2010-02-02, 16:45
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Jag pysslar med automation, hela produktionslinjer är det som gäller så det kan bli ganska omfattande projekt. Min vardag är snudd på omöjlig att beskriva då jag egentligen inte har någon vardag. Jag ängar mig åt allt möjligt som t.ex. sitta i projektmöten för kommande projekt, styra upp befintliga projekt som håller på att haverera, utveckla företagets programstandard, kundanpassa programstandarden till specifika projekt, driftsätta nya anläggningar, felsöka gamla anläggningar, uppdatera gamla anläggningar.
Min tid fördelas ungefär så här:
1/3 sitter jag på mitt hemmakontor
1/3 sitter jag på firmans huvudkontor
1/3 är jag ute på resande fot hos kund
Jag lyfter i snitt drygt 30k efter skatt men det rör sig också om betydligt mer än 40 timmar/vecka i snitt som jag arbetar, å andra sidan sett samlar jag mycket komptimmar och tar gärna ut långledigheter när jag får tillfälle.
Mina kvalifikationer: industrielektriker, that's it.
Min tid fördelas ungefär så här:
1/3 sitter jag på mitt hemmakontor
1/3 sitter jag på firmans huvudkontor
1/3 är jag ute på resande fot hos kund
Jag lyfter i snitt drygt 30k efter skatt men det rör sig också om betydligt mer än 40 timmar/vecka i snitt som jag arbetar, å andra sidan sett samlar jag mycket komptimmar och tar gärna ut långledigheter när jag får tillfälle.
Mina kvalifikationer: industrielektriker, that's it.
Du sammanfattade mina kommande mål gällande arbete och arbetsmiljö väldigt väl där. Precis så jag vill arbeta. Visst måste man börja någonstans men i slutändan bör det inte vara omöjligt.
Elektriker kan vara en möjlighet, men jag e inte så sugen på lärlingstiden. Vill komma ut och arbeta direkt med marknadsmässig lön efter 2 års utbildning.
Du kan förresten spana in tråden "Yrkeshögskolan SYD-erfarenheter?", där jag listat några utbildningar inom detta ämne.
Vilken av dem tror du är vettigast att satsa på om man är intresserad av att få in en fot på säg ÅF eller liknande och jobba med automation?