2008-05-07, 16:04
Medlem
Hej!
Jag har formaterat min dator och ska installera XP allt gr fin fint tills 1 minut in i installationen.
D str det att jag inte kan fortstta fr det har uppkommit flera fel, ett av dom r error code 2 och det andra r att den inte kan initialsera[stavfel?] ntverkskomponenterna. Jag har dubbelkollat s allt sitter rtt till och r ikopplat.

Snlla kan ngon hjlpa mig?

Mvh Whacky
Citera
2008-05-07, 16:46
Medlem
psyk0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whacky
Hej!
Jag har formaterat min dator och ska installera XP allt gr fin fint tills 1 minut in i installationen.
D str det att jag inte kan fortstta fr det har uppkommit flera fel, ett av dom r error code 2 och det andra r att den inte kan initialsera[stavfel?] ntverkskomponenterna. Jag har dubbelkollat s allt sitter rtt till och r ikopplat.

Snlla kan ngon hjlpa mig?

Mvh Whacky

Kr du med en fulskiva eller orginal?
Citera
2008-05-07, 17:42
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
jag tycker det lter lite underligt att OS inte kan installeras pga "att OS-installen inte kan initiera ntverkskomponenterna"...

Det enda i hrdvaru-vg som kan stta stopp fr installationen borde vara exempelvis glappkontakt nnstans, dligt anslutna datakablar, fel p hrdvaran (ex moderkort, RAM-minne hrddisk osv)

Iaf det r vad jag tror, lycka till
Citera
2008-05-07, 20:04
Medlem
datajesuss avatar
gr tvrt om.. den gnller ju tydligen om ngonting.. s ta bort s mycket som mjligt frn datorn s den har s lite som mjligt att gnlla p. installera den och koppla in/p allt igen nr den r frdiginstallerad.

om du tankat en ful-skiva, setill s du har en bra kopia. snnadr underliga problem kan ltt uppst nr man har bajsigt installationsmedia
Citera
2008-05-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
jag tycker det lter lite underligt att OS inte kan installeras pga "att OS-installen inte kan initiera ntverkskomponenterna"...

Det enda i hrdvaru-vg som kan stta stopp fr installationen borde vara exempelvis glappkontakt nnstans, dligt anslutna datakablar, fel p hrdvaran (ex moderkort, RAM-minne hrddisk osv)

Iaf det r vad jag tror, lycka till

Hmm okej vi fr ta och underska detta lite ytterligare.
Vi skiftar mellan en ful skiva och en kta skiva fr bda skivorna har filer som saknas men som den andra skivan erstter o vice versa. Detta funkade med 3 datorer innan vi brjade med den vi hller p med nu.

Tack fr alla svar n s lnge! Vi ska frska fixa den p Mndag igen.

mvh Whacky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in