Citat:
Ursprungligen postat av carlvonline
Har efter div tjejproblem beslutat att flytta ifrn min sambo. Men jag har inte hittat ngon lgenhet n, utan kommer under lngre tid bo hos div. kompisar, mest p soffor samt hos mina frldrar ibland.
s jag undrar hur jag ska f min post? vill inte st skriven p min gammla lgenhet, men jag vill inte heller skriva mig hos mina frldrar eller hos nn kompis, utan nd p nn slags "fast plats". Har kikat p postboxar men det verkar rda delade meningar om man fr skriva sig p dom. Jag behver inte vara anonym eller ntt. det r min vanliga hederliga post jag vill f tag p bara.
tack hej
Som gammal skatteverksanstlld ska jag hjlpa dig!
Du har lite olika alternativ.
1. Precis som du ppekar fr man inte vara mantalskriven p en postbox. Dremot fr man ha en postbox som srskild postadress. G till skattemyndigheten. Fyll i en flyttanmlan dr du anger att du r bostadsls och fr nrvarande inte har ngot srskilt stlle dr du har din dygnsvila. Ta ocks en blankett om anmlan av srskild postadress. Fyll i din boxadress i den.
2. Du vill spara in kostnaden fr en postbox. Gr samma sak som i punkten ett men du vljer ett postkontor som din srskilda postadress. Inled med "Poste Restante" och s postkontorets namn och adress. Drefter fr du hmta din post p kontoret genom att legitimera dig.
3. Gr som punkten 1 men vlj srskild postadress till ngon du knner. Hmta posten dr. Problemet r att alla puckon kommer tro att du bor dr, inklusive fiender, poliser, delgivningsmn osv. Kan vara vrt att veta.
Sedan finns det lite fler alternativ men de tv ovan r de billigaste och enklaste och dessutom helt lagliga (till skillnad frn vissa andra grejer).