Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-07, 01:00
  #1
Medlem
yehaaaaas avatar
Hur gör man det lättast? Skulle vilja ha ljud då folk skickar ett meddelande åt mig.

Antar att det är ett skript jag är ute efter?
Har kammat noll då jag googlat. Alla de skripten jag hittat har på något sätt lämnat fula avtryck i terminalen. Finns det ingen som kan köras helt transparent?

Tack på förhand.
Citera
2008-05-07, 09:34
  #2
Medlem
Har inte testat detta men är det något?
http://irssi.org/documentation/tips

Gå ner till mIRC-like flashing with putty.
Citera
2008-05-07, 10:06
  #3
Medlem
Willds avatar
Det där skulle ju bara funka om man sshar in, vilket han nu inte nödvändigtvis inte gör. Jag letade efter en lösning för att få beep att funka i terminalen,
men jag har inte hittat något, dock suger jag drul på att söka
Citera
2008-05-07, 11:08
  #4
Medlem
~Kokos avatar
Finns lite varianter, dock aldrig testat något annat än putty-varianten själv. Transparensen vet jag ej något om.
http://archive.netbsd.se/?ml=irssi-u...7-08&t=4930582
Citera
2008-05-07, 12:20
  #5
Medlem
Zibris avatar
Har också kollat lite på det här. Innan har jag använt bell beeps, men på min laptop finns ingen sådan och kollade på diverse sätt att emulera detta. Kammade dock noll. Men bell beeps är kanske något TS ska kolla in?

/set bell_beeps on
/set beep_msg_level MSGS
Citera
2008-05-07, 17:47
  #6
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Har också kollat lite på det här. Innan har jag använt bell beeps, men på min laptop finns ingen sådan och kollade på diverse sätt att emulera detta. Kammade dock noll. Men bell beeps är kanske något TS ska kolla in?

/set bell_beeps on
/set beep_msg_level MSGS

Kör ju också laptop så det där fungerar inte!

Har testat skriptet som heter beep_beep.pl och det fungerar ju. Det är bara det att varje gång ett ljud spelas så tas min terminal över då play eller vad det var rapporterar om att den har spelat upp ett ljud. Jag vill slippa det!
Citera
2008-05-07, 21:40
  #7
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Kör ju också laptop så det där fungerar inte!

Har testat skriptet som heter beep_beep.pl och det fungerar ju. Det är bara det att varje gång ett ljud spelas så tas min terminal över då play eller vad det var rapporterar om att den har spelat upp ett ljud. Jag vill slippa det!
Kan du länka till scriptet?
Citera
2008-05-07, 22:25
  #8
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Kan du länka till scriptet?
http://www.irssi.org/scripts/scripts/beep_beep.pl

meep meep
Citera
2008-05-07, 22:34
  #9
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
http://www.irssi.org/scripts/scripts/beep_beep.pl

meep meep

Precis den! Tack så mycket för att jag slapp leta den nu
Citera
2008-05-07, 22:38
  #10
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Precis den! Tack så mycket för att jag slapp leta den nu
de irssi-script som finns, de finns på irssi.org haha
Citera
2008-05-07, 23:16
  #11
Medlem
~Kokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Kör ju också laptop så det där fungerar inte!

Har testat skriptet som heter beep_beep.pl och det fungerar ju. Det är bara det att varje gång ett ljud spelas så tas min terminal över då play eller vad det var rapporterar om att den har spelat upp ett ljud. Jag vill slippa det!
Testat play -q?
Citera
2008-05-07, 23:29
  #12
Medlem
Zibris avatar
Fixade en flummig lösning med mplayer som faktiskt funkar! Stötte på en märkligt sak under vägets lopp dock. Jag använder mplayer för att spela upp ett beep-liknade ljud. Trots att man skickar all output till /dev/null så vill den skicka output till irssi när det körs av scriptet. Jag testade lite olika lösningar, men det slutade med att jag skapade ett script som kallar mplayer med sänkt volym, rätt fil och med output skickad till /dev/null. Det scriptet kör i sin tur beep_beep. Omständigt, men funktionellt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback