• 1
  • 2
2008-05-06, 02:45
Medlem
znors avatar
Hej, jag såg en tråd i det här forumet om en som hade samma problem som mig en nattmänniska.

Såhär ser mitt liv ut.

Vaknar kanske vid 10:00 varje dag, sätter mig vid datorn, till ~12:00 ringer lite kompisar och frågar när dom kommer hem osv. Frågar ifall flickvännen kommer till mig idag osv. Sitter ett tag till vid datorn, till kanske 14:00 Går och duschar och fixar massa skit till, 15:00 då börjar folket komma hem, så då drar jag ut eller
drar hem till någon, är ute till kanske 23:00. Då är natten här, HELVETET! Ja kan inte sova, det går inte. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag har somnat tidigare än 03:00 på ett år. Om jag inte har varit på någon fest, eller suttit uppe en hel natt.

Jag har testat flera gånger att göra som alla andra. Släcka lampa > Lägga sig ner och bara blunda. Jippie det gick ju kanon (Ironi)! Jag skulle nog kunna ligga där i flera timmar och bara BLUNDA!

Börjar bli riktigt arg på det här. När jag går till docktorn har han sagt
"Det finns människor som är menade att vara uppe på natten, på samma sätt som folk är menade att vara uppe på dagen, du är en sån där nattmänniska."

Och ja jag har provat sömntabletter jag fick stesolid, kände inte ett PISS!
testa andra natten att ta dubbla dosen. Likadant kände INGET!

Tänkte "Vad fan är det för fel på dom här jävla skit tabletterna?!" Så jag slog på stort, ja tröck i mig 8st, jag skulle egentligen ta 1st.
MEN INTE FAN KÄNDE JAG NÅGOT DÅ!

Jag känner mig HELT död fram till kl 18:00 kanske, sen jävlar blir jag pigg,
bara piggare och piggare, fråmmot 00:00 mår jag som bäst. Då vill jag bara dra ut och hitta på något riktigt kul, men med vem? Alla ligger ju och sover

Finns det någon mer som mig?

Och kan jag be läkaren om något starkare sömnpiller?
Jag vill verkligen sova på natten och vara pigg på dagen.

Visst det kanske inte låter så farligt, men det är riktigt jobbigt att vara sådär jävla trött fram till kvällskvisten, sen sa tjej jag träffade för någon vecka sedan "Hur ska vi kunna sova ihopp? du är ju vaken hela tiden "

Och det är ju inte så kul att höra, men tack för mig, kände bara att jag behövde skriva av mig lite...
Citera
2008-05-06, 03:00
Medlem
st0ckiss avatar
Känner igen mig i det där, har samma problem. Kan vara trött på kvällen, runt 7-8tiden, går jag och lägger mig kan jag inte somna, sen runt tolv blir jag pigg som en lärka igen. Oavsett om jag försökt sova eller inte.

Har även provat olika sömnmedel, inget har hjälpt. Så jag har lärt mig acceptera mitt "problem", fixat ett jobb som passar bra till min dyngsrytm och försöker umgås med polare på helger när jag är ledig.
Citera
2008-05-06, 03:04
Medlem
Känner också igen mig. Jag är dock vaken hela nätterna och sover hela dagarna
Citera
2008-05-06, 03:11
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex77
Känner också igen mig. Jag är dock vaken hela nätterna och sover hela dagarna

Inte riktigt samma sak. Som jag har uppfattat det så är ts, liksom jag vaken både natt och dag, sover några få timmar, men är ändå jättepigg på natten. Du har vänt på dygnet bara. Lätt för dig att ordna, svårare för oss
Citera
2008-05-06, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Inte riktigt samma sak. Som jag har uppfattat det så är ts, liksom jag vaken både natt och dag, sover några få timmar, men är ändå jättepigg på natten. Du har vänt på dygnet bara. Lätt för dig att ordna, svårare för oss
Läste inte så noga, för trött för det Men problemt för mig är att jag inte kan vändatillbaka på dygnet, blir ändå samma sak att jag är vaken på nätterna, på dagarna känner jag mig slö. Men på nätterna blir jag pigg.
Citera
2008-05-06, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor
text...

Vi kan bli polare du och jag och hänga på nätterna. Har alltid varit nattugglare. Det brukar bli bättre om jag har ett nio-till-fem-schema. men det har jag aldrig då jag nattjobbar och pluggar...

Men vafan, jag gillar att vara uppe på nätterna.
Citera
2008-05-06, 03:17
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Exakt, sover aldrig mer än 6 timmar per natt. Men jag undrar endå hur man kan vara pigg på natten sen endå, när man knappt har sovit något..
Citera
2008-05-06, 03:19
Medlem
Citat:
.massa text.

mmm kan vi gifta oss? jag har precis samma problem.
Citera
2008-05-06, 03:19
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champton
Vi kan bli polare du och jag och hänga på nätterna. Har alltid varit nattugglare. Det brukar bli bättre om jag har ett nio-till-fem-schema. men det har jag aldrig då jag nattjobbar och pluggar...

Men vafan, jag gillar att vara uppe på nätterna.

Haha visst ^^... visst kan det vara skönt att vara vaken på natten ibland, men inte hela tiden, och inte vara så trött på förmiddan/dagen.
Citera
2008-05-06, 03:21
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
text..

Har du inget jobb människa?
Citera
2008-05-06, 03:24
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Har du inget jobb människa?

Nej, är 19 och inget jobb. Ja vet att dom säger att man blir tröttare om man anstränger säg om dagarna osv men men jobb kommer nog snart.
Nae nu börjar jag känna mig trött så nu blir det att se på tv och försöka tvinga sig att somna!
Citera
2008-05-06, 03:37
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Nej, är 19 och inget jobb. Ja vet att dom säger att man blir tröttare om man anstränger säg om dagarna osv men men jobb kommer nog snart.
Nae nu börjar jag känna mig trött så nu blir det att se på tv och försöka tvinga sig att somna!

Ok, för jobb skapar inte bara trötthet utan framförallt en mer hälsosam dygnsrytm, om vi föutsätter att det är ett dagsjobb. Jag har, som du kanske förstår eftersom jag sitter uppe 03.30 på en mån, samma problem som du. Eftersom jag studerar heltid på distans är det inget direkt "problem" då det är upp till mig själv att lägga upp dagarna som jag vill.

Vad jag hade provat om jag var du, är att helt enkelt stiga upp väldigt tidigt en dag, runt 7-tiden och sedan vara uppe hela dagen, försök att aktivera sig något. Så länge du håller dig undan för att ta små sovstunder på dagen är du garanterat trött framåt 23-tiden. Och är du det inte första dagen så upprepa proceduren ett antal gånger, kan mer eller mindre garantera att det handlar om en dålig rytm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in