2008-05-07, 22:23
Medlem
Efter att ha sökt runt lite i trådarna utan att hitta något ordentligt svar så försöker jag med en egen tråd.

Efter att ha hittat en väldigt snygg vit-baserad bakgrundsbild till mitt skrivbord så kände jag att jag behövde byta färgen på ikonernas textnamn från det vita med svart bakgrund.
Har varit inne och letat i system --> Avancerat -- > Prestanda --> Inställningar utan att hitta vad jag sökte (enda i närheten var att få någon extremt ful blå rektangulär ruta bakom texten).

Så nu undrar jag hur jag kan på något inte allt för svårt sätt skulle kunna byta färg på mina ikoners namn till kanske svart eller annan mörk färg. Jag har förstått efter mina sökningar att man kan leka runt lite med program som Style XP och ev hitta mitt svar där men innan jag ger mig in på okänd mark så ville jag fråga om det finns något enklare sätt att fixa mitt "enkla" problem.

Tackar för svar
Citera
2008-05-07, 22:29
Medlem
kvints avatar
Inte helt säker, kolla: Kontrollpanelen-->Bildskärm--->fliken "Utseende"--->knappen "Avancerat".

EDIT: Förresten, det skulle nog bara påverka texten i windows-rutorna, inte ikonerna.
Senast redigerad av kvint 2008-05-07 kl. 22:32.
Citera
2008-05-07, 22:53
Medlem
Kollade lite snabbt där du tipsade och du verkar ha rätt om att det inte påverkar ikonerna utan bara rutorna.

Någon annan som har någon idé?
Citera
2008-05-07, 23:41
Bannlyst
om du öppnar desktop.ini, som finns dold i alla mappar, och kopierar in detta på en ny rad så blir texten vit
Citat:
IconArea_Text=0x00FFFFFF

borde nog inte vara så svårt att ta reda på vad svart heter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in