Jag hittade under en storstädning i helgen en påse Brobergs Jubileums Mixture som någon gång för längesedan förskansats under alltför högt alkoholintag och således fallit i glömska i ett inre hörn av garderoben.
Denna saliga blandning ter sig numer livlös och torr som fnöske. Går förmodligen att fylla upp med men har tappat i arom och fräschör. Går det på något sätt att ge den nytt liv? Jag hade en tanke på att fylla en "blomspruta" med hett vatten för att sedan bespruta den knustorra tobaken och hoppas på att fukten och värmen kan verka återupplivande. Vad tror ni?
att du ska köpa fuktknappar som just är avseda för torr tobak...kan köpas på de flesta lite mer välsorterade affärer. annars går det givetvis att beställa från inernet.
Tackar för tipsen! Det skall bli ett försök med ångan, den är såpass tror att jag inte är säker på att äpplen hade lyckats återställa fuktbalansen. Men det är ett tips jag lägger på minnet vid förvarandet av tobaken. Det känns mer genuint än knappar, tycker jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!