2008-05-07, 16:04
Medlem
Hej!
Jag har formaterat min dator och ska installera XP allt går fin fint tills 1 minut in i installationen.
Då står det att jag inte kan fortsätta för det har uppkommit flera fel, ett av dom är error code 2 och det andra är att den inte kan initialsera[stavfel?] nätverkskomponenterna. Jag har dubbelkollat så allt sitter rätt till och är ikopplat.

Snälla kan någon hjälpa mig?

Mvh Whacky
Citera
2008-05-07, 16:46
Medlem
psyk0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whacky
Hej!
Jag har formaterat min dator och ska installera XP allt går fin fint tills 1 minut in i installationen.
Då står det att jag inte kan fortsätta för det har uppkommit flera fel, ett av dom är error code 2 och det andra är att den inte kan initialsera[stavfel?] nätverkskomponenterna. Jag har dubbelkollat så allt sitter rätt till och är ikopplat.

Snälla kan någon hjälpa mig?

Mvh Whacky

Kör du med en fulskiva eller orginal?
Citera
2008-05-07, 17:42
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
jag tycker det låter lite underligt att OS inte kan installeras pga "att OS-installen inte kan initiera nätverkskomponenterna"...

Det enda i hårdvaru-väg som kan sätta stopp för installationen borde vara exempelvis glappkontakt nånstans, dåligt anslutna datakablar, fel på hårdvaran (ex moderkort, RAM-minne hårddisk osv)

Iaf det är vad jag tror, lycka till
Citera
2008-05-07, 20:04
Medlem
datajesuss avatar
gör tvärt om.. den gnäller ju tydligen om någonting.. så ta bort så mycket som möjligt från datorn så den har så lite som möjligt att gnälla på. installera den och koppla in/på allt igen när den är färdiginstallerad.

om du tankat en ful-skiva, setill så du har en bra kopia. sånnadär underliga problem kan lätt uppstå när man har bajsigt installationsmedia
Citera
2008-05-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
jag tycker det låter lite underligt att OS inte kan installeras pga "att OS-installen inte kan initiera nätverkskomponenterna"...

Det enda i hårdvaru-väg som kan sätta stopp för installationen borde vara exempelvis glappkontakt nånstans, dåligt anslutna datakablar, fel på hårdvaran (ex moderkort, RAM-minne hårddisk osv)

Iaf det är vad jag tror, lycka till

Hmm okej vi får ta och undersöka detta lite ytterligare.
Vi skiftar mellan en ful skiva och en äkta skiva för båda skivorna har filer som saknas men som den andra skivan ersätter o vice versa. Detta funkade med 3 datorer innan vi började med den vi h¨ller på med nu.

Tack för alla svar än så länge! Vi ska försöka fixa den på Måndag igen.

mvh Whacky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in