Har hittat en polsk affär som som man kan köpa valium hos, Tyvär var dessa slutsålda så damen i kassan med den lilla trevliga lådan under disken drog upp en liten flaska med ett preparat som hette "Nervosol" hon sa att detta skulle ha liknande effekt. Kostade 20 kronor men har inte vågat hälla mig i det än.
Har någon hört talas om detta preparat? Kanske någon från polen som kan kolla på tillverkarens hemsida och översätta?
Tillverkaren verkar heta: WROKLAW Harlapok (ser ut att stavas så)
Ser väl ut att vara ett naturpreparat i stil med Valeriana som säljs receptfritt på apoteket här i Sverige. Nervosol kanske innehåller några fler örter, men jag betvivlar på att det är någon ersättning som kan mäta sig med Valium...Du riskerar nog inte så mkt på att testa drycken...
Jag brukar använda Nervosol och det fungerar klock rent.
Får man fråga i fall du då har någon erfarenhet av benso t ex Sobril eller Stesolid? En läkare sa till mig att när man väl använt benso så funkar inte antihistaminer såsom Atarax t ex. på samma sätt som hos någon som aldrig eller sällan tagit benso. Har du testat Apotekets Valeriana och kan jämnföra Nervosolen med den? Liknande effekt? Samma eller annan styrka? Erfarenheter? Kan vara intressant att veta då jag aldrig läst om någon som fått effekt av Valeriana. Dock så har jag kompisar och släktingar som fått mina överblivna Atarax och sovit som stockar på 25mg, medans jag tagit kanske 150mg och inte ens kännt mig småtrött...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!