Citat:
Det här är riktigt spektakulärt, med en fin prislapp, dessutom Frank-stylat (fast de har visst dragit ner på paprikorna?) http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-gamla-stan-stockholms-kommun-tyska-brinken-34-5-trappor-6778915
Jag älskar det sätt som köket diskret visar sig på - att takbjälkarna är vitmålade - och den lilla hobbitdörren är tydligen entrédörren! Oj, vilket ställe!
Jag älskar det sätt som köket diskret visar sig på - att takbjälkarna är vitmålade - och den lilla hobbitdörren är tydligen entrédörren! Oj, vilket ställe!
Äckligt dyr!
Fin insyn till grannarna. Det var fint men jag har en hel del att kommentera. Guld, mässing och koppar-trenden verkar vara här för att stanna ett tag. I senast länkade objekt (med "ädelstenar" på kaklet
) var det guldkranar men där syntes det att det var valt pga. traditionell smak så att säga, i detta objekt så är det nyrustat och medvetet valt för att det är inne nu. Jag följer inredning en hel del, inte så att jag personligen följer allt och inreder mitt hem efter några mallar men jag köper en o annan tidning. Jag har just börjat acceptera guldfärger men att välja guldkranar där går min gräns...än så länge
Man påverkas omedvetet så mitt vad det är så gillar alla guldkranar.Köket var verkligen diskret men i praktiken så kommer det synas att det är ett kök och det kommer att se stökigt ut. En liten list som går bara 10 - 20 cm över köksbänken så döljs allt plock som med matlagning kommer att ligga där.
Rummet på entreplan blir ju i praktiken ett av två vardagsrum. Känns som onödig yta fast har man barn så kan de ju få ett eget rum att stoja i.
Närstudien på det gamla fönstret förstår jag inte vart det är, måste vara i något trapphus eller köper man en lägenhet för tretton mille och får ett halvruttet fönster på köpet?!