2008-05-05, 16:42
Medlem
madzzs avatar
I sommar ska jag bo endel hos mina svarforaldrar eftersom vi vantar pa en lagenhet.
EFtersom jag ska plugga under sommare behover jag internet men det har inte dom.
Eftersom det bara ar under kort tid sa ar det inte aktuellt att instalera nagot internet hos dom.

AR det nagon som vet om det finns nagot tillfalligt man kan ta in genom tex telefonjacket, nagot bra och BILLIGT mobilabonemang (utan 18man bindningstid) eller nagot annat bra alternativ?
Citera
2008-05-05, 16:51
Medlem
lill-mes avatar
Du kan ju alltid mexxa med din grannes eventuellt trådlösa nätverk.
Citera
2008-05-05, 19:35
Medlem
Nyxs avatar
Modempol:
http://www.flashback.biz/

Kostar vanlig samtalstaxa.
Citera
2008-05-06, 07:06
Medlem
madzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Du kan ju alltid mexxa med din grannes eventuellt trådlösa nätverk.

Tanken har slagit mig. Men hur langt bort kan jag vara? Det ar ju ett villaomrade sa nagon borde ju ha det (tycker man). Men som sakt hur langt racker ett tradlost internet?
Citera
2008-05-06, 11:05
Medlem
I moderna villaområden, med lite mindre trädgårdar, brukar det fungera bra att låna trafik av grannen. Även om hastigheten blir lite låg.
Citera
2008-05-07, 13:07
Medlem
Nippes avatar
Telenor har vell 3g-abonnemang med "nöjdkundgaranti". Ta ett sånt och lämna tillbaka sista dagen på garantitiden om du inte har råd med 199kr/mån.
/N
Citera
2008-05-08, 17:55
Medlem
madzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Telenor har vell 3g-abonnemang med "nöjdkundgaranti". Ta ett sånt och lämna tillbaka sista dagen på garantitiden om du inte har råd med 199kr/mån.
/N

Haha, detta har ocksa slagit mig. Men har inte hunnit lasa vilkoren ordentligt ar radd for att det ska finnas nagon hake nagonstan. Vet att man blir skylldigt att betala 249 kr eller vad det va for att man blivit kund, men det kan jag leva med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in