2008-05-06, 21:33
Medlem
skreechs avatar
Igår så slutade det fungera att spela upp videos i alla mina mediaspelare, så jag försökte länge med att få det att fungera igen. Till slut hittade jag i vlc, set mode funktionen och där ställde jag om till set video mode till directx, så nu kan jag spela upp videos i vlc. Däremot så fungerar ingen annan videospelare som tex wmp och quicktime som jag också använder.

Om det är någon som har en aning om vad som kan ha orsakat detta vore jag tacksam och hur jag kan fixa det för alla olika mediaspelare. Det borde ju finnas någon sorts resetfunktion..
Citera
2008-05-06, 21:49
Medlem
LasseKongoos avatar
Får du några felmeddelanden när du försöker spela dina videor då & vad har du för codecs installerat på datorn?
Citera
2008-05-06, 22:02
Medlem
skreechs avatar
Det kommer inga felmeddelanden. Jag glömde säga att det går att spela upp videos men det kommer bara ljud och jag har inte laddat ner några nya codecs på länge. Det jag har är combined community codec pack (cccp)
Citera
2008-05-06, 22:21
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skreech
Det kommer inga felmeddelanden. Jag glömde säga att det går att spela upp videos men det kommer bara ljud och jag har inte laddat ner några nya codecs på länge. Det jag har är combined community codec pack (cccp)

Hmm, verkar konstigt. Även testat Media Player Classic?
Jag hade nåt liknande problem som du för ett tag sen när knappt inga videofiler ville funka att spela upp, testade då att avinstallera mitt gamla codecpack (FFDShow) och sen ladda hem en nyare version och ominstallera. Har funkat bra sen dess.
Citera
2008-05-06, 22:28
Medlem
skreechs avatar
Osäker på om det är det som är problemet, men jag får absolut ta och testa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in