2008-05-08, 21:35
Medlem
Hej, undrar vilken av dessa två läkemedel som är bäst för insomning, Zolpidem Sandoz 10 mg eller Zopiklon Merck NM 7.5 mg?
2008-05-08, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treasurefinder
Hej, undrar vilken av dessa två läkemedel som är bäst för insomning, Zolpidem Sandoz 10 mg eller Zopiklon Merck NM 7.5 mg?
för att somna in zolpidem helt klart....gå uppe o små nysa zoplicone
2008-05-08, 21:44
Medlem
Spoilsburys avatar
Det är nog rätt individuellt faktiskt, Det sägs att zopiklon verkar längre än zolpidem och att man somnar fortare av zolpidem. (detta är inte fakta, utan vad jag hört!)

Jag kan endast svara för mig, och jag tycker att zolpidem är bättre för insomning, jag har aldrig fått någon bra effekt av zopiklon medans zolpidem hjälpte mig sova i början. Men det slutade fungera efter ett tag.
2008-05-09, 08:43
Medlem
Helt individuellt.
Jag får ingen effekt av Stilnoct/Zolpidem alls, medans jag både blir mysig och när jag tar tillräckliga mängder kan jag sova gott.
2008-05-09, 08:50
Bannlyst
Många tycker att Zolpidem är starkare, men man sover faktiskt längre på Zopiclone

Mvh
2008-05-09, 09:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treasurefinder
Zolpidem är bra att somna på, jag behöver 1-2 tabletter. Men risken finns att du går upp för att städa eller bara springa skrikandes från din lägenhet, typ.

Men försöker man sova och blundar, kommer man in i en slags drömvärld. Tar man högre doser så känns det ungefär som man befinner sig mellan dröm och verklighet typ. Speciellt efter ett tjackrace. Koo koo *och duvliknande ljud*
2008-05-09, 12:59
Medlem
blondiies avatar
Min personliga åsikt är att Zolpidem är bättre.
Och enligt mig så om man får Zopiklon så ska man snabbt som fan åka till en övergiven plats där man vet att man aldrig någonsin mer kommer att befinna sig och gräva ner dom där pillerna så djupt i marken man kan.

Dom är fan värre att snöa fast på än tjack..
2008-05-09, 13:07
Medlem
Dr.Jekylls avatar
För mig fungerar båda men Zopiklonet smakar lite illa i käften dagen efter så jag hade valt Zolpidemen. Zolpidemen är mer potenta att ge ett rus för mig, men lägger man sig bara ner och blundar när man tagit sin tablett sker inga olyckor. Du kan börja med 5 mg om du vill somna, det brukar räcka bra med en halv om man inte har någon tolerans. Aktar du dig dessutom för att bygga upp tolerans så har du faktiskt hittat en riktigt fin medicin att använda när du verkligen måste sova ut.
2008-05-09, 13:27
Bannlyst
Jag tyckte det va en rejäl skillnad på Zolpidem och Stilnoct, om det nu diskuteras och inte missuppfattades, så är ju själva innehållet densamma, men om det är en dispergbar tablett eller liknande så verkar den självklart snabbare, men om den är en filmdregerad eller vanlig tablett kan effekterna vara annorlunda... första gången jag fick stilnoct utskrivet så flummade jag runt som en galning i hemmet och ramlade in i väggar o grejjer.
Men sedan nu för ett tag sen när jag fick zolpidem fick jag inte smma känsla. lite seg och inte lika slummig - och jag höll mig på fötterna! (inga minneslucker)

Skumt det där......
2009-01-21, 01:44
Medlem
I vote for "Zopiklon Merck NM 7.5 mg?"

Haft dem nu i en i ett tag, försa kvällen tog jag bara 1 piller och förblev där i sängen men kunde inte sova=/. Så nu kör jag på 2 och det funkar hur bra som hällst finner dock lite negativa sidor, kanske bara är jag men får mina jävla minnes luckor som då är grymt drygt! tog 2 igår där vid 23:00 och tänkte att jag inväntar processen vid datorn sen sen SMack en fet black out kl01:00 och jag tänkte fan hur gick det till, medans jag fortsatte sitta och bara skulle göra det där snabba lilla extra, som att hitta en skön sleepy melody wips igen så var klockan redag 07:00, kände mig riktigt pigg känner mig pigg än och nu har jag tagit 3 stycken, börja med en Zopiklon lägg dig i sängen och sjunk in, det funkar det äar just det där att du ska upp och fixxa saker som gör allt värre "eller inväntar processen"...

Till din fråga igen jag tycker själv "Zopiklon Merck NM 7.5 mg" ta 1 - 2 lägg dig i sängen och bara somna in så funkar dom.. helt perfekt du ångrar dig inte
Senast redigerad av whoru 2009-01-21 kl. 01:47.
2009-01-21, 02:06
Medlem
Himmler!s avatar
Det finns en stor tråd om Zopiklon/Zolpidem så jag låser den här.

Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in