen på grafikkortet tills minsta (högerklick, egenskaper, felsök eller liknande, där någonstanns på någon flik iaf) och kolla om det fortfarande cpar, gör det inte det så är det moderkortet (JA moderkortet med 99% säkerhet) som fuckar
Senast redigerad av mke 2008-05-09 kl. 12:38.
Citera
2008-05-09, 12:47
Moderator
^Eazs avatar
Hade liknande på en gammal burk förrut.

Det visade sig att Grafikkortet inte satt i ordentligt i moderkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in