2008-05-07, 17:52
Medlem
OrDieTryings avatar
Jag hittade under en storstädning i helgen en påse Brobergs Jubileums Mixture som någon gång för längesedan förskansats under alltför högt alkoholintag och således fallit i glömska i ett inre hörn av garderoben.

Denna saliga blandning ter sig numer livlös och torr som fnöske. Går förmodligen att fylla upp med men har tappat i arom och fräschör. Går det på något sätt att ge den nytt liv? Jag hade en tanke på att fylla en "blomspruta" med hett vatten för att sedan bespruta den knustorra tobaken och hoppas på att fukten och värmen kan verka återupplivande. Vad tror ni?
Citera
2008-05-07, 18:40
Medlem
borntokills avatar
att du ska köpa fuktknappar som just är avseda för torr tobak...kan köpas på de flesta lite mer välsorterade affärer. annars går det givetvis att beställa från inernet.
Citera
2008-05-07, 18:45
Medlem
OrDieTryings avatar
Så du tror inte att jag hade nått någon större framgång med min hemmasnickrade metod?
Citera
2008-05-07, 19:32
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Funkar perfekt... http://www.mac-baren.com/TopMenu/Pip...rg-Jensen.aspx
Citera
2008-05-07, 19:35
Medlem
phunques avatar
Farfar brukade ha äppelskivor i tobaken, kanske nåt att prova?
Citera
2008-05-07, 20:08
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Farfar brukade ha äppelskivor i tobaken, kanske nåt att prova?
Ett mycket gammalt och väl fungerande knep. Numera dock ersatt av fuktknappar som gör samma sak, och dessutom kan återanvändas.
Citera
2008-05-07, 21:27
Medlem
OrDieTryings avatar
Tackar för tipsen! Det skall bli ett försök med ångan, den är såpass tror att jag inte är säker på att äpplen hade lyckats återställa fuktbalansen. Men det är ett tips jag lägger på minnet vid förvarandet av tobaken. Det känns mer genuint än knappar, tycker jag.
Citera
2008-05-07, 21:44
Medlem
Tror en bit potatis ska fungera med (typ en halva eller mindre).
Citera
2008-05-08, 09:55
Medlem
de klassiska franska tobaksaffärar har den där röda skylt - orsaken är att de före i tiden användade morötter för att hålla tobaken fuktig.

det funker faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in