2008-05-06, 18:38
Medlem
Far ett felmeddelande nar jag startar datorn.
Windows grejen hinner ladda klart och strax innan valkommsskarmen sa far jag upp denna..http://static.pici.se/pictures/IIolyNonT.jpg

Jag klickar OK, men sen hander inget man kan rora fritt med pilen men INGETING kommer upp det ar bara svart..

Vad beror det pa?

Jag har windows xp sp2.
Har aven startat i felsakertlage, men det hender samma sak dar..

Snalla hjalp mig!
Citera
2008-05-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Far ett felmeddelande nar jag startar datorn.
Windows grejen hinner ladda klart och strax innan valkommsskarmen sa far jag upp denna..http://static.pici.se/pictures/IIolyNonT.jpg

Jag klickar OK, men sen hander inget man kan rora fritt med pilen men INGETING kommer upp det ar bara svart..

Vad beror det pa?

Jag har windows xp sp2.
Har aven startat i felsakertlage, men det hender samma sak dar..

Snalla hjalp mig!
r innte det ntt med SAM filen? om det r det mste du starta med boot skiva och laga filen
Citera
2008-05-06, 18:44
Medlem
tomten_p_loftes avatar
reparera eller formarera...
Citera
2008-05-06, 18:52
Medlem
Du mste iallafall boota upp datorn med bootskiva fr att du inte kan anvnda datorn. s frsk reparera felet med boot skivan om det inte funkar s r det bara formarera om ven om det inte r s kul.
Citera
2008-05-06, 18:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Brukar vara en indikation att "Bloodhound" trojanen har varit i datorn bl.a. Du fick inte en varning frn ditt anti-virusprogram innan...
Citera
2008-05-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Brukar vara en indikation att "Bloodhound" trojanen har varit i datorn bl.a. Du fick inte en varning frn ditt anti-virusprogram innan...
Den funkade perfekt innan jag gick till jobbet pa morgonen.
Pa meddelandet star det att en fil fattas, nu har jag kopplat harddisken i min andra dator, ska overfora filen sen far jag se vad som hander.
Citera
2008-05-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
reparera eller formarera...
Har provat att reparera, men det funkade inte
Citera
2008-05-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Den funkade perfekt innan jag gick till jobbet pa morgonen.
Pa meddelandet star det att en fil fattas, nu har jag kopplat harddisken i min andra dator, ska overfora filen sen far jag se vad som hander.
Done & done!
verfrde filen till andra hrddisken in i mappen system32, kopplade hrddisken tillbaka till datorn och vips s funkade det!
Tack fr att ni frskte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in